Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6446
Title: Development of Prathomsuksa 1 Students' Word Reading Abilities by Using the Phonics Method Together With Reading Exercise as a learning management
การพัฒนาความสามารถการอ่านคำของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 โดยการจัดการเรียนรู้ตามแนววิธีสอนแบบโฟนิกส์ ร่วมกับการใช้แบบฝึกการอ่าน
Authors: PREEYAPAWN PHANAPHADUNGTHAM
ปรียาพร พนาผดุงธรรม
Namthip Ongrardwanich
น้ำทิพย์ องอาจวาณิชย์
Naresuan University
Namthip Ongrardwanich
น้ำทิพย์ องอาจวาณิชย์
namthipo@nu.ac.th
namthipo@nu.ac.th
Keywords: การอ่านคำ
แนววิธีสอนแบบโฟนิกส์
แบบฝึกการอ่าน
WORD READING
PHONICS METHOD
READING EXERCISE
Issue Date:  26
Publisher: Naresuan University
Abstract: The objectives of this study were : 1) to compare the word reading abilities of Prathomsuksa 1 students before and after learning by using the Phonics Method together with reading exercises as a learning management, 2) to compare the word reading abilities of Prathomsuksa 1 students by using the Phonics Method together with reading exercises as a learning management with 75% of the criteria scores. The population studied included Prathomsuksa 1 students of Ban Khun Huai Mae Tan School, under Tak Primary Educational Service Area Office 2, during the second semester of the academic year 2021. The sample used in this study were 20 Prathomsuksa 1 students, selecting by using purposive sampling method, from a classroom at Ban Khun Huai Mae Tan School, under Tak Primary Educational Service Area Office 2, during the second semester of the academic year 2021. The results of the research revealed that 1) the word reading abilities of Prathomsuksa 1 students after learning by using the Phonics Method together with reading exercises as a learning management was significantly higher than that of the pre-learning at the 0.05 level, which is in accordance with the established research hypothesis, 2) the word reading abilities of Prathomsuksa 1 students after learning by using the Phonics Method together with reading exercises as a learning management was significantly higher than 75% of the criteria scores at the 0.05 level, which is in accordance with the established research hypothesis.
วัตถุประสงค์ของงานวิจัยในครั้งนี้ คือ 1) เพื่อเปรียบเทียบความสามารถการอ่านคำของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ก่อนและหลังเรียน โดยการจัดการเรียนรู้ตามแนววิธีสอนแบบโฟนิกส์ ร่วมกับการใช้แบบฝึกการอ่าน  2) เพื่อเปรียบเทียบความสามารถการอ่านคำของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 โดยการจัดการเรียนรู้ตามแนววิธีสอนแบบโฟนิกส์ ร่วมกับการใช้แบบฝึกการอ่าน กับคะแนนเกณฑ์ร้อยละ 75 ประชากรคือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนบ้านขุนห้วยแม่ต้าน สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาตาก เขต 2 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2564  กลุ่มตัวอย่าง คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนบ้านขุนห้วยแม่ต้าน สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาตาก เขต 2 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2564 จำนวน 1 ห้องเรียน จำนวนนักเรียน 20 คน ได้มาโดยวิธีการเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) จากผลการวิจัยพบว่า 1) ความสามารถการอ่านคำของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 หลังเรียน โดยการจัดการเรียนรู้ตามแนววิธีสอนแบบโฟนิกส์ ร่วมกับการใช้แบบฝึกการอ่าน สูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 เป็นไปตามสมมติฐานการวิจัยที่กำหนดไว้ 2) ความสามารถการอ่านคำของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 หลังเรียนโดยการจัดการเรียนรู้ตามแนววิธีสอนแบบโฟนิกส์ ร่วมกับการใช้แบบฝึกการอ่าน สูงกว่าเกณฑ์คะแนนร้อยละ 75 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 เป็นไปตามสมมติฐานการวิจัยที่กำหนดไว้
URI: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6446
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
63091227.pdf9.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.