Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6498
Title: Effects of development and comparison of professional English-speaking skills using role-play activities for third-year vocational students at Kamphaengphet technical college
ผลการพัฒนาและเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ สำหรับนักเรียนระดับชั้นประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นปีที่ 3 วิทยาลัยเทคนิคกำแพงเพชร
Authors: Rattanawadee Pluemjai
รัตนาวดี ปลื้มใจ
Henry yuh Anchunda
Henry Yuh Anchunda
Naresuan University
Henry yuh Anchunda
Henry Yuh Anchunda
henryy@nu.ac.th
henryy@nu.ac.th
Keywords: กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ
ทักษะการพูดภาษาอังกฤษ
อาชีพ
ความพึงพอใจของนักเรียน
Role play
English-speaking skills
Professional
Student satisfection
Issue Date:  23
Publisher: Naresuan University
Abstract: The objectives were to: 1) develop and compare professional English-speaking skills using the role-play activities; and 2) study students’ satisfaction towards the effects of development and comparison of professional English-speaking skills using role-play activities. The population consisted of 24 third-year vocational certificate students majoring in marketing at Kamphaengphet Technical College in the academic year 2/2023, selected by clustered simple random sampling. Statistical analyses included mean, standard deviation, and dependent sample t-test. The findings indicated that: 1) the effects of development and comparison of professional English-speaking skills using role-play activities were significantly higher after the implementation of the learning management plan compared to before; and 2) students expressed a high satisfaction level with the effects of development and comparison of professional English-speaking skills using role-play activities. (x ̅ = 4.26, S.D. = 0.71)
การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาและเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ 2) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อผลการพัฒนาและเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ ประชากรที่ใช้ในการวิจัยนี้คือ นักเรียนแผนกวิชาการตลาด ระดับชั้นประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นปีที่ 3 วิทยาลัยเทคนิคกำแพงเพชร จังหวัดกำแพงเพชร จำนวน 24 คน ในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2566 ใช้วิธีการสุ่มแบบแบ่งกลุ่มอย่างง่าย (Clustered Simple Random Sampling) สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ t-test แบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (Dependent sample) ผลการวิจัยพบว่า 1) ผลการพัฒนาและเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ หลังเรียนด้วยแผนการจัดการเรียนรู้โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ สูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2) นักเรียนมีความพึงพอใจต่อผลการพัฒนาและเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ อยู่ในระดับมาก (x ̅ = 4.26, S.D. = 0.71)
URI: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6498
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
65090839.pdf3.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.