Please use this identifier to cite or link to this item:
http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6366
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | NARES LUMLERTWATTANA | en |
dc.contributor | นเรศ ล้ำเลิศวัฒนา | th |
dc.contributor.advisor | Chalong Chatruprachewin | en |
dc.contributor.advisor | ฉลอง ชาตรูประชีวิน | th |
dc.contributor.other | Naresuan University | en |
dc.date.accessioned | 2024-11-20T04:50:07Z | - |
dc.date.available | 2024-11-20T04:50:07Z | - |
dc.date.created | 2022 | en_US |
dc.date.issued | 3/6/2022 | en_US |
dc.identifier.uri | http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6366 | - |
dc.description.abstract | The purposes of this research were 1) To study the innovative leadership of school administrators under the Secondary educational Service Area Office Phrae. 2) To study the effectiveness of schools under the Secondary Educational Service Area Office Phrae, 3) To study the relationship between the innovative leadership of school administrators and the effectiveness of schools under the Secondary Educational Service Area Office Phrae. The 254 participants were school administrators and government teachers under the Secondary Educational Service Area Office Phrae. academic year 2021. Purposive selection was chosen for 32 school administrators and Stratified Random Sampling for 222 government teachers proportionalized by school.The sample was indicated using Krejcie & Morgan table and randomly selected by stratified sampling method Data were collected by questionnaire, the analyzed data by frequency distributionmean, percentage, mean, standard deviation and Pearson Correlation Coefficient. The research results were found as follows; 1) The level of innovative leadership of school administrators under the Secondary Educational Service Area Office Phrae is high. 2) The level of the effectiveness of schools under the Secondary Educational Service Area Office Phrae is high. 3) The results of the relationship study between the innovative leadership of school administrators and the effectiveness of schools under the Secondary Educational Service Area Office Phrae, the correlation coefficients in positive way, high level (rxy =0.917) at significant .01 level. The correlation coefficients between the innovative leadership of school administrators and the effectiveness of schools under the Secondary Educational Service Area Office Phrae are between 0.821 - 0.892 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาภาวะผู้นำเชิงนวัตกรรมของผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาแพร่ 2) เพื่อศึกษาประสิทธิผลของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาแพร่ 3) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำเชิงนวัตกรรมของผู้บริหารสถานศึกษากับประสิทธิผลของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาแพร่ กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ ผู้บริหารสถานศึกษาและข้าราชการครู สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาแพร่ ปีการศึกษา 2564 จำนวน 254 คน โดยผู้บริหารสถานศึกษาเลือกแบบ แบบเจาะจง (Purposive Selection) จำนวน 32 คนและข้าราชการครู สุ่มกลุ่มตัวอย่างด้วยการสุ่มแบบแบ่งชั้น (Stratified Random Sampling) โดยกำหนดสัดส่วนตามสถานศึกษา จำนวน 222 คน กำหนดกลุ่มตัวอย่างด้วยตารางสำเร็จรูปของเครจซี่และมอร์แกน (Krejcie & Morgan) และเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยแบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยการวิเคราะห์ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียรสัน (Pearson’s Correlation Coefficient) ผลการวิจัยพบว่า 1) ระดับภาวะผู้นำเชิงนวัตกรรมของผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาแพร่ ในภาพรวม อยู่ในระดับมาก 2) ระดับประสิทธิผลของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาแพร่ในภาพรวมอยู่ในระดับมาก 3) ความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำเชิงนวัตกรรมของผู้บริหารสถานศึกษากับประสิทธิผลของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาแพร่ โดยภาพรวมมีค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ทางบวกในระดับสูงมาก (rxy=0.917) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 และพบว่าค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ระหว่างรายด้านของภาวะผู้นำเชิงนวัตกรรมของผู้บริหารสถานศึกษากับประสิทธิผลของของโรงเรียน สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาแพร่ มีค่าอยู่ระหว่าง 0.821 - 0.892 | th |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | Naresuan University | en_US |
dc.rights | Naresuan University | en_US |
dc.subject | ภาวะผู้นำเชิงนวัตกรรมของผู้บริหารสถานศึกษา | th |
dc.subject | ประสิทธิผลของสถานศึกษา | th |
dc.subject | Innovative leadership of School Administrators | en |
dc.subject | Effectiveness of schools | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.subject.classification | Education | en |
dc.subject.classification | Education science | en |
dc.title | A STUDY OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE INNOVATIVE LEADERSHIP OF SCHOOL ADMINISTRATORS AND THE EFFECTIVENESS OF SCHOOLS UNDER THE SECONDARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE PHRAE | en |
dc.title | การศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำเชิงนวัตกรรมของผู้บริหารสถานศึกษากับประสิทธิผลของสถานศึกษาสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาแพร่ | th |
dc.type | Independent Study | en |
dc.type | การค้นคว้าอิสระ | th |
dc.contributor.coadvisor | Chalong Chatruprachewin | en |
dc.contributor.coadvisor | ฉลอง ชาตรูประชีวิน | th |
dc.contributor.emailadvisor | chalongc@nu.ac.th | en_US |
dc.contributor.emailcoadvisor | chalongc@nu.ac.th | en_US |
dc.description.degreename | Master of Education (M.Ed.) | en |
dc.description.degreename | การศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Department of Educational Administration and Development | en |
dc.description.degreediscipline | ภาควิชาบริหารและพัฒนาการศึกษา | th |
Appears in Collections: | คณะศึกษาศาสตร์ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
63070376.pdf | 3.33 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.