Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6482
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorChotida Pakrueandeeen
dc.contributorโชติดา พักเรือนดีth
dc.contributor.advisorTamronglak U-nakarinen
dc.contributor.advisorทำรงลักษณ์ เอื้อนครินทร์th
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2024-11-20T04:50:37Z-
dc.date.available2024-11-20T04:50:37Z-
dc.date.created2024en_US
dc.date.issued23/6/2024en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6482-
dc.description.abstractThe objectives of this research were to 1) compare students' English reading comprehension before and after applying the KWL-PLUS technique of second-year vocational certificate students and 2) To study student satisfaction with learning to read English for comprehension using the KWL-PLUS technique of second-year vocational certificate. The sample selected by purposive sampling technique, comprises 34 students majoring in the business computer of the second-year vocational certificate, room 1, the academic year 2023, Kamphaeng Phet Technical College. The instruments used in the research consisted of 1) a learning plan for reading English for comprehension using the KWL-PLUS technique 2) a test to measure English reading comprehension ability, used as a Pretest and Posttest 3) a questionnaire on student satisfaction with learning management using the KWL-PLUS technique. The data were analyzed by Mean, Standard Deviation, and t-test. The results of the study were as follow: 1) the English reading comprehension ability of students with learning management using the KWL-PLUS technique was higher than before learning. Statistically significant at the .05 level and 2) students were satisfied with the learning management using the KWL-PLUS technique, overall, at the highest level.en
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อเปรียบเทียบการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจโดยใช้เทคนิค KWL-PLUS ของนักเรียนประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นปีที่ 2 ก่อนเรียนและหลังเรียน 2) เพื่อศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนต่อการจัดการเรียนรู้การอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจด้วยเทคนิค KWL-PLUS ของระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นปีที่ 2 กลุ่มตัวอย่างในการวิจัยครั้งนี้ คือ นักเรียนแผนกวิชาคอมพิวเตอร์ ระดับชั้นประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นปีที่ 2 ห้องที่ 1 จำนวน 34 คน ปีการศึกษา 2566 วิทยาลัยเทคนิคกำแพงเพชร ซึ่งได้มาโดยการเลือกแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการทำวิจัย ประกอบด้วย 1) แผนการจัดการเรียนรู้การอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจ โดยใช้เทคนิค KWL-PLUS 2) แบบทดสอบวัดความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจ ก่อนและหลังเรียน และ 3) แบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียนที่จัดการเรียนรู้ โดยใช้เทคนิค KWL-PLUS  สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าสถิติ (t-test dependent) ผลการวิจัยพบว่า 1) ความสามารถด้านการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจของนักเรียนด้วยการจัดการเรียนรู้ โดยใช้เทคนิค KWL-PLUS สูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ 2) นักเรียนมีความพึงพอใจต่อการจัดการเรียนรู้ โดยใช้เทคนิค KWL-PLUS โดยภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุดth
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectเทคนิค KWL-PLUSth
dc.subjectการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจth
dc.subjectKWL-PLUS Techniqueen
dc.subjectReading English for comprehensionen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationTraining for teachers at basic levelsen
dc.titleENGLISH READING COMPREHENSION USING KWL-PLUS TECHNIQUE IN ENGLISH PUBLICATION READING COURSE OF SECOND YEAR VOCATIONAL CERTIFICATE STUDENTS, KAMPHAENG PHET TECHNICAL COLLEGEen
dc.titleการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจโดยใช้เทคนิค KWL-PLUS ในรายวิชาการอ่านสื่อสิ่งพิมพ์ภาษาอังกฤษของนักเรียนประกาศนียบัตรวิชาชีพ ชั้นปีที่ 2 วิทยาลัยเทคนิคกำแพงเพชรth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorTamronglak U-nakarinen
dc.contributor.coadvisorทำรงลักษณ์ เอื้อนครินทร์th
dc.contributor.emailadvisortamronglaku@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisortamronglaku@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Educationen
dc.description.degreedisciplineภาควิชาการศึกษาth
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
65090372.pdf3.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.