คณะศึกษาศาสตร์ Collection home page

Logo

Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed RSS Feed RSS Feed
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 627
 next >
PreviewIssue DateTitleAuthor(s)
23DEVELOPMENT OF A COMPETENCY-BASED UNIT ABOUT THAI READING AND WRITING FOR DEVELOP THINKING ABOUT THE TOPIC : LET’S READ AND WRITE KHANOM JEEN NAM YOI, A GOOD THING IN PHRAE FOR GRADE I STUDENTSWeerinya Roonraek; วีริณณ์ญา รุ่นแรก; Wichian Thamrongsotthisakul; วิเชียร ธำรงโสตถิสกุล; Naresuan University; Wichian Thamrongsotthisakul; วิเชียร ธำรงโสตถิสกุล; wichianth@nu.ac.th; wichianth@nu.ac.th
23DEVELOPMENT OF ECONOMIC LEARNING ACTIVITIES BY USING PHENOMENON-BASED TO PROMOTE FINANCIAL LITERACY FOR GRADE 7 STUDENTSSutida Janthaduang; สุธิดา จันทะดวง; Kobsook Kongmanus; กอบสุข คงมนัส; Naresuan University; Kobsook Kongmanus; กอบสุข คงมนัส; kobsookk@nu.ac.th; kobsookk@nu.ac.th
23THE DEVELOPMENT OF A COMPETENCY-BASED UNIT ABOUT MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING ON LET’S MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING “NABUA NAKHONTHAI RICE” FOR GRADE III STUDENTSSuphita Intakoon; สุภิตา อินทะกูล; Wichian Thamrongsotthisakul; วิเชียร ธำรงโสตถิสกุล; Naresuan University; Wichian Thamrongsotthisakul; วิเชียร ธำรงโสตถิสกุล; wichianth@nu.ac.th; wichianth@nu.ac.th
17THE DEVELOPMENT LEARNING ACTIVITY USING ACTIVITY - BASED LEARNING WITH GPAS 5 STEPS LEARNING PROCESS TO ENHANCE THE COLLABORATIVE PROBLEM SOLVING COMPETENCY IN PHYSICS SUBJECT APPROACH ON CURVILINEAR MOTION FOR MATHAYOMSUKSA 4 STUDENTSSiriwan Suradom; ศิริวรรณ สุระดม; Saifon Vibulrangson; สายฝน วิบูลรังสรรค์; Naresuan University; Saifon Vibulrangson; สายฝน วิบูลรังสรรค์; saifonv@nu.ac.th; saifonv@nu.ac.th
17PHENOMENON-BESED LEARNING TO ENHANCE NATURALIST INTELLIGENCE OF GRADE 10 STUDENTS ON EVOLUTION TOPICSararat Sonsugong; สรารัตน์ สอนสุกอง; Sirinapa Kijkuakul; สิรินภา กิจเกื้อกูล; Naresuan University; Sirinapa Kijkuakul; สิรินภา กิจเกื้อกูล; sirinapaki@nu.ac.th; sirinapaki@nu.ac.th
23A DEVELOPMENT OF THE SCIENCE LEARNING MANAGEMENT PROGRAM USING THE DESIGN THINKING PROCESS WITH THE MINDSET FRAMEWORK DEVELOPMENT GUIDELINE TO STRENGTHEN THE GROWTH MINDSET AND INNOVATION FOR GRADE 5 STUDENTS AT UNIVERSITY DEMONSTRATION SCHOOLWuttiphan Tedklang; วุฒิพันธ์ เทศคลัง; Wareerat Kaewurai; วารีรัตน์ แก้วอุไร; Naresuan University; Wareerat Kaewurai; วารีรัตน์ แก้วอุไร; wareeratk@nu.ac.th; wareeratk@nu.ac.th
23Storyline writing Together with metabolic techniques To develop skills in writing with knowledge management Of grade 1 studentsSiriphet Meechaiyo; ศิริเพชร มีไชโย; Omthajit Pansri; อ้อมธจิต แป้นศรี; Naresuan University; Omthajit Pansri; อ้อมธจิต แป้นศรี; omthajitp@nu.ac.th; omthajitp@nu.ac.th
23The development learning activities Using Open Approach and Infographic Media to Develop Mathematics Communication Skill on Data Presentation for Grade Six StudentsRatee Somrup; ราตรี สมรูป; Chamnan Panawong; ชำนาญ ปาณาวงษ์; Naresuan University; Chamnan Panawong; ชำนาญ ปาณาวงษ์; chamnanp@nu.ac.th; chamnanp@nu.ac.th
17THE DEVELOPMENT OF LEARNING ACTIVITY BY 6E LEARNING ON STEAM EDUCATION WITH PROBLEM-BASED LEARNING TO ENHANCING SCIENTIFIC INQUIRY PROCESS EVALUATING AND DESIGN COMPETENCY INQUIRY BASED ON THE TOPIC OF CHEMICAL REACTION FOR GRADE 9 STUDENTSPhattaraporn Charoensin; ภัทราภรณ์ เจริญศิลป์; Chamnan Panawong; ชำนาญ ปาณาวงษ์; Naresuan University; Chamnan Panawong; ชำนาญ ปาณาวงษ์; chamnanp@nu.ac.th; chamnanp@nu.ac.th
