Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5303
Title: การศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านทำผมชายในจังหวัดพิษณุโลก
Factor affecting a decision on choosing male barber shop in Phitsanulok
Authors: PLAIRAYA YOOTOMYA
ปลายรายา อยู่ถมยา
Phakjira Nugbanleng
ภัคจิรา นักบรรเลง
Naresuan University
Phakjira Nugbanleng
ภัคจิรา นักบรรเลง
pakchiran@nu.ac.th
pakchiran@nu.ac.th
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาดบริการ
ผู้รับบริการ
ร้านทำผมชาย
Service Marketing Mix
Client Services
Men Barber Shop
Issue Date: 2564
Publisher: Naresuan University
Abstract: This research aimed to study the factors affecting behavior on choosing men barber shop in Phitsanulok. The samples were 400 males who chose men barber shop in Muang District, Phitsanulok.This research is survey research using questionnaires. The data was analyzed using percentage, mean, standard deviation One-way ANOVA and multiple regression analysis. The results found that age, education level and income  affected the use of men barber shop in Phitsanulok with statistically significant level of 0.05, whereas occupation did not affect the use of men barber shop in Phitsanulok. The analysis of service marketing mix factors was positively affected the decision to choose men barber shop in Phitsanulok with statistically significant level of 0.05 were promotion (Beta = 0.318), physical evidence (Beta = 0.192) and Process (Beta = 0.171).
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการเลือกใช้บริการร้านทำผมชายในจังหวัดพิษณุโลก กลุ่มตัวอย่าง คือ ประชากรชายที่ใช้บริการร้านทำผมชาย ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดพิษณุโลก จำนวน 400 คน เป็นการวิจัยเชิงสำรวจโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน วิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า อายุ ระดับการศึกษา และรายได้ ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการร้านทำผมชายในจังหวัดพิษณุโลก อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนอาชีพ ไม่ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการร้านทำผมชายในจังหวัดพิษณุโลก เมื่อทำการวิเคราะห์ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการที่ส่งผลเชิงบวกต่อการเลือกใช้บริการร้านทำผมชายในจังหวัดพิษณุโลก อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ได้แก่ ด้านการส่งเสริมการตลาด (Beta = 0.318) ด้านลักษณะทางกายภาพ (Beta = 0.192) และด้านกระบวนการ (Beta = 0.171)
URI: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5303
Appears in Collections:คณะบริหารธุรกิจ เศรษฐศาสตร์และการสื่อสาร

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PlairayaYootomya.pdf1.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.