Please use this identifier to cite or link to this item:
http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6430
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | WARIN JUNTHAWONG | en |
dc.contributor | วารินทร์ จันทวงษ์ | th |
dc.contributor.advisor | Chakkrid Klin-eam | en |
dc.contributor.advisor | จักรกฤษ กลิ่นเอี่ยม | th |
dc.contributor.other | Naresuan University | en |
dc.date.accessioned | 2024-11-20T04:50:30Z | - |
dc.date.available | 2024-11-20T04:50:30Z | - |
dc.date.created | 2022 | en_US |
dc.date.issued | 3/6/2022 | en_US |
dc.identifier.uri | http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6430 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this research were to study the active learning implementation and mathematical tasks to promote reasoning abilities on basic geometry of grade 7 students. The target group 20 students in Mathayomsuksa 1 at an opportunity expansion school in Phitsanulok Province, semester 2, academic year 2021. The methodology of this research was classroom action research. The research tools were lesson plans, the activity sheets and the reasoning ability test. The data were analyzed by on content analysis. The research found that most of the students have two reasoning abilities, namely analyzing the relationship of the data and explaining conclusions were in a good level. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลการจัดการเรียนรู้เชิงรุกร่วมกับงานทางคณิตศาสตร์ เรื่อง การสร้างทางเรขาคณิต ที่ส่งเสริมความสามารถในการให้เหตุผลของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โดยกลุ่มเป้าหมายของการวิจัย คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนขยายโอกาสแห่งหนึ่งในจังหวัดพิษณุโลก ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2564 จำนวน 20 คน และใช้รูปแบบวิจัยเชิงปฏิบัติการในชั้นเรียน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แผนการจัดการเรียนรู้ ใบกิจกรรม และแบบทดสอบวัดความสามารถในการให้เหตุผล ข้อมูลที่เก็บรวบรวมได้จะใช้การวิเคราะห์ข้อมูลเชิงเนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า นักเรียนส่วนใหญ่มีความสามารถในการให้เหตุผลทั้ง 2 ด้าน ได้แก่ความสามารถในการวิเคราะห์หาความสัมพันธ์ของข้อมูลและความสามารถในการอธิบายข้อสรุปจัดอยู่ในระดับดี | th |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | Naresuan University | en_US |
dc.rights | Naresuan University | en_US |
dc.subject | การเรียนรู้เชิงรุก | th |
dc.subject | งานทางคณิตศาสตร์ | th |
dc.subject | การสร้างทางเรขาคณิต | th |
dc.subject | ความสามารถในการให้เหตุผล | th |
dc.subject | Active learning | en |
dc.subject | Mathematical Tasks | en |
dc.subject | Basic Geometry | en |
dc.subject | Reasoning Abilities | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.subject.classification | Education | en |
dc.subject.classification | Education science | en |
dc.title | THE ACTIVE LEARNING IMPLEMENTATION AND MATHEMATICAL TASKS TO PROMOTE REASONING ABILITIES ON BASIC GEOMETRY OF GRADE 7 STUDENTS | en |
dc.title | การจัดการเรียนรู้เชิงรุกร่วมกับงานทางคณิตศาสตร์ เพื่อส่งเสริมความสามารถในการให้เหตุผล เรื่อง การสร้างทางเรขาคณิต ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 | th |
dc.type | Independent Study | en |
dc.type | การค้นคว้าอิสระ | th |
dc.contributor.coadvisor | Chakkrid Klin-eam | en |
dc.contributor.coadvisor | จักรกฤษ กลิ่นเอี่ยม | th |
dc.contributor.emailadvisor | chakkridk@nu.ac.th | en_US |
dc.contributor.emailcoadvisor | chakkridk@nu.ac.th | en_US |
dc.description.degreename | Master of Education (M.Ed.) | en |
dc.description.degreename | การศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Department of Education | en |
dc.description.degreediscipline | ภาควิชาการศึกษา | th |
Appears in Collections: | คณะศึกษาศาสตร์ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
63090893.pdf | 3.38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.