Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5064
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorKANLAYA MANPRASONGen
dc.contributorกัลยา มั่นประสงค์th
dc.contributor.advisorSkonchai Chanunanen
dc.contributor.advisorสกนธ์ชัย ชะนูนันท์th
dc.contributor.otherNaresuan University. Faculty of Educationen
dc.date.accessioned2023-01-11T02:30:43Z-
dc.date.available2023-01-11T02:30:43Z-
dc.date.issued2565en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5064-
dc.descriptionMaster of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.abstractThe aim of research is study integrating design thinking management methods in conjunction with scientific games. Guideline for developing problem-solving abilities and studying effect of learning management on development of problem-solving abilities on energy and life of grade 3 students, conducting classroom practice research with 3 cycles. Research tools were learning management plan. Reflection on learning management problem-solving ability form. It is a learning management that promotes problem-solving abilities for grade 3 students. Integrating design thinking and learning concepts combined with scientific games emphasize students' learning process through scientific games. Then apply knowledge and understanding of subject matter in process of problem-solving according to situation that the researcher has determined in each step of teaching and learning management in each research practice circle. The learning management process consists of 7 steps. It was also found that students improved their problem-solving abilities. This needs to be developed continuously. The experience it was also found that students improved their problem-solving abilities. This needs to be developed continuously. Reflecting on experience it was also found that students improved their problem-solving abilities. However, it needs to be developed continuously.en
dc.description.abstractงานวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายในการศึกษาวิธีการจัดการเรียนรู้ตามแนวคิดเชิงออกแบบร่วมกับเกมทางวิทยาศาสตร์  เพื่อเป็นแนวทางในการพัฒนาความสามารถในการแก้ปัญหาและศึกษาผลการจัดการเรียนรู้ที่มีต่อการพัฒนาความสามารถในการแก้ปัญหา  เรื่อง พลังงานกับชีวิต ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 เป็นวิจัยปฏิบัติการในชั้นเรียน จำนวน 3 วงจรปฏิบัติ เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แผนการจัดการเรียนรู้ แบบสะท้อนการจัดการเรียนรู้  แบบสังเกตความสามารถในการแก้ปัญหา แบบวัดความสามารถในการแก้ปัญหา ผลการวิจัยพบว่า เป็นการจัดการเรียนรู้ที่ส่งเสริมความสามารถในการแก้ปัญหาสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3  การจัดการเรียนการสอนตามแนวคิดเชิงออกแบบร่วมกับเกมทางวิทยาศาสตร์ เน้นให้นักเรียนได้เรียนรู้กระบวนการผ่านเกมทางวิทยาศาสตร์ จากนั้นนำความรู้ความเข้าใจในเนื้อหาวิชามาใช้ในกระบวนการแก้ปัญหาตามสถานการณ์ที่ผู้วิจัยที่ได้กำหนดในแต่ละขั้นตอนของการจัดการเรียนการสอนในแต่ละวงปฏิบัติการวิจัย ขั้นตอนการจัดการเรียนรู้ ประกอบด้วย 7 ขั้นตอน จากนี้พบว่านักเรียนมีพัฒนาความสามารถในการแก้ปัญหาเพิ่มมากขึ้นอยู่ในระดับสูง ทั้งนี้จำเป็นต้องได้รับการพัฒนาอย่างต่อเนื่อง ทำให้นักเรียนมีความสามารถในการแก้ปัญามากยิ่งขึ้นไปth
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectการจัดการเรียนรู้ตามแนวคิดเชิงออกแบบร่วมกับเกมทางวิทยาศาสตร์ , ความสามารถในการแก้ปัญหา , เกมทางวิทยาศาสตร์th
dc.subjectIntegrating design thinking with scientific gamification problem solving abilities scientific gamificationen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleการจัดการเรียนรู้ตามแนวคิดเชิงออกแบบร่วมกับเกมทางวิทยาศาสตร์เพื่อพัฒนาความสามารถในการแก้ปัญหา เรื่อง พลังงานกับชีวิตสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3th
dc.titleINTEGRATING DESIGN THINKINK WITH SCIENTIFIC GAMIFICATION TO DEVELOP PROBLEM-SOLVING ABILITIES ABOUT ENERGY AND LIFE FOR STUDENTS GRADE 3en
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
63090183.pdf4.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.