Please use this identifier to cite or link to this item:
http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6566
Title: | The Development of Learning Activity Using Phonic Instructional and Game Base Learning for English Pronunciation Skill for Grade 2 Student การพัฒนากิจกรรมการเรียนรู้โดยวิธีการสอนแบบโฟนิกส์ ร่วมกับเกมการศึกษาเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านออกเสียงภาษาอังกฤษ ของนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 |
Authors: | Nutcha Mudju ณัชชา มัดจุ Aumporn Lincharoen เอื้อมพร หลินเจริญ Naresuan University Aumporn Lincharoen เอื้อมพร หลินเจริญ aumpornli@nu.ac.th aumpornli@nu.ac.th |
Keywords: | การสอนแบบโฟนิกส์ การสอนโดยใช้เกม การอ่านออกเสียง ภาษาอังกฤษ phonics teaching games teaching pronunciation in English |
Issue Date: | 6 |
Publisher: | Naresuan University |
Abstract: | This research objectives were 1) to create and find out of efficiency of phonics teaching and games teaching for grade 2 students based on 75/75 2) to compare pronunciation in English skill before and after using the phonics teaching and games teaching for grade 2 students 3) study the result of during the learning by using the phonics teaching and games teaching. The sample group of the research was the 21 for grade 2 student at Bannonjan School used purposive sampling. Research methods was use as following 1) Phonics teaching and Games teaching lesson plan for grade 2 were 7 lesson plans based on 75/75 and 2) Reading test of objective test and subjective test for grade 2 students.
Research findings were as follows : 1) the efficiency of phonics teaching and games teaching for grade 2 students was equal to 78.15/75.56 2) The pronunciation in English skill of grade 2 students after using phonics teaching and games teaching was significantly higher than before that at .05 3) The result of learner during use phonics teaching and games teaching that students can pronounce, enthuse and participate in English. การวิจัยครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อ 1) เพื่อสร้างและหาประสิทธิภาพการจัดกิจกรรมการเรียนรู้โดยใช้วิธีการสอนแบบโฟนิกส์ร่วมกับเกมการศึกษา ตามเกณฑ์ 75/75 2) เพื่อเปรียบเทียบทักษะการอ่านออกเสียงภาษาอังกฤษก่อนเรียนและหลังเรียนของนักเรียนโดยใช้วิธีการสอนแบบโฟนิกส์ร่วมกับเกมการศึกษา 3) เพื่อศึกษาผลการเรียนรู้ของนักเรียนที่เกิดขึ้นระหว่างการจัดการเรียนรู้โดยใช้วิธีการสอนแบบโฟนิกส์ร่วมกับเกมการศึกษา กลุ่มตัวอย่างคือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 จำนวน 21 คนซึ่งได้มาโดยการเลือกแบบเจาะจง เครื่องมือในการวิจัยคือ 1) กิจกรรมการเรียนรู้โดยใช้วิธีการสอนแบบโฟนิกส์ร่วมกับเกมการศึกษา จำนวน 7 แผนการจัดการเรียนรู้ ตามเกณฑ์มาตราฐาน 75/75 2) แบบทดสอบวัดทักษะการอ่านออกเสียงภาษาอังกฤษ ผลการวิจัยพบว่า 1) การจัดกิจกรรมการเรียนรู้โดยใช้วิธีการสอนแบบโฟนิกส์ร่วมกับเกมการศึกษามีประสิทธิภาพเท่ากับ 78.15/75.56 2) นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 ที่ได้รับการจัดกิจกรรมการเรียนรู้โดยใช้วิธีการสอนแบบโฟนิกส์ร่วมกับเกมการศึกษาหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 3) ผลการเรียนรู้ที่เกิดขึ้นระหว่างการจัดการเรียนรู้โดยใช้วิธีการสอนแบบโฟนิกส์ร่วมกับเกมการศึกษา ผู้เรียนมีความกระตือรือร้นและสามารถอ่านออกเสียงภาษาอังกฤษ |
URI: | http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6566 |
Appears in Collections: | คณะศึกษาศาสตร์ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
64090441.pdf | 3.28 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.