Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6482
Title: ENGLISH READING COMPREHENSION USING KWL-PLUS TECHNIQUE IN ENGLISH PUBLICATION READING COURSE OF SECOND YEAR VOCATIONAL CERTIFICATE STUDENTS, KAMPHAENG PHET TECHNICAL COLLEGE
การอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจโดยใช้เทคนิค KWL-PLUS ในรายวิชาการอ่านสื่อสิ่งพิมพ์ภาษาอังกฤษของนักเรียนประกาศนียบัตรวิชาชีพ ชั้นปีที่ 2 วิทยาลัยเทคนิคกำแพงเพชร
Authors: Chotida Pakrueandee
โชติดา พักเรือนดี
Tamronglak U-nakarin
ทำรงลักษณ์ เอื้อนครินทร์
Naresuan University
Tamronglak U-nakarin
ทำรงลักษณ์ เอื้อนครินทร์
tamronglaku@nu.ac.th
tamronglaku@nu.ac.th
Keywords: เทคนิค KWL-PLUS
การอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจ
KWL-PLUS Technique
Reading English for comprehension
Issue Date:  23
Publisher: Naresuan University
Abstract: The objectives of this research were to 1) compare students' English reading comprehension before and after applying the KWL-PLUS technique of second-year vocational certificate students and 2) To study student satisfaction with learning to read English for comprehension using the KWL-PLUS technique of second-year vocational certificate. The sample selected by purposive sampling technique, comprises 34 students majoring in the business computer of the second-year vocational certificate, room 1, the academic year 2023, Kamphaeng Phet Technical College. The instruments used in the research consisted of 1) a learning plan for reading English for comprehension using the KWL-PLUS technique 2) a test to measure English reading comprehension ability, used as a Pretest and Posttest 3) a questionnaire on student satisfaction with learning management using the KWL-PLUS technique. The data were analyzed by Mean, Standard Deviation, and t-test. The results of the study were as follow: 1) the English reading comprehension ability of students with learning management using the KWL-PLUS technique was higher than before learning. Statistically significant at the .05 level and 2) students were satisfied with the learning management using the KWL-PLUS technique, overall, at the highest level.
การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อเปรียบเทียบการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจโดยใช้เทคนิค KWL-PLUS ของนักเรียนประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นปีที่ 2 ก่อนเรียนและหลังเรียน 2) เพื่อศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนต่อการจัดการเรียนรู้การอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจด้วยเทคนิค KWL-PLUS ของระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นปีที่ 2 กลุ่มตัวอย่างในการวิจัยครั้งนี้ คือ นักเรียนแผนกวิชาคอมพิวเตอร์ ระดับชั้นประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นปีที่ 2 ห้องที่ 1 จำนวน 34 คน ปีการศึกษา 2566 วิทยาลัยเทคนิคกำแพงเพชร ซึ่งได้มาโดยการเลือกแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการทำวิจัย ประกอบด้วย 1) แผนการจัดการเรียนรู้การอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจ โดยใช้เทคนิค KWL-PLUS 2) แบบทดสอบวัดความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจ ก่อนและหลังเรียน และ 3) แบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียนที่จัดการเรียนรู้ โดยใช้เทคนิค KWL-PLUS  สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าสถิติ (t-test dependent) ผลการวิจัยพบว่า 1) ความสามารถด้านการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจของนักเรียนด้วยการจัดการเรียนรู้ โดยใช้เทคนิค KWL-PLUS สูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ 2) นักเรียนมีความพึงพอใจต่อการจัดการเรียนรู้ โดยใช้เทคนิค KWL-PLUS โดยภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด
URI: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6482
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
65090372.pdf3.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.