Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6402
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPORNCHAI PAIPANen
dc.contributorพรชัย ไผ่ปานth
dc.contributor.advisorChalong Chatruprachewinen
dc.contributor.advisorฉลอง ชาตรูประชีวินth
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2024-11-20T04:50:23Z-
dc.date.available2024-11-20T04:50:23Z-
dc.date.created2022en_US
dc.date.issued3/6/2022en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6402-
dc.description.abstractThe purposes of this research were to study the needs and guidelines in developing Electronic Government Procurement for the secondary schools under The Secondary Educational Service Area Office Nakhonsawan. Method 1 A Study of Needs on Electronic Government Procurement: the sample group consisted of 74 heads of officers and officers at secondary schools under The Secondary Educational Service Area Office Nakhonsawan, distinguish as 37 heads of officers and 37 officers selected by purposive samplings. Questionnaire was used for data collection which then was statistically analyzed: frequency, percentage, mean, and standard deviation. Method 2 A Study of Guidelines on Electronic Government Procurement in secondary schools: the sample group consisted of 3 experts selected by purposive samplings. Individual interview was used for data collection which then was analyzed through content analysis. The research results were as follows: 1. The findings showed that the overall mean score of participants was high levels regarding the needs and guidelines in electronic government Procurement for the secondary school under the secondary educational service area office Nakhonsawan. The result reveals that the stepped for contract drafting had very high level, the stepped of importance contract and the stepped of making had very high level and declaring the winner of the bid had high level. 2. The research’s findings on A Study of Needs and Guidelines in Electronic Government Procurement for The Secondary School Under The Secondary Educational Service Area Office Nakhonsawan : the head officers and officers working on supplies should survey the demands of the supply usages via allowing the users of supplies to be involved in specifying and qualifying the entrepreneurs more from the Electronic Government Procurement. That is for the accurate, transparent and verifiable procurements according to the specified rules: the announcements of winning bidders must be accurate and clear and the usages of contracts must be consistent with the procurements. The performance bonds and the important information must be verified before displaying on website, and the evidence document must be complied to disburse as contracted and to perform in accordance with the procurement process.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาความต้องการและแนวทางในการพัฒนาการจัดซื้อจัดจ้างด้วยระบบอิเล็กทรอนิกส์ในโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษานครสวรรค์ โดยวิธีดำเนินการวิจัย ขั้นตอนที่ 1 การศึกษาความต้องการในการพัฒนาการจัดซื้อจัดจ้างด้วยระบบอิเล็กทรอนิกส์ กลุ่มผู้ให้ข้อมูล ได้แก่ หัวหน้าเจ้าหน้าที่และเจ้าหน้าที่ในโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษานครสวรรค์ จำนวน 74 คน จำแนกเป็น หัวหน้าเจ้าหน้าที่ 37 คน และเจ้าหน้าที่ 37 คน ได้มาโดยการเลือกแบบเจาะจง เก็บรวบรวมข้อมูลด้วยแบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยการแจกแจงความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และขั้นตอนที่ 2 การศึกษาแนวทางการพัฒนาการจัดซื้อจัดจ้างด้วยระบบอิเล็กทรอนิกส์ในโรงเรียนมัธยมศึกษา กลุ่มผู้ให้ข้อมูล ได้แก่ ผู้ทรงคุณวุฒิ จำนวน 3 คน ได้มาโดยการเลือกแบบเจาะจง เก็บรวบรวมข้อมูลด้วยแบบสัมภาษณ์ วิเคราะห์ข้อมูลด้วยการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า 1. ผลการศึกษาความต้องการในการพัฒนาการจัดซื้อจัดจ้างด้วยระบบอิเล็กทรอนิกส์ในโรงเรียนมัธยมศึกษาสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษานครสวรรค์ ในภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณาเป็นรายขั้นตอนพบว่า ขั้นตอนพัฒนาการจัดซื้อจัดจ้างด้วยระบบอิเล็กทรอนิกส์ มีค่าเฉลี่ยสูงสุด คือ ขั้นตอนการจัดทำร่างสัญญา อยู่ในระดับมากที่สุด รองลงมา คือ ขั้นตอนข้อมูลสาระสำคัญในสัญญา อยู่ในระดับมากที่สุด และขั้นตอนที่มีค่าเฉลี่ยต่ำสุด คือ ขั้นตอนการจัดทำและประกาศผู้ชนะเสนอราคา อยู่ในระดับมาก 2. ผลการศึกษาแนวทางการพัฒนาการจัดซื้อจัดจ้างด้วยระบบอิเล็กทรอนิกส์ในโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษานครสวรรค์ พบว่า หัวหน้าเจ้าหน้าที่และเจ้าหน้าที่ผู้ปฏิบัติงานพัสดุควรมีการสำรวจความต้องการในการใช้พัสดุ โดยให้ผู้ใช้พัสดุมีส่วนร่วมในการกำหนดคุณลักษณะ และกำหนดคุณสมบัติของผู้ประกอบการเพิ่มเติมจากระบบอิเล็กทรอนิกส์ เพื่อให้การจัดซื้อจัดจ้างมีความถูกต้อง โปร่งใส สามารถตรวจสอบได้ เป็นไปตามระเบียบที่กำหนด โดยต้องมีการจัดทำเอกสารประกาศผลผู้ชนะอย่างถูกต้องชัดเจน อีกทั้งเลือกใช้รูปแบบของสัญญาที่สอดคล้องกับการจัดซื้อจัดจ้าง มีการตรวจสอบหลักประกันสัญญา และข้อมูลสาระสำคัญก่อนนำแสดงบนเว็บไซต์ รวมทั้งมีการรวบรวมเอกสารหลักฐานส่งเบิกจ่ายเงินตรงตามสัญญา เพื่อให้การปฏิบัติงานเป็นไปตามขั้นตอนของการจัดซื้อจัดจ้างth
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectความต้องการth
dc.subjectแนวทางการพัฒนาth
dc.subjectการจัดซื้อจัดจ้างภาครัฐด้วยระบบอิเล็กทรอนิกส์th
dc.subjectNeedsen
dc.subjectGuidelines for Developmenten
dc.subjectElectronic Government Procurementen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationTraining for teachers with subject specialisationen
dc.titleA STUDY OF NEEDS AND GUIDELINES IN ELECTRONIC GOVERNMENT PROCUREMENT: e-GP FOR THE SECONDARY SCHOOL UNDER THE SECONDARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE NAKHONSAWANen
dc.titleการศึกษาความต้องการและแนวทางในการพัฒนาการจัดซื้อจัดจ้างด้วยระบบอิเล็กทรอนิกส์ (Electronic Government Procurement : e-GP) ในโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษานครสวรรค์th
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorChalong Chatruprachewinen
dc.contributor.coadvisorฉลอง ชาตรูประชีวินth
dc.contributor.emailadvisorchalongc@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorchalongc@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Educational Administration and Developmenten
dc.description.degreedisciplineภาควิชาบริหารและพัฒนาการศึกษาth
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
63071328.pdf3.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.