คณะศึกษาศาสตร์ Collection home page

Logo

Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed RSS Feed RSS Feed
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 61 to 80 of 627
< previous   next >
PreviewIssue DateTitleAuthor(s)
3THE COOPERATIVE LEARNING MANAGEMENT THROUGH STUDENT TEAMS-ACHIEVEMENT DIVISIONS (STAD) AND MIND MAPPING TO DEVELOP THE SUMMARIZING WRITING COMPETENCY FOR MATTHAYOMSUKSA 1 STUDENTSUSA MOONKAEW; อุษา มูลแก้ว; Namthip Ongrardwanich; น้ำทิพย์ องอาจวาณิชย์; Naresuan University; Namthip Ongrardwanich; น้ำทิพย์ องอาจวาณิชย์; namthipo@nu.ac.th; namthipo@nu.ac.th
3THE  DEVELOPMENT  OF  MATHEMATICAL CONCEPTS  ON  RECTANGLE  FOR PRATHOMSUKSA  4  STUDENTS  USING  VAN HIELE’S THEORY AND  VIRTUAL MANIPULATIVEINTU-ON WANTHAT; อินทุอร วันทัศน์; Artorn Nokkaew; อาทร นกแก้ว; Naresuan University; Artorn Nokkaew; อาทร นกแก้ว; artornn@nu.ac.th; artornn@nu.ac.th
3The development of learning achievement in English Reading Comprehension by SQ4R technique for 5th Grade Students at Wattammakaset (Kasettranukhro) school, PhitsanulokNATCHA SAENGERN; ณัชชา แสงเงิน; Suphornthip Thanaphatchottiwat; สุพรทิพย์ ธนภัทรโชติวัต; Naresuan University; Suphornthip Thanaphatchottiwat; สุพรทิพย์ ธนภัทรโชติวัต; suphornthipt@nu.ac.th; suphornthipt@nu.ac.th
3LEARNING MANAGEMENT OF SYNECTICS INSTRUCTION MODEL FOR DEVELOPING CREATIVE WRITING SKILLS OF MATTHAYOMSUKSA 1PUNNAPA SAENGYARUK; พรรณภา แสงยะรักษ์; Kanchana Witchayapakorn; กาญจนา วิชญาปกรณ์; Naresuan University; Kanchana Witchayapakorn; กาญจนา วิชญาปกรณ์; kanchanaw@nu.ac.th; kanchanaw@nu.ac.th
3THE DEVELOPMENT OF THAI LITERATURE LEARNING ACHIEVEMENT ON RAMMAKIAN “SUK SAI LUED”  USING BY  CIPPA MODEL WITH GAME FOR GRADE  6 STUDENTPRASOPLAP NUMNUAL; ประสบลาภ นุ่มนวล; Songphop Khunmathurot; ทรงภพ ขุนมธุรส; Naresuan University; Songphop Khunmathurot; ทรงภพ ขุนมธุรส; songphopk@nu.ac.th; songphopk@nu.ac.th
26Development of Prathomsuksa 1 Students' Word Reading Abilities by Using the Phonics Method Together With Reading Exercise as a learning managementPREEYAPAWN PHANAPHADUNGTHAM; ปรียาพร พนาผดุงธรรม; Namthip Ongrardwanich; น้ำทิพย์ องอาจวาณิชย์; Naresuan University; Namthip Ongrardwanich; น้ำทิพย์ องอาจวาณิชย์; namthipo@nu.ac.th; namthipo@nu.ac.th
3THE DEVELOPMENT OF LEARNING ACTIVITY BASED ON MATHEMATICAL MODELING AND GAMIFCATION TECHNIQUE TO PROMOTE MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING SKILL ON GRAPH AND LINEAR RELATIONS FOR GRADE 7 STUDENTSSUPISARA JANPENG; ศุภิสรา จันทร์เพ็ง; Chakkrid Klin-eam; จักรกฤษ กลิ่นเอี่ยม; Naresuan University; Chakkrid Klin-eam; จักรกฤษ กลิ่นเอี่ยม; chakkridk@nu.ac.th; chakkridk@nu.ac.th
3The Development of Learning Agility Indicators for Graduate StudentsSASIWIMON SRINUAN; ศศิวิมล ศรีนวล; Nattakan Prechanban; ณัฐกานต์ ประจันบาน; Naresuan University; Nattakan Prechanban; ณัฐกานต์ ประจันบาน; nattakanp@nu.ac.th; nattakanp@nu.ac.th
26The Effect of Learning Activities Based on Design Thinking Process Coped with the Spread of COVID-19 on Promoting Citizenship Education of Mattayomsuksa 6 StudentsSUPARAT KATENARAI; สุภรัตน์ เกศณรายณ์; Jakkrit Jantakoon; จักรกฤษณ์ จันทะคุณ; Naresuan University; Jakkrit Jantakoon; จักรกฤษณ์ จันทะคุณ; jakkritj@nu.ac.th; jakkritj@nu.ac.th
3The Development Of Thai Literature Analytical By Gamification Collaborative Learning For Matthayomsueksa 6 StudentsSIRIPORN PREMPREE; ศิริพร เปรมปรีดิ์; Krittayakan Topithak; กฤธยากาญจน์ โตพิทักษ์; Naresuan University; Krittayakan Topithak; กฤธยากาญจน์ โตพิทักษ์; krittayakant@nu.ac.th; krittayakant@nu.ac.th
