Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6531
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorKittiyaporn Khantongen
dc.contributorกิตติยาภรณ์ ขันทองth
dc.contributor.advisorSathiraporn Chaowachaien
dc.contributor.advisorสถิรพร เชาวน์ชัยth
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2024-12-11T02:45:47Z-
dc.date.available2024-12-11T02:45:47Z-
dc.date.created2023en_US
dc.date.issued6/6/2023en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6531-
dc.description.abstractThe purpose of this research were to study the needs assessment and guidelines for promoting classroom management of teachers under private schools in Phetchabun province. There two steps of research, the first step was the study of needs assessment of classroom management of teachers. By using the questionnaire with 306 teachers from private schools in Phetchabun province. The data was analyzed by means, standard derivation (SD) and arranged priority by Modified Priority Need Index (PNImodified). The second step was the study of guidelines for promoting classroom management of teachers under private schools in Phetchabun province. The data was collected by using interviewing method which was held by the 4 qualified experts. The data were analyzed by content analysis. The findings indicated that 1. The results of a study on Priority Need Index (PNImodified) of classroom management of teachers under private schools in Phetchabun province found that the highest score of the Priority Need Index was education management, and the psychological atmosphere, respectively. 2. The results of a study on guildelines to promote classroom management of teachers under private schools in Phetchabun province found that the administrators should to participate in training and teachers should study and exchanged knowledge in the Professinal Learning Community (PLC) to develop the skill classroom management.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาความต้องการจำเป็นและแนวทางการส่งเสริม การจัดการชั้นเรียนของครู โรงเรียนเอกชน จังหวัดเพชรบูรณ์ โดยวิธีดำเนินการวิจัยแบ่งออก เป็น 2 ขั้นตอน ได้แก่ ขั้นตอนที่ 1 การศึกษาความต้องการจำเป็นของการจัดการชั้นเรียนของครู โรงเรียนเอกชน จังหวัดเพชรบูรณ์ โดยใช้แบบสอบถามกับครูโรงเรียนเอกชน จังหวัดเพชรบูรณ์ จำนวน 306 ฉบับ วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการจัดลำดับความสำคัญของความต้องการจำเป็น (PNImodified) ขั้นตอนที่ 2 การศึกษาแนวทางการส่งเสริมการจัด การชั้นเรียนของครู โรงเรียนเอกชน จังหวัดเพชรบูรณ์ ข้อมูลได้มาจากการสัมภาษณ์ผู้ทรงคุณวุฒิ จำนวน 4 คน วิเคราะห์ข้อมูลโดยการวิเคราะห์เชิงเนื้อหา ผลการศึกษา พบว่า 1. ผลการศึกษาความต้องการจำเป็นของการจัดการชั้นเรียนของครู โรงเรียนเอกชน จังหวัดเพชรบูรณ์ พบว่า ด้านการจัดบรรยากาศทางการศึกษา มีดัชนีความต้องการจำเป็นมากที่สุด รองลงมา คือ ด้านการจัดบรรยากาศทางจิตวิทยา และด้านการจัดบรรยากาศทางกายภาพ ตามลำดับ 2. ผลการศึกษาแนวทางการส่งเสริมการจัดการชั้นเรียนของครู โรงเรียนเอกชน จังหวัดเพชรบูรณ์ พบว่า ผู้บริหารสถานศึกษาควรส่งเสริมให้ครูได้พัฒนาตนเองเข้าร่วมการอบรม และจัดให้มีการแลกเปลี่ยนเรียนรู้ในชุมชนวิชาชีพ (PLC) เพื่อพัฒนาการจัดการชั้นเรียนของครูth
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectแนวทางการส่งเสริมth
dc.subjectการจัดการชั้นเรียนth
dc.subjectGuidelines for Promotingen
dc.subjectClassroom Managementen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.titleNEEDS ASSESSMENT AND GUIDELINES FOR PROMOTING CLASSROOM MANAGEMENT OF TEACHERS UNDER PRIVATE SCHOOLS IN PHETCHABUN PROVINCEen
dc.titleความต้องการจำเป็นและแนวทางการส่งเสริมการจัดการชั้นเรียนของครู โรงเรียนเอกชน จังหวัดเพชรบูรณ์th
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorSathiraporn Chaowachaien
dc.contributor.coadvisorสถิรพร เชาวน์ชัยth
dc.contributor.emailadvisorsathirapornc@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorsathirapornc@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Educational Administration and Developmenten
dc.description.degreedisciplineภาควิชาบริหาร วิจัย และพัฒนานวัตกรรมทางการศึกษาth
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
64070092.pdf2.59 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.