Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6536
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNucharee Phuangfueangen
dc.contributorนุจรีย์ พ่วงเฟื่องth
dc.contributor.advisorJitima Wannasrien
dc.contributor.advisorจิติมา วรรณศรีth
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2024-12-11T02:45:49Z-
dc.date.available2024-12-11T02:45:49Z-
dc.date.created2023en_US
dc.date.issued6/6/2023en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6536-
dc.description.abstractThe objectives of this research are 1) to study of the school administrators’ skills in the 21st century under the secondary educational service area office Phitsanulok Uttaradit 2) to compare the school administrators’ skills in the 21st century under the secondary educational service area office Phitsanulok Uttaradit, classified by their status and work experience. The sampling group are the school administrators and the teacher in Phitsanulok province under the secondary educational service area office Phitsanulok Uttaradit in the total amount of 356 people. The instruments that used was the questionnaire with a rating scale of 5 levels. The statistics was mean, standard deviation used for data analysis and T-test and One Way ANOVA used in hypothesis testing. The result found that: 1.  The school administrators’ skills in the 21st century under the secondary educational service area office Phitsanulok Uttaradit in overall at the highest level was learning skill and the lowest level was creative and invention skill.     2.  The comparison of the school administrators’ skills in the 21st century under the secondary educational service area office Phitsanulok Uttaradit of the administrators and the teachers with different position and work experience. It was found out that there was no statistically significant difference in both the overall.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ คือ 1) เพื่อศึกษาทักษะของผู้บริหารในศตวรรษที่ 21 สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาพิษณุโลก อุตรดิตถ์ 2) เพื่อเปรียบเทียบทักษะของผู้บริหารในศตวรรษที่ 21 สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาพิษณุโลก อุตรดิตถ์ โดยจำแนกตามตำแหน่ง และประสบการณ์ทำงาน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ ผู้บริหารสถานศึกษาและข้าราชการครู ในจังหวัดพิษณุโลก สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาพิษณุโลก อุตรดิตถ์ รวมจำนวนทั้งสิ้น 356 คน เครื่องมือที่ใช้ คือ แบบสอบถาม มีลักษณะเป็นแบบมาตราส่วนประมาณค่า 5 ระดับ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติพื้นฐาน ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐาน ได้แก่ การทดสอบทีและการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียวผลการวิจัย พบว่า 1.  ทักษะของผู้บริหารในศตวรรษที่ 21 สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาพิษณุโลก อุตรดิตถ์ โดยรวมอยู่ในระดับมาก ด้านที่มีค่าเฉลี่ยสูงที่สุด คือ ทักษะการเรียนรู้ ด้านที่มีค่าเฉลี่ยต่ำที่สุด คือ ทักษะการสร้างสรรค์และสร้างนวัตกรรม 2.  ผลการเปรียบเทียบทักษะของผู้บริหารในศตวรรษที่ 21 สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาพิษณุโลก อุตรดิตถ์ โดยจำแนกตามตำแหน่ง และประสบการณ์ทำงาน พบว่า โดยภาพรวมไม่แตกต่างกันth
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectทักษะของผู้บริหารth
dc.subjectทักษะในศตวรรษที่ 21th
dc.subjectThe School Administrators’ Skillsen
dc.subjectThe Skills in The 21st Centuryen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationTraining for teachers at basic levelsen
dc.titleTHE STUDY OF THE SCHOOL ADMINISTRATORS’ SKILLS  IN THE 21ST CENTURY UNDER THE SECONDARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE PHITSANULOK UTTARADITen
dc.titleการศึกษาทักษะของผู้บริหารในศตวรรษที่ 21 สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาพิษณุโลก อุตรดิตถ์th
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorJitima Wannasrien
dc.contributor.coadvisorจิติมา วรรณศรีth
dc.contributor.emailadvisorjitimaw@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorjitimaw@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Educational Administration and Developmenten
dc.description.degreedisciplineภาควิชาบริหาร วิจัย และพัฒนานวัตกรรมทางการศึกษาth
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
64070481.pdf3.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.