Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5018
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorWilailak Saelowen
dc.contributorวิไลลักษณ์ แซ่โล้วth
dc.contributor.advisorPichayapha Yuangsoien
dc.contributor.advisorพิชญาภา ยวงสร้อยth
dc.contributor.otherNaresuan University. Faculty of Educationen
dc.date.accessioned2023-01-11T02:30:29Z-
dc.date.available2023-01-11T02:30:29Z-
dc.date.issued2565en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5018-
dc.descriptionMaster of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.abstractThe TPACK Model  provides a framework for incorporating technology into instructional material and the organization of the classroom where on-line learning is a common teaching and learning strategy. The purposes of this study were: 1) to apply the TPACK Model to the creation of online instruction, to promote teamwork and to verify the quality of online instruction available to students pursuing a bachelor's degree and the options available. 2) to compare teamwork and project work among undergraduate students before and after studying with online teaching, 3) to investigate the students' attitudes toward online instruction. Participating students (N=36) were undergraduate students in the Faculty of Education at Naresuan University, in the Computer Education degree. The results of this study were: 1) The design and presentation of the on-line teaching and learning materials was at a highest level, with the content of the learning materials at a high level. 2) The outcomes of online teaching experiment were: 2.1) The scores for teamwork after practicing online teaching were statistically signicantly higher than prior to the study (p=0.05): 2.2) The students' project work outcomes had scores at the highest level indicating that teamwork enhances learning outcomes. 3) The students' opinions towards online teaching were at the highest level.en
dc.description.abstractการวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) สร้างและหาคุณภาพการเรียนการสอนออนไลน์โดยรูปแบบ TPACK เพื่อส่งเสริมการทำงานเป็นทีม สำหรับนิสิตปริญญาตรี 2) ศึกษาผลการทดลองใช้การเรียนการสอนออนไลน์โดยรูปแบบ TPACK เพื่อส่งเสริมการทำงานเป็นทีม  สำหรับนิสิตปริญญาตรี ดังนี้ 2.1) ผลการเปรียบเทียบการทำงานเป็นทีมของนิสิตระดับปริญญาตรี ก่อนเรียนและหลังเรียนด้วยการเรียนการสอนออนไลน์โดยรูปแบบ TPACK 2.2) ผลการประเมินชิ้นงานจากการทำโครงงาน 3) ศึกษาความคิดเห็นของนิสิตที่มีต่อการเรียนการสอนออนไลน์โดยรูปแบบ TPACK เพื่อส่งเสริมการทำงานเป็นทีม สำหรับนิสิตปริญญาตรี ประชากรที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ นิสิตระดับปริญญาตรี สาขาคอมพิวเตอร์ คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยนเรศวร จำนวน 36 คน  ผลการวิจัย พบว่า 1) ผลการสร้างและหาคุณภาพการเรียนการสอนออนไลน์โดยรูปแบบ TPACK พบว่า มีความเหมาะสมเพื่อใช้การเรียนการสอนอยู่ในระดับมาก โดยด้านการออกแบบและการนำเสนออยู่ในระดับมากที่สุด และรองลงมา คือ ด้านเนื้อหาอยู่ระดับมาก 2) ผลการทดลองใช้การเรียนการสอนออนไลน์โดยรูปแบบ TPACK มีดังนี้ 2.1) คะแนนการทำงานเป็นทีมของนิสิตระดับปริญญาตรีหลังเรียนด้วยการเรียนการสอนออนไลน์โดยรูปแบบ TPACK สูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .05  2.2) ชิ้นงานของผู้เรียนมีคะแนนอยู่ในระดับดีมาก 3) นิสิตมีความคิดเห็นต่อการเรียนการสอนออนไลน์โดยรูปแบบ TPACK อยู่ในระดับมากที่สุดth
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectการเรียนการสอนออนไลน์th
dc.subjectรูปแบบ TPACKth
dc.subjectส่งเสริมการทำงานเป็นทีมth
dc.subjectOnline Instructionen
dc.subjectTPACK Modelen
dc.subjectPromote Teamworken
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleการพัฒนาการเรียนการสอนออนไลน์โดยรูปแบบ TPACK เพื่อส่งเสริมการทำงานเป็นทีม สำหรับนิสิตปริญญาตรีth
dc.titleTHE DEVELOPMENT OF ONLINE INSTRUCTION BY TPACK MODEL TO PROMOTE TEAM WORKING FOR UNDERGRADUATE STUDENTen
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59065543.pdf3.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.