Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/4082
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNARACHAORN SRIRAWICHCHAIDACHen
dc.contributorณรัชช์อร สิรวิชญ์ชัยเดชth
dc.contributor.advisorWasin Liampreechaen
dc.contributor.advisorวศิน เหลี่ยมปรีชาth
dc.contributor.otherNaresuan University. Faculty of Business,Economics and Communicationsen
dc.date.accessioned2021-11-18T01:38:28Z-
dc.date.available2021-11-18T01:38:28Z-
dc.date.issued2563en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/4082-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThis research aimed to study the factor of consider investment and service marketing mix affecting the purchase decision the Thai franchise food and drink business of entrepreneurs in Mueang district, Phitsanulok and to study the behavior and motivation of consumer in Mueang district, Phitsanulok. The questionnaire was collected with a sample of 385 entrepreneurs and interests and 400 consumers. The descriptive statistics and multiple regression analysis statistics were used in this reserch. The result found that the factor of consider investment on operating period, development and business expansion ability, organization structure, trust, and reliability and service marketing mix on product, price, place, physical evidence and process were affected the purchase decision the Thai franchise food and drink business of entrepreneurs in Mueang district, Phitsanulok with statistically significant level of 0.05. The behavior and motivation of consumer in Mueang district, Phitsanulok found that most of consumers bought foods for 100 - 200 baht per time in the period 18.01 - 21.00 hrs., the reason on buying were realated to the taste with the motivation was the highest price, followed by product, place and promotion, respectively.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยพิจารณาลงทุนธุรกิจแฟรนไชส์และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อธุรกิจอาหารและเครื่องดื่มแฟรนไชส์สัญชาติไทยของผู้ประกอบการในเขตอำเภอเมือง จังหวัดพิษณุโลก และเพื่อศึกษาปัจจัยด้านพฤติกรรมและมูลเหตุจูงใจในการบริโภคของผู้บริโภคในเขตอำเภอเมือง จังหวัดพิษณุโลก โดยใช้แบบสอบถามเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างผู้ประกอบการและผู้สนใจ จำนวน 385 คน และผู้บริโภค 400 คน โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา และสถิติเชิงวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยพิจารณาลงทุนธุรกิจแฟรนไชส์ ได้แก่ อายุของธุรกิจที่ดำเนินการ ความสามารถในการพัฒนาและขยายสาขา โครงสร้างองค์กร ความไว้วางใจ ความน่าเชื่อถือ  และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการ ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านกระบวนการ ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อธุรกิจอาหารและเครื่องดื่มแฟรนไชส์สัญชาติไทยของผู้ประกอบการในเขตอำเภอเมือง จังหวัดพิษณุโลก อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนปัจจัยด้านพฤติกรรมและมูลเหตุจูงใจในการบริโภคของผู้บริโภคในเขตอำเภอเมือง จังหวัดพิษณุโลก พบว่า ผู้บริโภคส่วนใหญ่ซื้อสินค้าประเภทเครื่องดื่ม โดยมีค่าใช้จ่ายในการซื้อ 100 - 200 บาทต่อครั้ง ในช่วงเวลา 18.01 น. - 21.00 น. สาเหตุที่ซื้อเนื่องจากรสชาติ โดยมีมูลเหตุจูงใจในการบริโภคด้านราคามากที่สุด รองลงมาคือ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านส่งเสริมการตลาด ตามลำดับth
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectธุรกิจอาหารและเครื่องดื่มth
dc.subjectแฟรนไชส์สัญชาติไทยth
dc.subjectผู้ประกอบการth
dc.subjectจังหวัดพิษณุโลกth
dc.subjectPurchase Decisionen
dc.subjectFood and Drink Businessen
dc.subjectThai Franchise Entrepreneuren
dc.subjectPhitsanuloken
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อธุรกิจอาหารและเครื่องดื่มแฟรนไชส์สัญชาติไทยของผู้ประกอบการในเขตอำเภอเมือง จังหวัดพิษณุโลกth
dc.titleFACTORS AFFECTING THE PURCHASING DECISION OF THAI FRANCHISE FOOD AND DRINK BUSINESS OF ENTREPRENEURS IN MUEANG DISTRICT, PHITSANULOKen
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:คณะบริหารธุรกิจ เศรษฐศาสตร์และการสื่อสาร

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
62070049.pdf2.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.