Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6498
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorRattanawadee Pluemjaien
dc.contributorรัตนาวดี ปลื้มใจth
dc.contributor.advisorHenry yuh Anchundaen
dc.contributor.advisorHenry Yuh Anchundath
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2024-11-20T04:50:40Z-
dc.date.available2024-11-20T04:50:40Z-
dc.date.created2024en_US
dc.date.issued23/6/2024en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6498-
dc.description.abstractThe objectives were to: 1) develop and compare professional English-speaking skills using the role-play activities; and 2) study students’ satisfaction towards the effects of development and comparison of professional English-speaking skills using role-play activities. The population consisted of 24 third-year vocational certificate students majoring in marketing at Kamphaengphet Technical College in the academic year 2/2023, selected by clustered simple random sampling. Statistical analyses included mean, standard deviation, and dependent sample t-test. The findings indicated that: 1) the effects of development and comparison of professional English-speaking skills using role-play activities were significantly higher after the implementation of the learning management plan compared to before; and 2) students expressed a high satisfaction level with the effects of development and comparison of professional English-speaking skills using role-play activities. (x ̅ = 4.26, S.D. = 0.71)en
dc.description.abstractการวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาและเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ 2) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อผลการพัฒนาและเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ ประชากรที่ใช้ในการวิจัยนี้คือ นักเรียนแผนกวิชาการตลาด ระดับชั้นประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นปีที่ 3 วิทยาลัยเทคนิคกำแพงเพชร จังหวัดกำแพงเพชร จำนวน 24 คน ในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2566 ใช้วิธีการสุ่มแบบแบ่งกลุ่มอย่างง่าย (Clustered Simple Random Sampling) สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ t-test แบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (Dependent sample) ผลการวิจัยพบว่า 1) ผลการพัฒนาและเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ หลังเรียนด้วยแผนการจัดการเรียนรู้โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ สูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2) นักเรียนมีความพึงพอใจต่อผลการพัฒนาและเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ อยู่ในระดับมาก (x ̅ = 4.26, S.D. = 0.71)th
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectกิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติth
dc.subjectทักษะการพูดภาษาอังกฤษth
dc.subjectอาชีพth
dc.subjectความพึงพอใจของนักเรียนth
dc.subjectRole playen
dc.subjectEnglish-speaking skillsen
dc.subjectProfessionalen
dc.subjectStudent satisfectionen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationTraining for teachers of vocational subjectsen
dc.titleEffects of development and comparison of professional English-speaking skills using role-play activities for third-year vocational students at Kamphaengphet technical collegeen
dc.titleผลการพัฒนาและเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ โดยใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ สำหรับนักเรียนระดับชั้นประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นปีที่ 3 วิทยาลัยเทคนิคกำแพงเพชรth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorHenry yuh Anchundaen
dc.contributor.coadvisorHenry Yuh Anchundath
dc.contributor.emailadvisorhenryy@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorhenryy@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Educationen
dc.description.degreedisciplineภาควิชาการศึกษาth
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
65090839.pdf3.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.