Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6320
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorVERACHAI TUPRUANGen
dc.contributorวีระชัย ธูปเรืองth
dc.contributor.advisorTussana Siputtaen
dc.contributor.advisorทัศนะ ศรีปัตตาth
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2024-10-09T02:14:25Z-
dc.date.available2024-10-09T02:14:25Z-
dc.date.created2022en_US
dc.date.issued2/6/2022en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6320-
dc.description.abstractThe objectives of this research abstract were to study the state , problems and guidelines of personnel management according to the principles of good governance of school administrators under the Sukhothai Primary Educational Service Area Office. Area 1 The researcher divided the research process into 2 parts: Step 1, the condition and problems of personnel management according to the good governance of the administrators of educational institutions under the Sukhothai Primary Educational Service Area Office 1 group. The samples used in this research were 297 teachers working in educational institutions under the Office of Sukhothai Primary Educational Service Area 1, Academic Year 2021. A total of 297 teachers were obtained using a stratified random sampling method, proportional to each district. The data collection was a questionnaire on the estimation scale of 5 statistical levels used to analyze the data, namely the mean and the deviation value, and the second step was to study the approach to personnel management according to the good governance of the people. School administration under Sukhothai Primary Educational Service Area Office 1. The group of data responders consisted of 3 qualified persons, obtained by selecting a specific model. The data was collected as an analytical interview by standard content The results of the research were as follows 1. The overall condition of personnel management according to the good governance of the administrators of the educational institutes under the Sukhothai Primary Educational Service Area Office 1 as a whole was at a high level when considering each aspect. The highest average was recruiting and recruiting, and the lowest average was Crate Planning and Placement. 2. The problem of personnel management according to the good governance of the administrators of the educational institutes under the Sukhothai Primary Educational Service Area Office 1 found that the problems of personnel management according to the principles of good governance of the school administrators Under the Sukhothai Primary Educational Service Area Office 1, the overall level was at a moderate level. The lowest average was for personnel maintenance. 3. Management guidelines Personnel in accordance with the principles of good governance of executives Educational institutions under the Office of the Provincial Administration Area Office Sukhothai Primary Education District 1 found that all 10 approaches, consisting of planning Manpower and placement experience 2 approaches in recruiting and recruiting 2 approaches on personnel retention 2 approaches in assessment Performance 2 approaches and personnel development 2 approachesen
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาสภาพ ปัญหา และแนวทางการบริหารงานบุคลากรตามหลักธรรมาภิบาลของผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดสํานักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาสุโขทัย เขต 1 โดยผู้วิจัยได้แบ่งขั้นตอนการวิจัยเป็น 2 ตอน คือ ขั้นตอนที่ 1 ศึกษาสภาพและปัญหาการบริหารงานบุคลากรตามหลักธรรมาภิบาลของผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดสํานักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาสุโขทัย เขต 1 กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ ครูที่ปฏิบัติงานในสถานศึกษาสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาสุโขทัย เขต 1 ปีการศึกษา 2564 จำนวน 297 คน ได้มาโดยวิธีสุ่มแบบแบ่งชั้น โดยกำหนดสัดส่วนตามรายอำเภอ เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลเป็นแบบสอบถามมาตราส่วนประมาณค่า 5 ระดับ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ยและค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และขั้นตอนที่ 2 ศึกษาแนวทางการทางการบริหารงานบุคลากรตามหลักธรรมาภิบาลของผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดสํานักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาสุโขทัย เขต 1  กลุ่มผู้ให้ข้อมูล คือ ผู้ทรงคุณวุฒิ จำนวน 3 คน ได้มาโดยการเลือกแบบเจาะจง  เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลเป็นแบบสัมภาษณ์แบบ วิเคราะห์ข้อมูลโดยการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัย พบว่า 1. สภาพการบริหารงานบุคลากรตามหลักธรรมาภิบาลของผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดสํานักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาสุโขทัย เขต 1 ในภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุด ได้แก่ด้านการสรรหาและบรรจุแต่งตั้ง และด้านที่มีค่าเฉลี่ยต่ำสุด คือ ด้านการวางแผนอัตรากำลังและการกำหนดตำแหน่ง 2. ปัญหาการบริหารงานบุคลากรตามหลักธรรมาภิบาลของผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดสํานักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาสุโขทัย เขต 1 พบว่า ปัญหาการบริหารงานบุคลากรตามหลักธรรมาภิบาลของผู้บริหารสถานศึกษาสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาสุโขทัย เขต 1 ในภาพรวมอยู่ในระดับปานกลาง   เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุด ได้แก่ด้านการวางแผนอัตรากำลังและการกำหนดตำแหน่ง และด้านที่มีค่าเฉลี่ยต่ำสุด คือ ด้านการธำรงรักษาบุคลากร 3. แนวทางการทางการบริหารงานบุคลากรตามหลักธรรมาภิบาลของผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดสํานักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาสุโขทัย เขต 1 พบว่า มีทั้งหมด 10 แนวทาง ประกอบด้วย   ด้านการวางแผนอัตรากำลังและการกำหนดตำแหน่งประสบการณ์ 2 แนวทาง  ด้านการสรรหาและบรรจุแต่งตั้ง 2 แนวทาง ด้านการธำรงรักษาบุคลากร 2 แนวทาง ด้านการประเมินผลการปฏิบัติงาน 2 แนวทาง และด้านการพัฒนาบุคลากร 2 แนวทางth
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectการบริหารงานบุคลากร, หลักธรรมาภิบาล, ผู้บริหารสถานศึกษาth
dc.subjectPersonnel managementen
dc.subjectGood governanceen
dc.subjectSchool administratorsen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.titleSTATE, PROBLEMS  AND GUIDELINES FOR PERSONNEL  MANAGEMENT  ACCORDING TO THE PRINCIPLES OF GOOD   GOVERNANCE OF ADMINISTRATORS   OF EDUCATIONAL  INSTITUTIONS UNDER THE SUKHOTHAI PRIMARY  EDUCATIONAL  SERVICE  AREA OFFICE 1en
dc.titleสภาพ ปัญหาและแนวทางการบริหารงานบุคลากรตามหลักธรรมาภิบาลของผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาสุโขทัย เขต 1th
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorTussana Siputtaen
dc.contributor.coadvisorทัศนะ ศรีปัตตาth
dc.contributor.emailadvisortatsanas@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisortatsanas@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Educational Administration and Developmenten
dc.description.degreedisciplineภาควิชาบริหารและพัฒนาการศึกษาth
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
63070741.pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.