Browsing by Subject Social Sciences

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 560  next >
PreviewIssue DateTitleAuthor(s)
2023A COMPARATIVE STUDY OF SCHOOL LUNCH PROJECTS BETWEEN THAILAND AND JAPANTakunori Kobayashi; Takunori Kobayashi; Thak Udomrat; ทักษ์ อุดมรัตน์; Naresuan University; Thak Udomrat; ทักษ์ อุดมรัตน์; thaku@nu.ac.th; thaku@nu.ac.th
2022Design-based research to develop an online flipped classroom model by integrating interactive response systems and task-based language teaching to improve Thai undergraduate students’ English communicative competenceKiki Juli anggoro; KiKi Juli Anggoro; Supanee Sengsri; สุภาณี เส็งศรี; Naresuan University; Supanee Sengsri; สุภาณี เส็งศรี; supanees@nu.ac.th; supanees@nu.ac.th
2DEVELOPMENT GUIDELINES OF EFFICIENCY OF BUDGETING ADMINISTRATIONS OF SCHOOLS UNDER THE SECONDARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE SUKHOTHAIDAUNGSAMORN THEDSOMBOON; ดวงสมร เทศสมบูรณ์; Thirasak Uppamaiathichai; ธีรศักดิ์ อุปไมยอธิชัย; Naresuan University; Thirasak Uppamaiathichai; ธีรศักดิ์ อุปไมยอธิชัย; thirasaku@nu.ac.th; thirasaku@nu.ac.th
23The development learning activities Using Open Approach and Infographic Media to Develop Mathematics Communication Skill on Data Presentation for Grade Six StudentsRatee Somrup; ราตรี สมรูป; Chamnan Panawong; ชำนาญ ปาณาวงษ์; Naresuan University; Chamnan Panawong; ชำนาญ ปาณาวงษ์; chamnanp@nu.ac.th; chamnanp@nu.ac.th
17THE DEVELOPMENT LEARNING ACTIVITY USING ACTIVITY - BASED LEARNING WITH GPAS 5 STEPS LEARNING PROCESS TO ENHANCE THE COLLABORATIVE PROBLEM SOLVING COMPETENCY IN PHYSICS SUBJECT APPROACH ON CURVILINEAR MOTION FOR MATHAYOMSUKSA 4 STUDENTSSiriwan Suradom; ศิริวรรณ สุระดม; Saifon Vibulrangson; สายฝน วิบูลรังสรรค์; Naresuan University; Saifon Vibulrangson; สายฝน วิบูลรังสรรค์; saifonv@nu.ac.th; saifonv@nu.ac.th
23THE DEVELOPMENT OF A COMPETENCY-BASED UNIT ABOUT MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING ON LET’S MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING “NABUA NAKHONTHAI RICE” FOR GRADE III STUDENTSSuphita Intakoon; สุภิตา อินทะกูล; Wichian Thamrongsotthisakul; วิเชียร ธำรงโสตถิสกุล; Naresuan University; Wichian Thamrongsotthisakul; วิเชียร ธำรงโสตถิสกุล; wichianth@nu.ac.th; wichianth@nu.ac.th
23DEVELOPMENT OF A COMPETENCY-BASED UNIT ABOUT THAI READING AND WRITING FOR DEVELOP THINKING ABOUT THE TOPIC : LET’S READ AND WRITE KHANOM JEEN NAM YOI, A GOOD THING IN PHRAE FOR GRADE I STUDENTSWeerinya Roonraek; วีริณณ์ญา รุ่นแรก; Wichian Thamrongsotthisakul; วิเชียร ธำรงโสตถิสกุล; Naresuan University; Wichian Thamrongsotthisakul; วิเชียร ธำรงโสตถิสกุล; wichianth@nu.ac.th; wichianth@nu.ac.th
23THE DEVELOPMENT OF A DATA ANALYTICS PLATFORM FOR DISTRIBUTION PLANNING OF A NARESUAN UNIVERSITY PUBLISHING HOUSEThammanoon Kongkoon; ธรรมนูญ กองกูล; Tipparat Sittiwong; ทิพรัตน์ สิทธิวงศ์; Naresuan University; Tipparat Sittiwong; ทิพรัตน์ สิทธิวงศ์; tipparats@nu.ac.th; tipparats@nu.ac.th
3The development of Academic Stress Scale of Graduate StudentsATCHARAPORN NAEPHAI; อัจฉราพร แนไพร; Nattakan Prechanban; ณัฐกานต์ ประจันบาน; Naresuan University; Nattakan Prechanban; ณัฐกานต์ ประจันบาน; nattakanp@nu.ac.th; nattakanp@nu.ac.th
3THE DEVELOPMENT OF ACHIEVEMENT IN THAI LITERATURE“KAP HOR KHLONGPRAPHATTHANTONGDANG” BY  LEARNING MANAGEMENT  WITH CCT- THINKING SCHOOL MODEL AND COMPUTER ASSISTED INSTRUCTION (CAI.) THROUGH THE APPLICATION ON MOBILE PHONE FOR MATTHAYOMSUKSA 2 STUDENTSNOPPHARAT KHONGKHON; นพรัตน์ คงคอน; Songphop Khunmathurot; ทรงภพ ขุนมธุรส; Naresuan University; Songphop Khunmathurot; ทรงภพ ขุนมธุรส; songphopk@nu.ac.th; songphopk@nu.ac.th
