Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6222
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPorntiwa Karaten
dc.contributorภรณ์ทิวา กะรัตน์th
dc.contributor.advisorRujroad Kaewuraien
dc.contributor.advisorรุจโรจน์ แก้วอุไรth
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2024-08-08T05:13:19Z-
dc.date.available2024-08-08T05:13:19Z-
dc.date.created2566en_US
dc.date.issued2566en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6222-
dc.description.abstract          The objectives of this independent study were: 1) to create and find quality instructional learning package in conjunction with class dojo Application ; To promote positive discipline of students in Kindergarten 3. 2) to compare the positive discipline behavior of Kindergarten 3 students before and after organizing learning by instructional learning package together with the Class Dojo Application 3) to compare positive discipline behaviors. After organizing learning with the criteria of 80 percent of kindergarten 3 students at Ban Nam Ngao School Mueang Nan District, Nan Province, academic year 2023, a target group of 23 people was obtained from purposive sampling. The research tools included 1) instructional learning package in conjunction with a Class Dojo Application to promote positive discipline 2) Class Dojo Application 3) Positive discipline assessment form, 4 areas: (1) responsibility (2) punctuality (3) tolerance (4) discipline Data were analyzed using statistics on the mean, standard deviation and one sample t-test. The research results showed that 1) The results of creating 18 sets of instructional package in conjunction with the Class Dojo Application to promote positive discipline in kindergarten 3 children, including learning plans. Discipline-building stories Teaching media and equipment sets for organizing activities to create positive discipline, consisting of a learning plan for 6 learning units, It is at the highest level of appropriateness. 2) Students have positive discipline behavior before class and after class with a set of learning activities in conjunction with a Class Dojo Application. Scores after studying were higher than before. 3) Positive discipline behavior of kindergarten 3 students who studied with learning activity sets combined with the Class Dojo Application. Higher than the 80 percent threshold with statistical significance at 0.05en
dc.description.abstract          การศึกษาค้นคว้าอิสระนี้มีจุดประสงค์เพื่อ 1) เพื่อสร้างและหาคุณภาพชุดกิจกรรมการเรียนรู้ร่วมกับแอปพลิเคชันคลาสโดโจ เพื่อส่งเสริมวินัยเชิงบวกของนักเรียนชั้นอนุบาลปีที่ 3 2) เพื่อเปรียบเทียบพฤติกรรมความมีวินัยเชิงบวกของนักเรียนอนุบาลชั้นปีที่ 3 ก่อนและหลังการจัดการเรียนรู้โดยการใช้ชุดกิจกรรมการเรียนรู้ร่วมกับแอปพลิเคชันคลาสโดโจ 3) เพื่อเปรียบเทียบพฤติกรรมความมีวินัยเชิงบวก หลังการจัดการเรียนรู้กับเกณฑ์ร้อยละ 80 ของนักเรียนอนุบาลชั้นปีที่ 3 โรงเรียนบ้านน้ำงาว อำเภอเมืองน่าน จังหวัดน่าน ประจำปีการศึกษา 2566 กลุ่มเป้าหมายจำนวน 23 คน ได้มาจากการเลือกแบบเจาะจง (PurposiveSampling) เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) ชุดกิจกรรมการเรียนรู้ร่วมกับแอปพลิเคชันคลาสโดโจเพื่อส่งเสริมวินัยเชิงบวก 2) แอปพลิเคชันคลาสโดโจ 3) แบบประเมินความมีวินัยเชิงบวก จำนวน 4 ด้าน ได้แก่ (1)ความรับผิดชอบ (2)ความตรงต่อเวลา (3)ความอดทนอดกลั้น (4)ความมีระเบียบวินัย วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ สถิติค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าทีแบบกลุ่มเดียว (t-test one sample) ผลการวิจัยพบว่า 1) ผลการสร้างชุดกิจกรรมการเรียนรู้ร่วมกับแอปพลิเคชันคลาสโดโจเพื่อส่งเสริมวินัยเชิงบวกของเด็กอนุบาลชั้นปีที่ 3 จำนวน 18 ชุด ได้แก่ แผนการเรียนรู้ นิทานสร้างวินัย สื่อประกอบการสอน และชุดอุปกรณ์ในการจัดกิจกรรมเพื่อสร้างวินัยเชิงบวก มีความเหมาะสมอยู่ในระดับมากที่สุด 2) นักเรียนมีพฤติกรรมความมีวินัยเชิงบวกระหว่างก่อนเรียนและหลังเรียนด้วยชุดกิจกรรมการเรียนรู้ร่วมกับแอปพลิเคชันคลาสโดโจ มีคะแนนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน 3) พฤติกรรมความมีวินัยเชิงบวกของนักเรียนชั้นอนุบาลปีที่ 3 ที่เรียนด้วยชุดกิจกรรมการเรียนรู้ร่วมกับแอปพลิเคชันแอปพลิเคชันคลาสโดโจ สูงกว่าเกณฑ์ร้อยละ 80 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05th
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectชุดกิจกรรมการเรียนรู้th
dc.subjectวินัยเชิงบวกth
dc.subjectแอปพลิเคชันคลาสโดโจth
dc.subjectinstructional learning packageen
dc.subjectpositive disciplineen
dc.subjectClass Dojo Applicationen
dc.subject.classificationComputer Scienceen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.titleการพัฒนาชุดกิจกรรมการเรียนรู้ร่วมกับแอปพลิเคชันคลาสโดโจ เพื่อส่งเสริมวินัยเชิงบวกของนักเรียนชั้นอนุบาลปีที่ 3th
dc.titleTHE DEVELOPMENT OF A LEARNING ACTIVITY PACKAGE COMBINED WITH CLASS DOJO TO ENHANCE POSITIVE DISCIPLINE FOR KINDERGARTEN 3en
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorRujroad Kaewuraien
dc.contributor.coadvisorรุจโรจน์ แก้วอุไรth
dc.contributor.emailadvisorrujroadk@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorrujroadk@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Educational Technology and Communicationsen
dc.description.degreedisciplineภาควิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษาth
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PorntiwaKarat.pdf4.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.