Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6494
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPhatcharawadee Aumchareonen
dc.contributorพัชรวดี อ่ำเจริญth
dc.contributor.advisorHenry yuh Anchundaen
dc.contributor.advisorHenry Yuh Anchundath
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2024-11-20T04:50:39Z-
dc.date.available2024-11-20T04:50:39Z-
dc.date.created2024en_US
dc.date.issued23/6/2024en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6494-
dc.description.abstractThe objectives of the study were 1) to compare students’ English-speaking skills for job interviews and performance before and after learning with Team-based Learning; and 2) to study students’ satisfaction with Team-based Learning in enhancing English-speaking skills for job interviews and performance. The samples of this study included 25 third-year vocational students majoring in “Machine Shop” obtained through a clustered random sampling method. The research instruments included Team-based Learning instructional lesson plans, an English-speaking skills assessment pre-test and post-test and a students’ satisfaction questionnaire. Data were analyzed using Mean, Standard Deviation, and a t-test dependent. The results revealed as follows: 1) The students’ English-speaking skills for job interviews after learning through Team-based Learning were significantly higher than before at 0.05 level; and 2) Students’ satisfaction toward the use of Team-based Learning in enhancing English-speaking skills for job interviews and performance was at the highest level (4.51).en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์  1) เพื่อเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษในการสัมภาษณ์และการปฏิบัติงานของนักเรียนก่อนและหลังเรียนโดยจัดการเรียนรู้แบบทีมเป็นฐาน 2) เพื่อศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนต่อการจัดการเรียนรู้แบบทีมเป็นฐานเพื่อส่งเสริมทักษะการพูดภาษาอังกฤษในการสัมภาษณ์และการปฏิบัติงาน ประชากรในการวิจัย ได้แก่ นักเรียนระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพปีที่ 3 ที่ลงทะเบียนรายวิชาภาษาอังกฤษเตรียมความพร้อมในการทำงาน ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2566 จำนวน 200 คน กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ นักเรียนระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพปีที่ 3 สาขาวิชาช่างกลโรงงาน จำนวน 25 คน ได้มาจากการเลือกแบบสุ่มกลุ่ม (Clustered Random Sampling) เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แผนการจัดการเรียนรู้แบบทีมเป็นฐานเพื่อส่งเสริมทักษะการพูดภาษาอังกฤษในการสัมภาษณ์และการปฏิบัติงาน แบบทดสอบเพื่อประเมินทักษะการพูดภาษาอังกฤษในการสัมภาษณ์และการปฏิบัติงานโดยการเรียนรู้แบบทีมเป็นฐาน และแบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียนต่อการจัดการเรียนรู้แบบทีมเป็นฐาน สถิติที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าสถิติ t-test dependent ของคะแนนก่อนและหลังเรียน เพื่อเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียน ผลการวิจัย พบว่า 1) ผลการเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษในการสัมภาษณ์และการปฏิบัติงานโดยการจัดการเรียนรู้แบบทีมเป็นฐาน พบว่า หลังการเรียนรู้นักเรียนมีคะแนนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) ความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการจัดการเรียนรู้แบบทีมเป็นฐาน อยู่ในระดับมากที่สุด มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.51th
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectการเรียนรู้แบบทีมเป็นฐานth
dc.subjectทักษะการพูดภาษาอังกฤษในการสัมภาษณ์และการปฏิบัติงานth
dc.subjectนักเรียนอาชีวศึกษาth
dc.subjectTeam-based learningen
dc.subjectEnglish Speaking skills for job interview and performanceen
dc.subjectVocational studenten
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationTraining for teachers at basic levelsen
dc.titleAN INVESTIGATION OF THE EFFECTIVENESS OF TEAM-BASED LEARNING IN ENHANCING ENGLISH-SPEAKING SKILLS FOR JOB INTERVIEWS AND PERFORMANCE FOR THIRD-YEAR VOCATIONAL STUDENTS: KAMPHAENG PHET TECHNICAL COLLEGEen
dc.titleผลการใช้การเรียนรู้แบบทีมเป็นฐานเพื่อส่งเสริมทักษะการพูดภาษาอังกฤษในการสัมภาษณ์และการปฏิบัติงาน สำหรับนักเรียนระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพปีที่ 3 วิทยาลัยเทคนิคกำแพงเพชรth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorHenry yuh Anchundaen
dc.contributor.coadvisorHenry Yuh Anchundath
dc.contributor.emailadvisorhenryy@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorhenryy@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Educationen
dc.description.degreedisciplineภาควิชาการศึกษาth
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
65090693.pdf2.89 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.