Please use this identifier to cite or link to this item:
http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6427
Title: | The Development of Instructional Packages for English Reading Comprehension through KWL Plus technique for Grade-8 Students at Dongkhuiwittayakom School, Phetchabun การพัฒนาชุดฝึกทักษะการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจด้วยเทคนิค KWL Plus ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนดงขุยวิทยาคม จังหวัดเพชรบูรณ์ |
Authors: | WARAPORN BOONMEK วราภรณ์ บุญเมฆ Suphornthip Thanaphatchottiwat สุพรทิพย์ ธนภัทรโชติวัต Naresuan University Suphornthip Thanaphatchottiwat สุพรทิพย์ ธนภัทรโชติวัต suphornthipt@nu.ac.th suphornthipt@nu.ac.th |
Keywords: | เทคนิค KWL Plus การอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจ ชุดฝึกทักษะการ อ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจ KWL Plus technique English Reading Comprehension The Instructional Packages for English Reading Comprehension |
Issue Date: | 10 |
Publisher: | Naresuan University |
Abstract: | The purposes of the research were: 1) to develop and assess the efficiency of an instructional package for English reading comprehension through KWL Plus technique for Grade-8 students according to criteria 75/75; 2) to compare the students’ English reading comprehension achievement before and after using instructional package implementation for English Reading Comprehension through KWL Plus technique for Grade-8 Students; and 3) to study students’ satisfaction towards the instructional package for English reading comprehension through KWL Plus technique for Grade-8 students. The samples were 30 Grade-8 students at Dongkhuiwittayakom school, selected purposively. The research tools were an instructional package for English reading comprehension, lesson plans, English reading comprehension achievement test and satisfaction assessment questionnaire. Mean, standard deviation and t-test were used for data analysis. According to the findings, the instructional packages for English reading comprehension through KWL Plus technique was appropriate with an efficiency of 85.70/83.67. The students’ achievement of English reading comprehension after the implementation of the packages was statistically higher than the pre-test at .05 level, and the students’ satisfaction towards the packages was at the high level การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อพัฒนาชุดฝึกทักษะการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจด้วยเทคนิค KWL Plus ของชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนดงขุยวิทยาคม ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 75/75 2) เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจระหว่างก่อนเรียนและหลังเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนดงขุยวิทยาคม ที่เรียนโดยใช้ชุดฝึกทักษะการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจด้วยเทคนิค KWL Plus และ 3) เพื่อศึกษาความพึงพอใจต่อการเรียนโดยใช้ชุดฝึกทักษะการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจด้วยเทคนิค KWL Plus ของนักเรียนชั้นมัธยม ศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนดงขุยวิทยาคม กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนดงขุยวิทยาคม ซึ่งกำลังศึกษาอยู่ในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2564 จำนวน 30 คน ได้มาโดยการสุ่มแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ ชุดฝึกทักษะอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจ แผนการจัดการเรียนรู้ประกอบชุดฝึกทักษะการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจ แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์การอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจ และแบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที (Dependent Samples t-test) ผลการวิจัยพบว่า ชุดฝึกทักษะการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจด้วยเทคนิค KWL Plus มีประสิทธิภาพ 85.70/83.67 ผลสัมฤทธิ์ทางการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจโดยใช้ชุดฝึกทักษะการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจด้วยเทคนิค KWL Plus หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 มีความพึงพอใจต่อการเรียนโดยใช้ชุดฝึกทักษะการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจด้วยเทคนิค KWL Plus อยู่ในระดับมาก |
URI: | http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6427 |
Appears in Collections: | คณะศึกษาศาสตร์ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
63090831.pdf | 4.55 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.