Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5829
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorAmnuay Phoeysirien
dc.contributorอำนวย เผยศิริth
dc.contributor.advisorThaweesub Koeipakvaenen
dc.contributor.advisorทวีทรัพย์ เขยผักแว่นth
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2023-10-31T04:06:57Z-
dc.date.available2023-10-31T04:06:57Z-
dc.date.created2565en_US
dc.date.issued2565en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5829-
dc.description.abstractThe objectives of this research were: 1) to study the marketing mix factors affecting the decision to use the Sports Science Center service, Thailand National Sports University and 2) to study a marketing strategy for the Sports Science Center, Thailand National Sports University. The research was conducted by the use of interviews. The head of the Sports Science Center service, National Sports University and staff of the Sports Science Center National Sports University (12 people) the sample was selected using specified sampling techniques. A total of 396 people who get services from this center were also interviewed. The research instruments were questionnaires and interview guides. Data were analyzed using frequency, percentage, mean , and standard deviation (S.D.). The results revealed that 1. The results of studying the decision to use services at the Sports Science Center found that most of the service users were male, 238 people, representing 60.10%, aged between 20-30 years, 181 people, representing 45.70%, having a bachelor's degree, 254 people, representing 64.10%, students 124 people, representing 31.30 percent. 2. The results of studying marketing mix factors affecting the decision of service users revealed that the marketing mix factors affecting the decision of the service users had an overall mean ( X = 4.29) was at a high level and the average for each aspect with the highest mean was the personnel aspect with the mean ( X = 4.49) at a high level and for the process, the mean ( X = 4.49) was at a high level. 3. Regarding the marketing strategies for Sports Science Center, National Sports University It was found that there should be 7 strategies as follows: 3.1) product 3.2) price3.3) distribution channel 3.4) marketing promotion 3.5) personnel 3.6) physical evidence and 3.7) processen
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการศูนย์วิทยาศาสตร์การกีฬา มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ 2) เพื่อศึกษากลยุทธ์ทางการตลาดของศูนย์วิทยาศาสตร์การกีฬา มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ วิธีการดำเนินการวิจัย โดยการสัมภาษณ์หัวหน้าศูนย์ และเจ้าหน้าที่ศูนย์วิทยาศาสตร์การกีฬา มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ จำนวน 12 คน แบบเฉพาะเจาะจง และผู้มาใช้บริการออกกำลังกาย จำนวนทั้งสิ้น 396 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยใช้แบบสอบถามและแบบสัมภาษณ์ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือการแจกแจงความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ( ), และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) ผลการวิจัยพบว่า 1. ผลการศึกษาการตัดสินใจเลือกใช้บริการ พบว่าผู้ใช้บริการส่วนใหญ่เป็นเพศชาย จำนวน 238 คน คิดเป็นร้อยละ 60.10 มีอายุระหว่าง 20 – 30 ปี จำนวน 181 คน คิดเป็นร้อยละ 45.70 การศึกษาในระดับปริญญาตรี จำนวน 254 คน คิดเป็นร้อยละ 64.10 ประกอบอาชีพนักเรียน / นักศึกษา จำนวน 124 คน คิดเป็นร้อยละ 31.30 2. ผลการศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจของผู้ใช้บริการ พบว่า ส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจของผู้ใช้บริการ โดยรวมมีค่าเฉลี่ย ( X = 4.29) อยู่ในระดับมาก และค่าเฉลี่ยรายด้านที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุดคือ ด้านบุคลากร มีค่าเฉลี่ย ( X  = 4.49) อยู่ในระดับมาก และด้านกระบวนการ มีค่าเฉลี่ย ( X = 4.49) อยู่ในระดับมาก 3. กลยุทธ์ทางการตลาดของศูนย์วิทยาศาสตร์การกีฬามหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ พบว่า ควรมีกลยุทธ์ 7 ด้าน ดังนี้ 3.1) ด้านผลิตภัณฑ์ 3.2) ด้านราคา 3.3) ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย 3.4) ด้านการส่งเสริมการตลาด 3.5) ด้านบุคคลากร  3.6) ด้านหลักฐานทางกายภาพ และ 3.7) ด้านกระบวนการth
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectกลยุทธ์การตลาดth
dc.subjectการตัดสินใจth
dc.subjectผู้ใช้บริการth
dc.subjectMarketing Strategyen
dc.subjectDecisionen
dc.subjectService useren
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationTraining for teachers at basic levelsen
dc.titleกลยุทธ์ทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการศูนย์วิทยาศาสตร์การกีฬา มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติth
dc.titleA STUDY OF MAKETING STRATEGIES THAT AFFECT THE DECISION OF THE SERVICE USERS OF THE SPORT SCIENCE CETTER. THAILAND NATIONAL SPORT UNIVERSITYen
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorThaweesub Koeipakvaenen
dc.contributor.coadvisorทวีทรัพย์ เขยผักแว่นth
dc.contributor.emailadvisorthaweesubk@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorthaweesubk@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Arts (M.A.)en
dc.description.degreenameศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Educational Administration and Developmenten
dc.description.degreedisciplineภาควิชาบริหาร วิจัย และพัฒนานวัตกรรมทางการศึกษาth
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AmnuayPhoeysiri.pdf3.74 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.