23Effects of development and comparison of professional English-speaking skills using role-play activities for third-year vocational students at Kamphaengphet technical collegeRattanawadee Pluemjai; รัตนาวดี ปลื้มใจ; Henry yuh Anchunda; Henry Yuh Anchunda; Naresuan University; Henry yuh Anchunda; Henry Yuh Anchunda; henryy@nu.ac.th; henryy@nu.ac.th
2567การพัฒนาหลักสูตรกิจกรรมชุมนุมตามแนวคิด Soft Power เพื่อเสริมสร้างทักษะการพูดภาษาอังกฤษสำหรับการท่องเที่ยวจังหวัดเชียงราย สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้นPairat Sukkasem; ไพรัช สุขเกษม; Jakkrit Jantakoon; จักรกฤษณ์ จันทะคุณ; Naresuan University; Jakkrit Jantakoon; จักรกฤษณ์ จันทะคุณ; jakkritj@nu.ac.th; jakkritj@nu.ac.th
2566การพัฒนากิจกรรมการจัดประสบการณ์เชิงรุก (Active Learning) ร่วมกับเกมดิจิทัล เพื่อส่งเสริมความสามารถด้านการคิดรวบยอดพื้นฐานทางคณิตศาสตร์สำหรับนักเรียนระดับชั้นปฐมวัยปีที่ 3Panida Minmon; พนิดา มินมอญ; Passkorn Roungrong; ภาสกร เรืองรอง; Naresuan University; Passkorn Roungrong; ภาสกร เรืองรอง; passkornr@nu.ac.th; passkornr@nu.ac.th
23AN INVESTIGATION OF THE EFFECTIVENESS OF TEAM-BASED LEARNING IN ENHANCING ENGLISH-SPEAKING SKILLS FOR JOB INTERVIEWS AND PERFORMANCE FOR THIRD-YEAR VOCATIONAL STUDENTS: KAMPHAENG PHET TECHNICAL COLLEGEPhatcharawadee Aumchareon; พัชรวดี อ่ำเจริญ; Henry yuh Anchunda; Henry Yuh Anchunda; Naresuan University; Henry yuh Anchunda; Henry Yuh Anchunda; henryy@nu.ac.th; henryy@nu.ac.th
23A DEVELOPMENT OF ENGLISH READING COMPREHENSION SKILL BY USING SQ6R TECHNIQUE FOR GRADE-7 STUDENTS AT KHAOSAI THAPKLO PHITTAYA SCHOOLPattarawadee Chuenrueang; ภัทรวดี ชื่นเรือง; Sudakarn Patamadilok; สุดากาญจน์ ปัทมดิลก; Naresuan University; Sudakarn Patamadilok; สุดากาญจน์ ปัทมดิลก; sudakarnp@nu.ac.th; sudakarnp@nu.ac.th
23A DEVELOPMENT OF LEARNING ACTIVITIES ON PHENOMENON BASED LEARNING APPOACH TO MATHEMATICAL LITERACY ON STATISTICS FOR MATHAYOMSUKSA 2 STUDENTSPajeepat Changnoi; พจีพัชร ช้างน้อย; Chamnan Panawong; ชำนาญ ปาณาวงษ์; Naresuan University; Chamnan Panawong; ชำนาญ ปาณาวงษ์; chamnanp@nu.ac.th; chamnanp@nu.ac.th
17The Development of Learning Activities by using Design Thinking with Gamification to promote Problem solving Thinking Ability for Vocational Certificate StudentsPapatsorn Kongnisai; ปภัสสร คงนิสัย; Tipparat Sittiwong; ทิพรัตน์ สิทธิวงศ์; Naresuan University; Tipparat Sittiwong; ทิพรัตน์ สิทธิวงศ์; tipparats@nu.ac.th; tipparats@nu.ac.th
23THE DEVELOPMENT OF A DATA ANALYTICS PLATFORM FOR DISTRIBUTION PLANNING OF A NARESUAN UNIVERSITY PUBLISHING HOUSEThammanoon Kongkoon; ธรรมนูญ กองกูล; Tipparat Sittiwong; ทิพรัตน์ สิทธิวงศ์; Naresuan University; Tipparat Sittiwong; ทิพรัตน์ สิทธิวงศ์; tipparats@nu.ac.th; tipparats@nu.ac.th
2566การจัดการเรียนรู้เชิงรุกร่วมกับสื่อวีดิทัศน์ออนไลน์ วิชาวิทยาการคำนวณ เรื่องการใช้เทคโนโลยีสารสนเทศอย่างปลอดภัย สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนท่าทองพิทยาคมPatompong Punsod; ปฐมพงศ์ พันธุ์สด; Rujroad Kaewurai; รุจโรจน์ แก้วอุไร; Naresuan University; Rujroad Kaewurai; รุจโรจน์ แก้วอุไร; rujroadk@nu.ac.th; rujroadk@nu.ac.th
23A DEVELOPMENT OF PHONICS EXERCISES BASED ON COOPERATIVE LEARNING APPROACH (STAD TECHNIQUE) TO PROMOTE ENGLISH PRONUNCIATION AND READING ABILITY FOR THIRD GRADE STUDENTS AT BAN TUNGSAN SCHOOLPracharat Poungpai; ประชารัฐ พ่วงไผ่; Tamronglak U-nakarin; ทำรงลักษณ์ เอื้อนครินทร์; Naresuan University; Tamronglak U-nakarin; ทำรงลักษณ์ เอื้อนครินทร์; tamronglaku@nu.ac.th; tamronglaku@nu.ac.th
23Development of Mathematics Skill Exercises with Matific Application on Fractions for Grade 6 Students of Dongdindang SchoolPreeyaphat Puengton; ปรียาภัทร์ พึ่งตน; Wiwat Meesuwan; วิวัฒน์ มีสุวรรณ์; Naresuan University; Wiwat Meesuwan; วิวัฒน์ มีสุวรรณ์; wiwatm@nu.ac.th; wiwatm@nu.ac.th
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 627
 next >