Please use this identifier to cite or link to this item:
http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6494
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Phatcharawadee Aumchareon | en |
dc.contributor | พัชรวดี อ่ำเจริญ | th |
dc.contributor.advisor | Henry yuh Anchunda | en |
dc.contributor.advisor | Henry Yuh Anchunda | th |
dc.contributor.other | Naresuan University | en |
dc.date.accessioned | 2024-11-20T04:50:39Z | - |
dc.date.available | 2024-11-20T04:50:39Z | - |
dc.date.created | 2024 | en_US |
dc.date.issued | 23/6/2024 | en_US |
dc.identifier.uri | http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6494 | - |
dc.description.abstract | The objectives of the study were 1) to compare students’ English-speaking skills for job interviews and performance before and after learning with Team-based Learning; and 2) to study students’ satisfaction with Team-based Learning in enhancing English-speaking skills for job interviews and performance. The samples of this study included 25 third-year vocational students majoring in “Machine Shop” obtained through a clustered random sampling method. The research instruments included Team-based Learning instructional lesson plans, an English-speaking skills assessment pre-test and post-test and a students’ satisfaction questionnaire. Data were analyzed using Mean, Standard Deviation, and a t-test dependent. The results revealed as follows: 1) The students’ English-speaking skills for job interviews after learning through Team-based Learning were significantly higher than before at 0.05 level; and 2) Students’ satisfaction toward the use of Team-based Learning in enhancing English-speaking skills for job interviews and performance was at the highest level (4.51). | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษในการสัมภาษณ์และการปฏิบัติงานของนักเรียนก่อนและหลังเรียนโดยจัดการเรียนรู้แบบทีมเป็นฐาน 2) เพื่อศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนต่อการจัดการเรียนรู้แบบทีมเป็นฐานเพื่อส่งเสริมทักษะการพูดภาษาอังกฤษในการสัมภาษณ์และการปฏิบัติงาน ประชากรในการวิจัย ได้แก่ นักเรียนระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพปีที่ 3 ที่ลงทะเบียนรายวิชาภาษาอังกฤษเตรียมความพร้อมในการทำงาน ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2566 จำนวน 200 คน กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ นักเรียนระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพปีที่ 3 สาขาวิชาช่างกลโรงงาน จำนวน 25 คน ได้มาจากการเลือกแบบสุ่มกลุ่ม (Clustered Random Sampling) เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แผนการจัดการเรียนรู้แบบทีมเป็นฐานเพื่อส่งเสริมทักษะการพูดภาษาอังกฤษในการสัมภาษณ์และการปฏิบัติงาน แบบทดสอบเพื่อประเมินทักษะการพูดภาษาอังกฤษในการสัมภาษณ์และการปฏิบัติงานโดยการเรียนรู้แบบทีมเป็นฐาน และแบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียนต่อการจัดการเรียนรู้แบบทีมเป็นฐาน สถิติที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าสถิติ t-test dependent ของคะแนนก่อนและหลังเรียน เพื่อเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียน ผลการวิจัย พบว่า 1) ผลการเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษในการสัมภาษณ์และการปฏิบัติงานโดยการจัดการเรียนรู้แบบทีมเป็นฐาน พบว่า หลังการเรียนรู้นักเรียนมีคะแนนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) ความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการจัดการเรียนรู้แบบทีมเป็นฐาน อยู่ในระดับมากที่สุด มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.51 | th |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | Naresuan University | en_US |
dc.rights | Naresuan University | en_US |
dc.subject | การเรียนรู้แบบทีมเป็นฐาน | th |
dc.subject | ทักษะการพูดภาษาอังกฤษในการสัมภาษณ์และการปฏิบัติงาน | th |
dc.subject | นักเรียนอาชีวศึกษา | th |
dc.subject | Team-based learning | en |
dc.subject | English Speaking skills for job interview and performance | en |
dc.subject | Vocational student | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.subject.classification | Education | en |
dc.subject.classification | Training for teachers at basic levels | en |
dc.title | AN INVESTIGATION OF THE EFFECTIVENESS OF TEAM-BASED LEARNING IN ENHANCING ENGLISH-SPEAKING SKILLS FOR JOB INTERVIEWS AND PERFORMANCE FOR THIRD-YEAR VOCATIONAL STUDENTS: KAMPHAENG PHET TECHNICAL COLLEGE | en |
dc.title | ผลการใช้การเรียนรู้แบบทีมเป็นฐานเพื่อส่งเสริมทักษะการพูดภาษาอังกฤษในการสัมภาษณ์และการปฏิบัติงาน สำหรับนักเรียนระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพปีที่ 3 วิทยาลัยเทคนิคกำแพงเพชร | th |
dc.type | Independent Study | en |
dc.type | การค้นคว้าอิสระ | th |
dc.contributor.coadvisor | Henry yuh Anchunda | en |
dc.contributor.coadvisor | Henry Yuh Anchunda | th |
dc.contributor.emailadvisor | henryy@nu.ac.th | en_US |
dc.contributor.emailcoadvisor | henryy@nu.ac.th | en_US |
dc.description.degreename | Master of Education (M.Ed.) | en |
dc.description.degreename | การศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Department of Education | en |
dc.description.degreediscipline | ภาควิชาการศึกษา | th |
Appears in Collections: | คณะศึกษาศาสตร์ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
65090693.pdf | 2.89 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.