Browsing by Subject Education science

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 304  next >
PreviewIssue DateTitleAuthor(s)
2Academic administration of enrichment program of science mathematics  of secondary school in SukhothaiANURAT KHOMJUN; อนุรัตน์ ขำจันทร์; Sathiraporn Chaowachai; สถิรพร เชาวน์ชัย; Naresuan University; Sathiraporn Chaowachai; สถิรพร เชาวน์ชัย; sathirapornc@nu.ac.th; sathirapornc@nu.ac.th
3THE ACTION RESEARCH FOR DEVELOPING LEARNING ACTIVITIES WITH BOARD GAME TO ENHANCE MATHEMATICAL CONCEPTS ON INTEGER OF SEVENTH GRADE STUDENTSCHAKRIST KHUMSRI; ชาคริสต์ ขำศรี; Chakkrid Klin-eam; จักรกฤษ กลิ่นเอี่ยม; Naresuan University; Chakkrid Klin-eam; จักรกฤษ กลิ่นเอี่ยม; chakkridk@nu.ac.th; chakkridk@nu.ac.th
3AN ACTION RESEARCH ON DEVELOPING GRADE 7 STUDENT’S MATHEMATICAL LITERACY THROUGH MATHERMATICAL MODELING IN TOPIC OF RATIOBENCHARAT KHWANKHONG; เบญจรัตน์ ขวัญคง; Wanintorn Poonpaiboonpipat; วนินทร พูนไพบูลย์พิพัฒน์; Naresuan University; Wanintorn Poonpaiboonpipat; วนินทร พูนไพบูลย์พิพัฒน์; wanintorns@nu.ac.th; wanintorns@nu.ac.th
3THE ACTIVE LEARNING IMPLEMENTATION AND MATHEMATICAL TASKS TO PROMOTE REASONING ABILITIES ON BASIC GEOMETRY OF GRADE 7 STUDENTSWARIN JUNTHAWONG; วารินทร์ จันทวงษ์; Chakkrid Klin-eam; จักรกฤษ กลิ่นเอี่ยม; Naresuan University; Chakkrid Klin-eam; จักรกฤษ กลิ่นเอี่ยม; chakkridk@nu.ac.th; chakkridk@nu.ac.th
23Active learning with online video media Computational Science   Regarding the safe use of information technology For Mathayom 1 students ThaThonPittayakhom School.Patompong Punsod; ปฐมพงศ์ พันธุ์สด; Rujroad Kaewurai; รุจโรจน์ แก้วอุไร; Naresuan University; Rujroad Kaewurai; รุจโรจน์ แก้วอุไร; rujroadk@nu.ac.th; rujroadk@nu.ac.th
17AN ADMINISTRATIVE MODEL FOR PROMOTING ENGLISH TEACHING COMPETENCY BY USING DIGITAL MEDIA FOR TEACHERS OF SMALL PRIMARY SCHOOLSJintana Lao-in; จินตนา เหล่าอินทร์; Thirasak Uppamaiathichai; ธีรศักดิ์ อุปไมยอธิชัย; Naresuan University; Thirasak Uppamaiathichai; ธีรศักดิ์ อุปไมยอธิชัย; thirasaku@nu.ac.th; thirasaku@nu.ac.th
3COMMUNITY-BASED EXPERIENTIAL LEARNING ACTIVITIES ABOUT NAM PHI IRON FOR DEVELOPING GEOGRAPHICAL SKILLS OF HIGH SCHOOL STUDENTS AT THONGSAENKHANWITTAYA SCHOOL, UTTARADIT PROVINCETIWA THIPANYA; ทิวา ธิปัญญา; Nattachet Pooncharoen; ณัฐเชษฐ์ พูลเจริญ; Naresuan University; Nattachet Pooncharoen; ณัฐเชษฐ์ พูลเจริญ; Nattachetp@nu.ac.th; Nattachetp@nu.ac.th
3COMMUNITY-BASED LEARNING ACTIVITY MANAGEMENT ON THE HISTORY OF RAHAENG DURING TAKSIN THE GREAT PERIOD FOR THE DEVELOPMENT OF YOUNG INTERPRETER AT THE HIGH SCHOOL IEVEISUDALAK KAMLAMPANG; สุดาลักษณ์ คำลำปาง; Nattachet Pooncharoen; ณัฐเชษฐ์ พูลเจริญ; Naresuan University; Nattachet Pooncharoen; ณัฐเชษฐ์ พูลเจริญ; Nattachetp@nu.ac.th; Nattachetp@nu.ac.th
2CONDITIONS OF ADMINISTRATION BY USING INFORMATION TECHNOLOGY OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS UNDER THE PHICHIT SECONDARY EDUCATIONAL  SERVICE AREA OFFICE.PRARIDA SUDSANGUAN; ประริดา สุดสงวน; Tussana Siputta; ทัศนะ ศรีปัตตา; Naresuan University; Tussana Siputta; ทัศนะ ศรีปัตตา; tatsanas@nu.ac.th; tatsanas@nu.ac.th
3CONDITIONS AND GUIDELINES FOR STEM LEARNING MANAGEMENT IN EDUCATIONAL INSTITUTION UNDER THE PHICHIT SECONDARY EDUCATION  SERVICE AREA OFFICE.BODIN SUKPAT; บดินทร์ สุขแพทย์; Tussana Siputta; ทัศนะ ศรีปัตตา; Naresuan University; Tussana Siputta; ทัศนะ ศรีปัตตา; tatsanas@nu.ac.th; tatsanas@nu.ac.th
