Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6415
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNAWARAT DANGTHUNGen
dc.contributorนวรัตน์ แดงทุ่งth
dc.contributor.advisorNamthip Ongrardwanichen
dc.contributor.advisorน้ำทิพย์ องอาจวาณิชย์th
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2024-11-20T04:50:28Z-
dc.date.available2024-11-20T04:50:28Z-
dc.date.created2022en_US
dc.date.issued3/6/2022en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6415-
dc.description.abstractThis research aimed 1) to compare the learning achievement between pre- and post-learning about types of Thai words by learning through games along with board games among Prathomsuksa 3 students and 2) to study satisfactions of the students towards learning about types of Thai words by learning through games along with board games among Prathomsuksa 3 students. The population used in the research is students Pang Makha School,The target group of the study was 21 Prathomsuksa 3 students studying in semester 2 academic year 2564 at Anuban Pang Makha School, Khanu Woralaksaburi district, Kamphaeng Phet province, obtained from purposive sampling. The research instruments were 1) board games about types of Thai words 2)  plans of learning management about types of Thai words by learning through games along with board games 3) achievement test about types of Thai words and 4) a satisfaction questionnaire on learning activity management about types of Thai words by learning through games along with board games. The statistics used in data analysis were mean, standard deviation and dependent t-test. The findings revealed that 1) the post-learning result, in terms of comparison of learning achievement about types of Thai words by learning through games along with board games among Prathomsuksa 3 students, was significantly greater than the pre-learning result at level .01 and 2) the satisfactions of the students towards learning about types of Thai words by learning through games along with board games were at a high level (x̄= 4.96, S.D.= 0.13)en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน ระหว่างก่อนเรียนและหลังเรียนเรื่อง ชนิดของคำไทย โดยการเรียนรู้ผ่านเกมร่วมกับบอร์ดเกม สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 และ 2) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการเรียนเรื่องชนิดของคำไทย โดยการเรียนรู้ผ่านเกมร่วมกับบอร์ดเกม สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 ประชากร คือ นักเรียนโรงเรียนอนุบาลปางมะค่า ที่กำลังศึกษาอยู่ในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2564 และกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ นักเรียนระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนอนุบาลปางมะค่า อำเภอขาณุวรลักษบุรี จังหวัดกำแพงเพชร จำนวน 21 คน ซึ่งได้มาโดยการเลือกแบบเจาะจง เครื่องมือใช้ในการวิจัย 1) บอร์ดเกมเรื่อง ชนิดของคำไทย จำนวน 3 บอร์ดเกม 2) แผนการจัดการเรียนรู้เรื่องชนิดของคำไทย โดยการเรียนรู้ผ่านเกมร่วมกับบอร์ดเกม สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 จำนวน 5 แผน รวม 10 ชั่วโมง 3) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่อง ชนิดของคำไทย สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 จำนวน 20 ข้อ และ 4) แบบสอบถามความพึงพอใจมีต่อการจัดกิจกรรมการเรียนรู้เรื่องชนิดของคำไทยโดยการเรียนรู้ผ่านเกมร่วมกับบอร์ดเกม สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบ t-test dependent ผลการวิจัยพบว่า 1. ผลการเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่องชนิดของคำไทย โดยการเรียนรู้ผ่านเกมร่วมกับบอร์ดเกม สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 หลังเรียนสูงกว่าก่อนการจัดการเรียนรู้อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 2. นักเรียนที่มีความพึงพอใจต่อการจัดการเรียนเรื่องชนิดของคำไทย โดยการเรียนรู้ผ่านเกมร่วมกับบอร์ดเกม สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 อยู่ในระดับมากที่สุด (x̄ = 4.96, S.D. = 0.13)th
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่องชนิดของคำไทยth
dc.subjectการเรียนรู้ผ่านเกมร่วมกับบอร์ดเกมth
dc.subjectlearning achievement about types of Thai wordsen
dc.subjectlearning through games along with board gamesen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleTHE DEVELOPMEMT OF ACHIEVEMENT ON TYPES OF WORDS IN THAILANGUAGE BY USING GAME BASED LEARING AND BOARD GAMES FOR GRADE 3 STUDENTSen
dc.titleการพัฒนาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่อง ชนิดของคำไทย โดยการจัดการเรียนรู้ด้วยเกมร่วมกับบอร์ดเกม สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3th
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorNamthip Ongrardwanichen
dc.contributor.coadvisorน้ำทิพย์ องอาจวาณิชย์th
dc.contributor.emailadvisornamthipo@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisornamthipo@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Educationen
dc.description.degreedisciplineภาควิชาการศึกษาth
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
63090510.pdf5.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.