Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5680
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPunyisa Pengyawongen
dc.contributorปุญญิสา เปงยาวงษ์th
dc.contributor.advisorSathiraporn Chaowachaien
dc.contributor.advisorสถิรพร เชาวน์ชัยth
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2023-08-15T07:24:37Z-
dc.date.available2023-08-15T07:24:37Z-
dc.date.created2565en_US
dc.date.issued2565en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5680-
dc.description.abstractThe purpose of this study was to study the needs of the development of learning management for teachers in the 21st century under Sukhothai Primary Educational Service Area Office 1. The research method was to study the needs of the development of learning management for teachers in the 21st century which consisted of 285 people. The data were analyzed by mean, standard deviation, and PNI Modified. The result indicated that:             The result of the study of the needs of the development of learning management for teachers in the 21st century in overall found that the highest PNI Modified was learning management design in the 21st Century, followed by the conclusion after learning management and learning media innovation in the 21st century, respectively.  en
dc.description.abstract การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความต้องการจำเป็นในการพัฒนาการจัดการเรียนรู้ของครูในศตวรรษที่ 21 สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาสุโขทัยเขต 1โดยมีวิธีดำเนินการวิจัย คือ การศึกษาความต้องการจำเป็นความต้องการจำเป็นในการพัฒนาการจัดการเรียนรู้ของครูในศตวรรษที่ 21 จำนวน 285 คนวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการจัดลำดับความสำคัญของต้องการจำเป็น (PNI Modified)    ผลวิจัยพบว่าความต้องการจำเป็นในการพัฒนาการจัดการเรียนรู้ของครูในศตวรรษที่ 21 สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาสุโขทัยเขต 1 ในภาพรวมพบว่า ด้านการออกแบบการจัดการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 มีดัชนีความต้องการจำเป็นมากที่สุด รองลงมา ด้านการสรุปหลังการจัดการเรียนรู้ และด้านสื่อนวัตกรรมการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 ตามลำดับ            th
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectความต้องการจำเป็นth
dc.subjectการจัดการเรียนรู้th
dc.subjectการจัดการเรียนรู้ในศตวรรษที่21th
dc.subjectNeedsen
dc.subjectLearning Managementen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleความต้องจำเป็นในการพัฒนาการจัดการเรียนรู้ของครูในศตวรรษที่ 21 สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาสุโขทัย เขต 1th
dc.titleNecessary needs for the development of teacher learning management in the 21st century under the Office of Sukhothai Primary Educational Service Area 1en
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorSathiraporn Chaowachaien
dc.contributor.coadvisorสถิรพร เชาวน์ชัยth
dc.contributor.emailadvisorsathirapornc@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorsathirapornc@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Educational Administration and Developmenten
dc.description.degreedisciplineภาควิชาบริหาร วิจัย และพัฒนานวัตกรรมทางการศึกษาth
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PunyisaPengyawong.pdf1.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.