Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/4072
Title: ผลการใช้โปรแกรมเปตองเพื่อส่งเสริมลีลาชีวิตด้านสังคมและวัฒนธรรมของนักเรียนในศูนย์การเรียน สังกัดศูนย์ประสานงานการจัดการศึกษาเด็กต่างด้าว
The Effect of Petanque  to promote Student’s Advanced Lifestyle Behaviors in Social and Culture of Learning Center Under the Migrant Educational Coordination Center
Authors: KHANIT YUENYONG
คณิต ยืนยง
Pufa Savagpun
ภูฟ้า เสวกพันธ์
Naresuan University. Faculty of Education
Keywords: โปรแกรมเปตอง
ส่งเสริมลีลาชีวิตด้านสังคมและวัฒนธรรม
Petanque program
promote social and cultural lifestyle
Issue Date: 2563
Publisher: Naresuan University
Abstract: This research aims to compare the effects of participating in petanque programs to promote the social and cultural life of students in learning centers under the Center for Coordination, Management of Education of Foreign Children under the Office of Tak Elementary Education District 2, 30 people aged 15 to 18 years old. The results showed that: 1. The development of petanque programs to promote social and cultural life into learning centers that can be measured and evaluated and help improve the health of students from elementary school age to be healthier after participating in the Petanque Program to promote social and cultural life for students to be healthier physically and mentally. Emotions, society and intellect  2. Comparison of social and cultural life scores before and after trial  It found that the average pre-trial score was 2.19, the standard deviation was 0.01, and the average post-trial score was 2.51. Dependent found that the value was -11.49 with an af value of 29 and a p-value of 0.000, which is less than the statistical significance level of .01 defined. Statistically significant at .01 level 
การวิจัยเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบผลของการเข้าร่วมโปรแกรมเปตองเพื่อส่งเสริมลีลาชีวิตด้านสังคมและวัฒนธรรมของนักเรียนในศูนย์การเรียน สังกัดศูนย์ประสานงาน การจัดการศึกษาเด็กต่างด้าว สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาตาก เขต 2 จำนวน 30 คน  อายุ  15-8  ปี  ตัวแปรต้น  โปรแกรมเปตอง  ตัวแปรตาม  พฤติกรรมลีลาชีวิตด้านสังคมและวัฒนธรรม ผลการวิจัยพบว่า 1. การพัฒนาโปรแกรมเปตองเพื่อส่งเสริมลีลาชีวิตด้านสังคมและวัฒนธรรมเข้าสู่ศูนย์การเรียนรู้ที่สามารถวัดและประเมินผลได้และช่วยพัฒนาสุขภาพอนามัยของนักเรียนตั้งแต่วัยประถมศึกษาให้มีสุขภาพที่ดีขึ้นได้หลังเข้าร่วมโปรแกรมเปตองเพื่อส่งเสริมลีลาชีวิตด้านสังคมและวัฒนธรรมให้นักเรียนมีสุขภาพที่ดีขึ้นทั้งทางร่างกาย จิตใจ อารมณ์ สังคม และสติปัญญา 2. การเปรียบเทียบคะแนนลีลาชีวิตด้านสังคมและวัฒนธรรมก่อนทดลองและหลังทดลอง  พบว่า  คะแนนเฉลี่ยก่อนการทดลองมีค่าเท่ากับ 2.19 ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานมีค่าเท่ากับ 0.01 และคะแนนเฉลี่ยหลังการทดลองมีค่าเท่ากับ 2.51  ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานมีค่าเท่ากับ 0.02  นอกจากนี้ การทดสอบคะแนนก่อนทดลองและหลังทดลอง ด้วยสถิติ t-test แบบ Dependent พบว่า ค่า เท่ากับ -11.49  มีค่า af เท่ากับ 29 และค่า p-value เท่ากับ 0.000 ซึ่งน้อยกว่าระดับนัยสําคัญทางสถิติที่ ระดับ .01 ที่กําหนดไว้ จึงสรุปได้ว่ากลุ่มตัวอย่างมีคะแนนด้านความรู้หลังการทดลองสูงกว่าก่อนการทดลอง อย่างมีนัยสําคัญทางสถิติที่ระดับ .01 
Description: Master of Education (M.Ed.)
การศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)
URI: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/4072
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
62061931.pdf1.93 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.