Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6381
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorWORRAWAN INCHOOen
dc.contributorวรวรรณ อินทร์ชูth
dc.contributor.advisorJitima Wannasrien
dc.contributor.advisorจิติมา วรรณศรีth
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2024-11-20T04:50:18Z-
dc.date.available2024-11-20T04:50:18Z-
dc.date.created2022en_US
dc.date.issued2/6/2022en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6381-
dc.description.abstractThis study aimed to 1) study digital leadership of school administrators, to 2) study the use of technology in learning management, and to 3) study the relationship between digital leadership of school administrators and the use of technology in learning management in schools under Kamphaeng Phet Primary Educational Service Area Office 2. This is survey research. The sample included 306 teachers from 182 schools under Kamphaeng Phet Primary Educational Service Area Office 2 in the academic year 2021. The sample was selected from Krejcie & Morgan's table and randomized by stratified random sampling. The research instrument for data collection included a rating-scale. Frequency, percentage, mean, standard deviation, and Pearson's correlation coefficient were used in data analysis. Results indicated that:   1.  administrators' digital leadership under Kamphaeng Phet Primary Educational Service Area Office 2 was overall at a high level. When considering each aspect, it was found that good role model was the highest mean, followed by technological skills while corporate culture was the lowest mean. 2.  The use of technology in learning management under Kamphaeng Phet Primary Educational Service Area Office 2 was overall at a high level. When considering each aspect, it was found that teaching preparation was the highest mean, followed by development while the assessment was the lowest mean. 3.  The relationship between digital leadership of school administrators and the use of technology in learning management in schools under Kamphaeng Phet Primary Educational Service Area Office 2.  There was a moderate relation in the same direction.en
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ดังนี้  1) เพื่อศึกษาภาวะผู้นำดิจิทัลของผู้บริหารสถานศึกษา 2)  เพื่อศึกษาการใช้เทคโนโลยีในการจัดการเรียนรู้ และ 3) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำดิจิทัลของผู้บริหารสถานศึกษากับการใช้เทคโนโลยีในการจัดการเรียนรู้ ของโรงเรียนในสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษากำแพงเพชร เขต 2  กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาเป็นครู  สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษากำแพงเพชร เขต 2 ปีการศึกษา 2564  จาก 182 โรงเรียน จำนวน 306 คน  โดยการเลือกจากการเทียบตารางของเครจซี่และมอร์แกน (Krejcie & Morgan) เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลเป็นแบบสอบถามแบบมาตรประมาณ ค่า 5 ระดับ วิเคราะห์ข้อมูลโดยหาความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน             ผลการวิจัย พบว่า             1. ภาวะผู้นำดิจิทัลของผู้บริหาร สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษากำแพงเพชร เขต 2 โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อจำแนกเป็นรายด้าน พบว่า ด้านที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุด คือ ด้านการเป็นแบบอย่างที่ดี รองลงมาคือ ด้านทักษะทางเทคโนโลยี และด้านที่มีค่าเฉลี่ยต่ำสุด คือ ด้านการสร้างวัฒนธรรมองค์กร              2. การใช้เทคโนโลยีในการจัดการเรียนรู้ สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษากำแพงเพชร เขต 2 โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อจำแนกเป็นรายด้าน พบว่า ด้านที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุด คือ ด้านการเตรียมการสอน รองลงมาคือ ด้านการพัฒนา และด้านที่มีค่าเฉลี่ยต่ำสุด คือด้านการประเมินผล             3. ความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำดิจิทัลของผู้บริหารสถานศึกษากับการใช้เทคโนโลยีในการจัดการเรียนรู้ โดยภาพรวม สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษากำแพงเพชร เขต 2  โดยภาพรวม มีค่าความสัมพันธ์ในระดับปานกลาง และเป็นไปในทิศทางเดียวกันth
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectภาวะผู้นำดิจิทัล ผู้บริหารสถานศึกษา การใช้เทคโนโลยีในการจัดการเรียนรู้th
dc.subjectDigital leadership School administrators The use of technology in learning managementen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.titleThe relationship between digital leadership of school administrators and the use of Technology in learning management in schools under Kamphaeng Phet Primary Educational Service Area Office 2en
dc.titleความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำดิจิทัลของผู้บริหารสถานศึกษากับการใช้เทคโนโลยีในการจัดการเรียนรู้  ของโรงเรียนในสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษากำแพงเพชร เขต 2th
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorJitima Wannasrien
dc.contributor.coadvisorจิติมา วรรณศรีth
dc.contributor.emailadvisorjitimaw@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorjitimaw@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Educational Administration and Developmenten
dc.description.degreedisciplineภาควิชาบริหารและพัฒนาการศึกษาth
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
63070666.pdf3.09 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.