Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6372
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPRARIDA SUDSANGUANen
dc.contributorประริดา สุดสงวนth
dc.contributor.advisorTussana Siputtaen
dc.contributor.advisorทัศนะ ศรีปัตตาth
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2024-11-20T04:50:15Z-
dc.date.available2024-11-20T04:50:15Z-
dc.date.created2564en_US
dc.date.issued2564en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6372-
dc.description.abstractThe purpose of this research was to study the condition of and compare the conditions of administration by using information technology of educational institutions Under the Phichit Secondary Education Service Area Office. The sample group used in this study were teachers who performed teaching and learning management duties under the Phichit Secondary Educational Service Area Office, total 291 people. The samples were selected by stratified random sampling according to the teacher's proportion. The instrument used in the research was a questionnaire with an estimation scale, analysis, data collection as a questionnaire. Data were analyzed by using statistics, percentage, mean and standard deviation. The t-test independent samples and one-way ANOVA were analyzed if differences were found. The difference between the pairs was tested using the Scheff'e method. The results of the research found that       1. The results of a study on the condition of administration by using information technology of educational institutions Under Phichit Secondary Educational Service Area Office, it was found that the overall level was at a high level. When considering each aspect, it was found that the aspect with the highest average was general administration, followed by academic administration, and the lowest was budget management. 2. The results of the comparison of the conditions of administration by using information technology of educational institutions Phichit Secondary Education Service Area Office, classified by gender, overall, it was found that there were no statistical differences. 3. The results of the comparison of the conditions of administration by using information technology of educational institutions Phichit Secondary Education Service Area Office Work experience classification in overall found that the difference was statistically significant at the .05 levelen
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาสภาพและเปรียบเทียบสภาพการบริหารงานโดยใช้เทคโนโลยีสารสนเทศของสถานศึกษา  สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาพิจิตร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ ได้แก่ ครูที่ปฏิบัติหน้าที่จัดการเรียนการสอน  ในสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาพิจิตร จำนวนทั้งหมด 291 คน เลือกกลุ่มตัวอย่างด้วยการสุ่มแบบแบ่งชั้นตามสัดส่วนของครู  เครื่องมือที่ใช้ในงานวิจัยเป็นแบบสอบถามแบบมาตราส่วนประมาณค่า การวิเคราะห์ เก็บรวบรวมข้อมูลเป็นแบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลโดย ใช้สถิติ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน วิเคราะห์ด้วยการทดสอบค่าที (t-test independent samples) และวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (one-way ANOVA) ถ้าพบความแตกต่าง ทดสอบความแตกต่างระหว่างคู่ด้วยวิธีการของเชฟเฟ่ (Scheff’e method) ผลการวิจัยพบว่า             1. ผลการศึกษาสภาพการบริหารงานโดยใช้เทคโนโลยีสารสนเทศของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาพิจิตร พบว่า โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณารายด้าน พบว่า ด้านที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุด คือ ด้านการบริหารงานทั่วไป รองลงมา คือ ด้านการบริหารวิชาการ และต่ำสุด คือ ด้านการบริหารงานงบประมาณ  2. ผลการเปรียบเทียบสภาพการบริหารงานโดยใช้เทคโนโลยีสารสนเทศของสถานศึกษา สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาพิจิตร จำแนกตามเพศ ในภาพรวม พบว่า ไม่แตกต่างกันทางสถิติ 3. ผลการเปรียบเทียบสภาพการบริหารงานโดยใช้เทคโนโลยีสารสนเทศของสถานศึกษา สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาพิจิตร จำแนกประสบการณ์การทำงาน ในภาพรวม พบว่า แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectเทคโนโลยีสารสนเทศth
dc.subjectสภาพการบริหารงานโดยใช้เทคโนโลยีสารสนเทศของสถานศึกษาth
dc.subjectInformation technologyen
dc.subjectConditions of administration by using information technology of educational institutionsen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.titleสภาพการบริหารงานโดยใช้เทคโนโลยีสารสนเทศของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาพิจิตรth
dc.titleCONDITIONS OF ADMINISTRATION BY USING INFORMATION TECHNOLOGY OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS UNDER THE PHICHIT SECONDARY EDUCATIONAL  SERVICE AREA OFFICE.en
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorTussana Siputtaen
dc.contributor.coadvisorทัศนะ ศรีปัตตาth
dc.contributor.emailadvisortatsanas@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisortatsanas@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Educational Administration and Developmenten
dc.description.degreedisciplineภาควิชาบริหารและพัฒนาการศึกษาth
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PraridaSudanguan.pdf1.92 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.