23THE DEVELOPMENT OF AN EMPATHY MEASUREMENT TOOL FOR BASIC-LEVEL THAI TEACHERSPatitta Techawan; ปทิตตา เตจะวัน; Nattakan Prechanban; ณัฐกานต์ ประจันบาน; Naresuan University; Nattakan Prechanban; ณัฐกานต์ ประจันบาน; nattakanp@nu.ac.th; nattakanp@nu.ac.th
17A DEVELOPMENT OF AN INSTRUCTIONAL MODEL BASED ON CASE METHOD ON THE IDEOLOGICAL AND POLITICAL THEORY COURSE TO ENHANCE CRITICAL THINKING FOR UNIVERSITY STUDENTSIN CHINAWei Hui; Wei Hui; Henry Yuh Anchunda; Henry Yuh Anchunda; Naresuan University; Henry Yuh Anchunda; Henry Yuh Anchunda; henryy@nu.ac.th; henryy@nu.ac.th
2021Development of an Instructional Model based on Mobile-Blended and Inquiry-based Learning to Enhance Critical Thinking Abilities for Business Education Undergraduate Students in NigeriaAUGUSTINE AGBI; Augustine Agbi; Supanee Sengsri; สุภาณี เส็งศรี; Naresuan University. Faculty of Education
17A Development of an Instructional Model in Mental Health Education  Based on Positive Psychology Theory and Collaborative Learning Approach to Enhance Self-emotional Regulation Ability for University Students in ChinaZhu Yan; Zhu Yan; Henry yuh Anchunda; Henry Yuh Anchunda; Naresuan University; Henry yuh Anchunda; Henry Yuh Anchunda; henryy@nu.ac.th; henryy@nu.ac.th
3DEVELOPMENT OF COMMUNICATION WRITING ABILITY’S GRADE 6 STUDENTS WITH CREATIVITY-BASED LEARNING TECHNIQUE AND GAMECHUTIMA WALUMAS; ชุติมา เวฬุมาศ; Kanchana Witchayapakorn; กาญจนา วิชญาปกรณ์; Naresuan University; Kanchana Witchayapakorn; กาญจนา วิชญาปกรณ์; kanchanaw@nu.ac.th; kanchanaw@nu.ac.th
3THE DEVELOPMENT OF CRITICAL READING ABILITY OF MATHAYOMSUKSA 3 STUDENTS BY PHENOMENON BASED LEARNING  WITH  SIX THINKING HATCHADAPRON TUBBOON; ชฎาพร ทับบุญ; Omthajit Pansri; อ้อมธจิต แป้นศรี; Naresuan University; Omthajit Pansri; อ้อมธจิต แป้นศรี; omthajitp@nu.ac.th; omthajitp@nu.ac.th
23DEVELOPMENT OF ECONOMIC LEARNING ACTIVITIES BY USING PHENOMENON-BASED TO PROMOTE FINANCIAL LITERACY FOR GRADE 7 STUDENTSSutida Janthaduang; สุธิดา จันทะดวง; Kobsook Kongmanus; กอบสุข คงมนัส; Naresuan University; Kobsook Kongmanus; กอบสุข คงมนัส; kobsookk@nu.ac.th; kobsookk@nu.ac.th
3THE DEVELOPMENT OF ENGLISH INSTRUCTIONAL PACKAGE FOR ENHANCING THE KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING ON PARTS OF SPEECH FOR PRATOMSUKSA 6 STUDENTS, ANUBANPANGMAKHA SCHOOL, KAMPHAENG PHETNUTTANICH WONGSITTHIPORNRUNG; ณัฏฐนิช วงศ์สิทธิพรรุ่ง; Suphornthip Thanaphatchottiwat; สุพรทิพย์ ธนภัทรโชติวัต; Naresuan University; Suphornthip Thanaphatchottiwat; สุพรทิพย์ ธนภัทรโชติวัต; suphornthipt@nu.ac.th; suphornthipt@nu.ac.th
3The Development of English Reading Comprehension using KWL-Plus technique with the local supplementary reading material of Sukhothai for Grade 11 students at Krainaiwittayakhom Rachamangkhalapisek School, Sukhothai ProvinceMATSARIN CHUMINJAK; มัสริน ชุ่มอินจักร์; Suphornthip Thanaphatchottiwat; สุพรทิพย์ ธนภัทรโชติวัต; Naresuan University; Suphornthip Thanaphatchottiwat; สุพรทิพย์ ธนภัทรโชติวัต; suphornthipt@nu.ac.th; suphornthipt@nu.ac.th
6The development of English speaking skill for grade 11 students by using Flip application in blended learning classroomPitchaporn Khunnont; พิชชาพร ขุนนนท์; Henry yuh Anchunda; Henry Yuh Anchunda; Naresuan University; Henry yuh Anchunda; Henry Yuh Anchunda; henryy@nu.ac.th; henryy@nu.ac.th