Please use this identifier to cite or link to this item:
http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6498
Title: | Effects of development and comparison of professional English-speaking skills using role-play activities for third-year vocational students at Kamphaengphet technical college ผลการพัฒนาและเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ สำหรับนักเรียนระดับชั้นประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นปีที่ 3 วิทยาลัยเทคนิคกำแพงเพชร |
Authors: | Rattanawadee Pluemjai รัตนาวดี ปลื้มใจ Henry yuh Anchunda Henry Yuh Anchunda Naresuan University Henry yuh Anchunda Henry Yuh Anchunda henryy@nu.ac.th henryy@nu.ac.th |
Keywords: | กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ ทักษะการพูดภาษาอังกฤษ อาชีพ ความพึงพอใจของนักเรียน Role play English-speaking skills Professional Student satisfection |
Issue Date: | 23 |
Publisher: | Naresuan University |
Abstract: | The objectives were to: 1) develop and compare professional English-speaking skills using the role-play activities; and 2) study students’ satisfaction towards the effects of development and comparison of professional English-speaking skills using role-play activities. The population consisted of 24 third-year vocational certificate students majoring in marketing at Kamphaengphet Technical College in the academic year 2/2023, selected by clustered simple random sampling. Statistical analyses included mean, standard deviation, and dependent sample t-test. The findings indicated that: 1) the effects of development and comparison of professional English-speaking skills using role-play activities were significantly higher after the implementation of the learning management plan compared to before; and 2) students expressed a high satisfaction level with the effects of development and comparison of professional English-speaking skills using role-play activities. (x ̅ = 4.26, S.D. = 0.71) การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาและเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ 2) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อผลการพัฒนาและเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ ประชากรที่ใช้ในการวิจัยนี้คือ นักเรียนแผนกวิชาการตลาด ระดับชั้นประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นปีที่ 3 วิทยาลัยเทคนิคกำแพงเพชร จังหวัดกำแพงเพชร จำนวน 24 คน ในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2566 ใช้วิธีการสุ่มแบบแบ่งกลุ่มอย่างง่าย (Clustered Simple Random Sampling) สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ t-test แบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (Dependent sample) ผลการวิจัยพบว่า 1) ผลการพัฒนาและเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ หลังเรียนด้วยแผนการจัดการเรียนรู้โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ สูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2) นักเรียนมีความพึงพอใจต่อผลการพัฒนาและเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ อยู่ในระดับมาก (x ̅ = 4.26, S.D. = 0.71) |
URI: | http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6498 |
Appears in Collections: | คณะศึกษาศาสตร์ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
65090839.pdf | 3.69 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.