3THE COOPERATIVE LEARNING MANAGEMENT THROUGH STUDENT TEAMS-ACHIEVEMENT DIVISIONS (STAD) AND MIND MAPPING TO DEVELOP THE SUMMARIZING WRITING COMPETENCY FOR MATTHAYOMSUKSA 1 STUDENTSUSA MOONKAEW; อุษา มูลแก้ว; Namthip Ongrardwanich; น้ำทิพย์ องอาจวาณิชย์; Naresuan University; Namthip Ongrardwanich; น้ำทิพย์ องอาจวาณิชย์; namthipo@nu.ac.th; namthipo@nu.ac.th
26THE DELVELOPMENT OF LEARNING ACTIVITIES BASED ON TOTAL PHYSICAL RESPONSE TO PROMOTE ENGLISH SPEAKING ABILITY FOR  GRADE 4Nuttawan Hanthongchuang; นฏวรรณ หาญทองช่วง; Chamnan Panawong; ชำนาญ ปาณาวงษ์; Naresuan University; Chamnan Panawong; ชำนาญ ปาณาวงษ์; chamnanp@nu.ac.th; chamnanp@nu.ac.th
2022Design-based research to develop an online flipped classroom model by integrating interactive response systems and task-based language teaching to improve Thai undergraduate students’ English communicative competenceKiki Juli anggoro; KiKi Juli Anggoro; Supanee Sengsri; สุภาณี เส็งศรี; Naresuan University; Supanee Sengsri; สุภาณี เส็งศรี; supanees@nu.ac.th; supanees@nu.ac.th
23DEVELEPOMENT OF PUBLIC RELATIONS MEDIA, BROCHURES COMBINED WITH AUGMENTED REALITY TEACHNOLOGY SI THEP HISTORICAL PARK FOR GRADE 6 STUDENTS BAN KOKPRUE SCHOOLDarot Makhan; ดาโรจน์ มาคาน; Wiwat Meesuwan; วิวัฒน์ มีสุวรรณ์; Naresuan University; Wiwat Meesuwan; วิวัฒน์ มีสุวรรณ์; wiwatm@nu.ac.th; wiwatm@nu.ac.th
23Developing activities to organize active experiences (Active Learning) together with digital games To promote basic mathematical and conceptual thinking abilities for 3rd year early childhood students.Panida Minmon; พนิดา มินมอญ; Passkorn Roungrong; ภาสกร เรืองรอง; Naresuan University; Passkorn Roungrong; ภาสกร เรืองรอง; passkornr@nu.ac.th; passkornr@nu.ac.th
31DEVELOPING PHYSICS TEACHERS’ TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE THROUGH AN ONLINE PROFESSIONAL DEVELOPMENT PROGRAMArrak Praprom; อารักษ์ ประพรม; Thitiya Bongkotphet; ธิติยา บงกชเพชร; Naresuan University; Thitiya Bongkotphet; ธิติยา บงกชเพชร; thitiyab@nu.ac.th; thitiyab@nu.ac.th
23THE DEVELOPMENT AN INSTRUCTIONAL PACKAGE USING THE PROJECT BASED LEARNING WITH DESIGN THINKING PROCESS TO INNOVATORS VIA ARTIFICIAL INTELLIGENCE TECHNOLOGYKritsadee Kadsosot; กฤษฎี กาศโอสถ; Pathapong Pongpatrakant; ภัทร์พงศ์ พงศ์ภัทรกานต์; Naresuan University; Pathapong Pongpatrakant; ภัทร์พงศ์ พงศ์ภัทรกานต์; pathapongp@nu.ac.th; pathapongp@nu.ac.th
2DEVELOPMENT GUIDELINES OF EFFICIENCY OF BUDGETING ADMINISTRATIONS OF SCHOOLS UNDER THE SECONDARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE SUKHOTHAIDAUNGSAMORN THEDSOMBOON; ดวงสมร เทศสมบูรณ์; Thirasak Uppamaiathichai; ธีรศักดิ์ อุปไมยอธิชัย; Naresuan University; Thirasak Uppamaiathichai; ธีรศักดิ์ อุปไมยอธิชัย; thirasaku@nu.ac.th; thirasaku@nu.ac.th
17THE DEVELOPMENT LEARNING ACTIVITY USING ACTIVITY - BASED LEARNING WITH GPAS 5 STEPS LEARNING PROCESS TO ENHANCE THE COLLABORATIVE PROBLEM SOLVING COMPETENCY IN PHYSICS SUBJECT APPROACH ON CURVILINEAR MOTION FOR MATHAYOMSUKSA 4 STUDENTSSiriwan Suradom; ศิริวรรณ สุระดม; Saifon Vibulrangson; สายฝน วิบูลรังสรรค์; Naresuan University; Saifon Vibulrangson; สายฝน วิบูลรังสรรค์; saifonv@nu.ac.th; saifonv@nu.ac.th
23THE DEVELOPMENT OF A DATA ANALYTICS PLATFORM FOR DISTRIBUTION PLANNING OF A NARESUAN UNIVERSITY PUBLISHING HOUSEThammanoon Kongkoon; ธรรมนูญ กองกูล; Tipparat Sittiwong; ทิพรัตน์ สิทธิวงศ์; Naresuan University; Tipparat Sittiwong; ทิพรัตน์ สิทธิวงศ์; tipparats@nu.ac.th; tipparats@nu.ac.th