Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/4083
Title: Factors Influencing the Decision of Buying Crispy Banana with Tamarind Jam VIA e-Marketplace
ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อกล้วยกรอบสอดไส้มะขามกวนผ่านช่องทางตลาดกลางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
Authors: RATCHA PHUKPHAYON
รัชชา ผูกพยนต์
Wasin Liampreecha
วศิน เหลี่ยมปรีชา
Naresuan University. Faculty of Business,Economics and Communications
Keywords: การตัดสินใจซื้อ
กล้วยกรอบสอดไส้มะขามกวน
ตลาดกลางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
ทัศนคติ
กลุ่มอ้างอิง
ส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์
Decision Making
Crispy Banana with Tamarind Jam
e-Marketplace
Attitude
Reference group
Online marketing mix
Issue Date:  4
Publisher: Naresuan University
Abstract: The purposes of this research were to firstly study of attitude factor influencing the decision for Crispy Banana with Tamarind Jam via e-Marketplace. Secondly study reference group factor influencing the decision for Crispy Banana with Tamarind Jam via e-Marketplace. Finally study marketing mix factor influencing the decision for Crispy Banana with Tamarind Jam via e-Marketplace. The result of this research found out that respondents were mostly female age between 20-26 years old, single, bachelor degree and income between 25,001 - 30,000 bath, hence they purchased product and service online 1 time per week. Therefore, research result discovered the attitude factor influencing the decision for Crispy Banana with Tamarind Jam via e-Marketplace via e-Marketplace that is affective and conative. Then, research result of reference group which factor influencing the decision for Crispy Banana with Tamarind Jam via e-Marketplace via  e-Marketplace is identification, normative and information. Moreover, the research result of marketing mix factor which factor influencing the decision for Crispy Banana with Tamarind Jam via e-Marketplace via e-Marketplace is place and price. Thus, promotion of those factor influencing the decision for Crispy Banana with Tamarind Jam via e-Marketplace via e-Marketplace with statistical significant at 0.5 level.
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1)วิเคราะห์องค์ประกอบปัจจัยทัศนคติ ปัจจัยกลุ่มอ้างอิง และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ 2) ศึกษาปัจจัยทัศนคติที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อกล้วยกรอบสอดไส้มะขามกวนผ่านช่องทางตลาดกลางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ 3) ศึกษาปัจจัยกลุ่มอ้างอิงที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อกล้วยกรอบสอดไส้มะขามกวนผ่านช่องทางตลาดกลางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ และ 4) ศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อกล้วยกรอบสอดไส้มะขามกวนผ่านช่องทางตลาดกลางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนมากเป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 20 – 26 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี รายได้ต่อเดือน 25,001 – 30,000 บาท ซื้อสินค้าและบริการออนไลน์สัปดาห์ละ 1 ครั้ง  ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยทัศนคติที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อกล้วยกรอบสอดไส้มะขามกวนผ่านช่องทางตลาดกลางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ได้แก่ ด้านความรู้สึก และด้านพฤติกรรม ปัจจัยกลุ่มอ้างอิงที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อกล้วยกรอบสอดไส้มะขามกวนผ่านช่องทางตลาดกลางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ได้แก่ ด้านต้นแบบ ด้านบรรทัดฐาน และด้านข้อมูล และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อกล้วยกรอบสอดไส้มะขามกวนผ่านช่องทางตลาดกลางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ได้แก่ ด้านช่องทางการจำหน่ายและราคา ด้านส่งเสริมการตลาด  โดยปัจจัยดังกล่าวมีผลต่อการตัดสินใจซื้อกล้วยกรอบสอดไส้มะขามกวนผ่านช่องทางตลาดกลางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/4083
Appears in Collections:กลุ่มมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
62071169.pdf4.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.