Please use this identifier to cite or link to this item:
http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6438
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Apinya Ruenkrue | en |
dc.contributor | อภิญญา เรือนเครือ | th |
dc.contributor.advisor | Wichian Thamrongsotthisakul | en |
dc.contributor.advisor | วิเชียร ธำรงโสตถิสกุล | th |
dc.contributor.other | Naresuan University | en |
dc.date.accessioned | 2024-11-20T04:50:31Z | - |
dc.date.available | 2024-11-20T04:50:31Z | - |
dc.date.created | 2022 | en_US |
dc.date.issued | 26/10/2022 | en_US |
dc.identifier.uri | http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6438 | - |
dc.description.abstract | This study; “The development of team- based learning activities to enhancing English grammatical ability for grade 4 students” The purposes of the research were 1) create and find the efficiency of The development of team- based learning activities to enhancing English grammatical ability for grade 4 students based on the criterion 75/75 and 2) try using The development of team- based learning activities to enhancing English grammar ability for grade 4 students comparing English grammar ability between before and after using learning activities. The study has been conducted by 2 steps research methodology and development. A sample group was twenty-three Grade 4 students who were studying during semester2 academic year, 2021 at Lomradwittaya School, Thoen District, Lampang Province, Lampang Primary Education Service Area Office 2 that were chosen by Sample random sampling. The research instrument were team- based learning activities to enhancing English grammatical ability for grade 4 students and English ability test. The data were analyzed by using mean, standard deviation, and t-test dependent. The results revealed that 1. The team- based learning activities to enhancing English grammatical ability for grade 4 students had the efficiency (E1/E2) at 76.68/75.56 which met the criterion 75/75 2. The comparison of English grammatical ability between before and after classes using team- based learning activities to enhancing English grammatical ability for grade 4 students The post-test scored an average at ( X = 19.48, S.D. = 5.65) were significantly higher than the pre-test scored an average at ( X = 14.35, S.D. = 4.95) with statistical significant .05 | en |
dc.description.abstract | งานวิจัยเรื่อง “การพัฒนากิจกรรมการเรียนรู้โดยใช้แนวคิดการเรียนแบบทีมเป็นฐานเพื่อส่งเสริมความสามารถทางไวยากรณ์ภาษาอังฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4” มีจุดมุ่งหมายเพื่อ 1)เพื่อสร้างและหาประสิทธิภาพของกิจกรรมการเรียนรู้โดยใช้แนวคิดการเรียนแบบทีมเป็นฐาน เพื่อส่งเสริมความสามารถทางไวยากรณ์ภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 ตามเกณฑ์ 75/75 2)เพื่อทดลองใช้กิจกรรมการเรียนรู้โดยใช้แนวคิดการเรียนแบบทีมเป็นฐาน เพื่อส่งเสริมความสามารถทางไวยากรณ์ภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โดยเปรียบเทียบความสามารถทางไวยากรณ์ภาษาอังกฤษระหว่างก่อนและหลังเรียนโดยใช้กิจกรรมการเรียนรู้ โดยดำเนินการศึกษาตามกระบวนการวิจัยและพัฒนา (Research and Development) 2 ขั้นตอน กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2564 โรงเรียนล้อมแรดวิทยา อำเภอเถิน จังหวัดลำปาง สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาลำปาง เขต 2 จำนวน 23 คน โดยเลือกการสุ่มตัวอย่างง่าย เครื่องมือที่ใช้ ได้แก่ กิจกรรมการเรียนรู้โดยใช้แนวคิดการเรียนแบบทีมเป็นฐานเพื่อส่งเสริมความสามารถทางไวยากรณ์ภาษาอังฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 และแบบทดสอบความสามารถทางไวยากรณ์ภาษาอังฤษ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที (t-test dependent) ผลการวิจัย 1. กิจกรรมและแผนการจัดการเรียนรู้ตามแนวคิดการเรียนแบบทีมเป็นฐานเพื่อส่งเสริมความสามารถทางไวยากรณ์ภาษาอังฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 มีประสิทธิภาพบทเรียน(E1/E2) เท่ากับ 76.68/75.56 ซึ่งมีประสิทธิภาพเป็นไปตามเกณฑ์ 75/75 2. ความสามารถทางไวยากรณ์ภาษาอังฤษหลังเรียนโดยใช้กิจกรรมการเรียนรู้โดยใช้แนวคิดการเรียนแบบทีมเป็นฐานเพื่อส่งเสริมความสามารถทางไวยากรณ์ภาษาอังฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 ( X = 19.48, S.D. = 5.65) สูงกว่าก่อนเรียน ( X = 14.35, S.D. = 4.95) อย่างมีนัยความสำคัญที่ระดับ .05 | th |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | Naresuan University | en_US |
dc.rights | Naresuan University | en_US |
dc.subject | การเรียนแบบทีมเป็นฐาน | th |
dc.subject | ความสามารถทางไวยากรณ์ภาษาอังกฤษ | th |
dc.subject | Team- based learning | en |
dc.subject | English grammar ability | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.subject.classification | Education | en |
dc.subject.classification | Education science | en |
dc.title | The development of team- based learning activities to enhancing English grammar ability for grade 4 students | en |
dc.title | การพัฒนากิจกรรมการเรียนรู้โดยใช้แนวคิดการเรียนแบบทีมเป็นฐาน เพื่อส่งเสริมความสามารถทางไวยากรณ์ภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 | th |
dc.type | Independent Study | en |
dc.type | การค้นคว้าอิสระ | th |
dc.contributor.coadvisor | Wichian Thamrongsotthisakul | en |
dc.contributor.coadvisor | วิเชียร ธำรงโสตถิสกุล | th |
dc.contributor.emailadvisor | wichianth@nu.ac.th | en_US |
dc.contributor.emailcoadvisor | wichianth@nu.ac.th | en_US |
dc.description.degreename | Master of Education (M.Ed.) | en |
dc.description.degreename | การศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Department of Education | en |
dc.description.degreediscipline | ภาควิชาการศึกษา | th |
Appears in Collections: | คณะศึกษาศาสตร์ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
63091043.pdf | 5.53 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.