3THE DEVOLOPEMENT FOR CRITICAL THINKING SKILL IN LITERATURE “HENKAELOOK’’ WITH APPRECIATIVE INQUIRY PROCESS WITH USING MULTIMEDIA FOR MATHAYOMSUKSA 3 STUDENTSARKKARAWAT SORNWATTHANANON; อัครวัฒน์ ศรวัฒนานนท์; Songphop Khunmathurot; ทรงภพ ขุนมธุรส; Naresuan University; Songphop Khunmathurot; ทรงภพ ขุนมธุรส; songphopk@nu.ac.th; songphopk@nu.ac.th
3The development of Academic Stress Scale of Graduate StudentsATCHARAPORN NAEPHAI; อัจฉราพร แนไพร; Nattakan Prechanban; ณัฐกานต์ ประจันบาน; Naresuan University; Nattakan Prechanban; ณัฐกานต์ ประจันบาน; nattakanp@nu.ac.th; nattakanp@nu.ac.th
26The development of team- based learning activities to enhancing English grammar ability for grade 4 studentsApinya Ruenkrue; อภิญญา เรือนเครือ; Wichian Thamrongsotthisakul; วิเชียร ธำรงโสตถิสกุล; Naresuan University; Wichian Thamrongsotthisakul; วิเชียร ธำรงโสตถิสกุล; wichianth@nu.ac.th; wichianth@nu.ac.th
3THE EFFECTS OF COOPERATIVE INTEGRATED READING AND COMPOSITION (CIRC) APPROACH WITH BLOOM’S TAXONOMY QUESTION STEMS TECHNIQUE ON READING COMPREHENSION ABILITY OF MATTHAYOMSUKSA 1 STUDENTSSUMONRAT TAYTAWEN; สุมลรัตน์ ต่ายตะเวน; Krittayakan Topithak; กฤธยากาญจน์ โตพิทักษ์; Naresuan University; Krittayakan Topithak; กฤธยากาญจน์ โตพิทักษ์; krittayakant@nu.ac.th; krittayakant@nu.ac.th
3DEVELOPING READING COMPREHENSION SKILLS OF SECONDARY 3 STUDENTS BY USING COMPUTER ASSISTED INSTRUCTION LESSONS WITH CONSTRUCTIVIST THEORY.ANURAK NUALSREE; อนุรักษ์ นวลศรี; Omthajit Pansri; อ้อมธจิต แป้นศรี; Naresuan University; Omthajit Pansri; อ้อมธจิต แป้นศรี; omthajitp@nu.ac.th; omthajitp@nu.ac.th
10THE DEVELOPMENT OF SPELLING PRACTICE ON NON-CORRESPONDING FINAL CONSONANTS BY USING STAD-COOPERATIVE LEARNING TECHNIQUE FOR PRATHOMSUKSA 3WANLAPHA SANA; วัลลภา สานา; Brapaas Pengpoom; ประภาษ เพ็งพุ่ม; Naresuan University; Brapaas Pengpoom; ประภาษ เพ็งพุ่ม; brapaasp@nu.ac.th; brapaasp@nu.ac.th
3THE EFFECTS OF MATHEMATICS LEARNING ACTIVITIES BASED ON MATHEMATICAL ARGUMENTATION MODEL ON MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING AND MATHEMATICAL COMMUNICATION IN VOLUME AND CAPACITY OF A RECTANGULAR SHAPE OF GRADE 5 STUDENTSWIRAMON SONKOM; วิรมน ศรคม; Wanintorn Poonpaiboonpipat; วนินทร พูนไพบูลย์พิพัฒน์; Naresuan University; Wanintorn Poonpaiboonpipat; วนินทร พูนไพบูลย์พิพัฒน์; wanintorns@nu.ac.th; wanintorns@nu.ac.th
3Promoting Creative Mathematics Problem Solving Ability Regarding to Rectangle of Fifth Grade Students by Using Creativity Base LearningWARINYA PONGPAIBOON; วริญญา พงษ์ไพบูลย์; Artorn Nokkaew; อาทร นกแก้ว; Naresuan University; Artorn Nokkaew; อาทร นกแก้ว; artornn@nu.ac.th; artornn@nu.ac.th
10The Development of Instructional Packages for English Reading Comprehension through KWL Plus technique for Grade-8 Students at Dongkhuiwittayakom School, PhetchabunWARAPORN BOONMEK; วราภรณ์ บุญเมฆ; Suphornthip Thanaphatchottiwat; สุพรทิพย์ ธนภัทรโชติวัต; Naresuan University; Suphornthip Thanaphatchottiwat; สุพรทิพย์ ธนภัทรโชติวัต; suphornthipt@nu.ac.th; suphornthipt@nu.ac.th
3THE ACTIVE LEARNING IMPLEMENTATION AND MATHEMATICAL TASKS TO PROMOTE REASONING ABILITIES ON BASIC GEOMETRY OF GRADE 7 STUDENTSWARIN JUNTHAWONG; วารินทร์ จันทวงษ์; Chakkrid Klin-eam; จักรกฤษ กลิ่นเอี่ยม; Naresuan University; Chakkrid Klin-eam; จักรกฤษ กลิ่นเอี่ยม; chakkridk@nu.ac.th; chakkridk@nu.ac.th
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 61 to 80 of 627
< previous   next >