Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5549
Title: การพัฒนาผลสัมฤทธิ์ในการเรียนรู้ด้านการจำคำศัพท์ภาษาอังกฤษด้วยเทคนิคการเรียนรู้แบบTeam – Game –Tournament (TGT) ร่วมกับ Blooket ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาชั้นปีที่ 6 โรงเรียนอนุบาลพิจิตร
A DEVELOPMENT OF LEARNING ACHIEVEMENT IN MEMORIZING ENGLISH VOCABULARYBY TEAM – GAME –TOURNAMENT (TGT) TOGETHER WITH BLOOKET FOR GRADE 6th STUDENT OF ANUBAN PHICHIT SCHOOL
Authors: Sarit Srirawat
สาริศ ศรีระวัตร
Henry yuh Anchunda
Henry Yuh Anchunda
Naresuan University
Henry yuh Anchunda
Henry Yuh Anchunda
henryy@nu.ac.th
henryy@nu.ac.th
Keywords: การจำคำศัพท์ , Team – Game – Tournament (TGT), Blooket
Memorizing English Vocabulary; Team – Games Tournament TGT); Blooket
Issue Date: 2565
Publisher: Naresuan University
Abstract: The objectives of the research were 1) to create and find effective learning plans to improve memorizing English vocabulary skills using the TGT together with Blooket 2) to use the plan and compare the achievement of memorizing English vocabulary skills before and after teaching with TGT together with Blooket 3) to study the satisfaction of grade 6th student of Anuban Phichit School toward to use of learning plans to improve English vocabulary skills using the TGT together with Blooket. The forty-one sixth-grade students, selected by Simple random sampling, participated during 2nd semester of 2022. A one-group pre-test / post-test design was used. The research tools used consisted of Memorizing English Vocabulary by TGT together with Blooket lesson plans, with pre-test and post-test results compared statistically, and a students' satisfaction questionnaire. The lesson plans were evaluated by external experts who scored all components of the lesson plans at a high level. The results showed that the TGT together with Blooket technique was effective in developing Memorizing English vocabulary with the post-test scores being statistically significantly higher than the pre-test scores at p=0.05. Student satisfaction with learning English vocabulary using the TGT together with Blooket technique was at a high level (Mean = 3.86, S.D. = 0.90)
บทความวิชาการนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อสร้างและหาองค์ประกอบของแผนการจัดการเรียนรู้เพื่อพัฒนาทักษะการจำคำศัพท์ภาษาอังกฤษด้วยเทคนิคการเรียนรู้แบบ TGT ร่วมกับ Blooket 2) เพื่อใช้แผนและเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทักษะการจำคำศัพท์ภาษาอังกฤษก่อนและหลังการสอนด้วยเทคนิคการเรียนรู้ TGT ร่วมกับ Blooket และ 3) เพื่อศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนอนุบาลพิจิตรที่มีต่อการใช้แผนจัดการเรียนรู้เพื่อพัฒนาทักษะการจำคำศัพท์ภาษาอังกฤษด้วยเทคนิคการเรียนรู้แบบ TGT ร่วมกับ Blooket มีกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ ได้แก่ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6/3 ปีการศึกษา 2565 ภาคเรียนที่ 2 โรงเรียนอนุบาลพิจิตร จำนวน 41 คน ใช้วิธีการสุ่มโดยการสุ่มอย่างง่าย ดำเนินการทดลองกลุ่มเดียวโดยการวัดผลก่อนและหลังเรียน เครื่องมือที่ใข้ในงานวิจัยประกอบด้วย แผนการจัดการเรียนรู้เพื่อพัฒนาทักษะการจำคำศัพท์ภาษาอังกฤษด้วยเทคนิคการเรียนรู้แบบ TGT ร่วมกับ Blooket, แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ก่อนและหลังเรียน และแบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียน จากการศึกษาพบว่า แผนการจัดการเรียนรู้เพื่อพัฒนาทักษะการจำคำศัพท์ภาษาอังกฤษด้วยเทคนิคการเรียนรู้แบบ TGT ร่วมกับ Blooket ที่สร้างชึ้นมีองค์ประกอบและประสิทธิภาพอยู่ในระดับมาก ส่งผลให้ทักษะการจำคำศัพท์ของหลังเรียนผู้เรียนสูงขึ้นกว่าก่อนเรียน และมีความพึงพอใจต่อการจัดการเรียนรู้อยู่ในระดับพึงพอใจมาก (Mean = 3.86, S.D. = 0.90)
URI: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5549
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SaritSrirawat.pdf3.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.