Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6249
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSippakorn Hanraken
dc.contributorสิปปกร หาญรักษ์th
dc.contributor.advisorWasin Liampreechaen
dc.contributor.advisorวศิน เหลี่ยมปรีชาth
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2024-09-23T06:31:54Z-
dc.date.available2024-09-23T06:31:54Z-
dc.date.created2566en_US
dc.date.issued2566en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/6249-
dc.description.abstractThe objectives are as follows: 1) Create an online agricultural wholesale marketplace platform. 2) Research the feasibility of establishing a B2B E-Marketplace platform in Phetchabun. 3) Assess the level of satisfaction among users of the online agricultural wholesale marketplace platform. 4) To use the e-marketplace in Phetchabun to trade agricultural products with two group: farmers and buyers, with a total of 100 famers and 28 buyers. Data will be gathered through the distribution of questionnaires to 128 people and interviews with 6 people. Descriptive statistics, such as dataset means and standard deviations, will be used to analyze the data. The results of satisfaction data collected from farmers and buyer while experimenting with an e-marketplace’s online platform. Overall, the evaluation criteria were very satisfactory, and some interviewees continue to find the current trading process convenient, with some expressing interest and satisfaction. Some people, However, are hesitant to use the platform. The trading technology platform, according to the findings, is widely available and has numerous advantages. However, due to a variety of factors that cause limitations but also contribute to the current transformation of wholesale trading, farmers and buyers prefer to continue traditional trading rather than switching to wholesale in the e-marketplace, such as product selection decision-making, production cost, transportation lead time, and product quality.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ดังนี้ 1) สร้างแพลตฟอร์มตลาดขายส่งสินค้าเกษตรออนไลน์ 2) ศึกษาความเป็นไปได้ในการจัดตั้งธุรกิจแพลตฟอร์ม B2B E-Marketplace ในจังหวัดเพชรบูรณ์ 3) ประเมินระดับความพึงพอใจของผู้ใช้แพลตฟอร์มตลาดขายส่งสินค้าเกษตรออนไลน์ 4) เพื่อใช้ตลาดอิเล็กทรอนิกส์ในจังหวัดเพชรบูรณ์เพื่อซื้อขายสินค้าเกษตรกับ 2 กลุ่ม คือ เกษตรกร และผู้ซื้อ โดยมีเกษตรกรรวม 100 ราย และผู้ซื้อ 28 ราย ซึ่งข้อมูลได้ถูกรวบรวมโดยการกระจายแบบสอบถามไปยัง 128 คน และการสัมภาษณ์ 6 คน โดยใช้สถิติเชิงพรรณนาในการวิเคราะห์ข้อมูล เช่น ค่าเฉลี่ยชุดข้อมูล และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลลัพธ์ข้อมูลความพึงพอใจที่รวบรวมจากเกษตรกรและผู้ซื้อขณะทดลองใช้แพลตฟอร์มออนไลน์ของตลาดอิเล็กทรอนิกส์ โดยรวมแล้ว มีเกณฑ์การประเมินเป็นที่น่าพอใจมาก และผู้ให้สัมภาษณ์บางคนยังคงพบว่ากระบวนการซื้อขายในปัจจุบันสะดวก อย่างไรก็ตามมีบางคนแสดงความสนใจและความพึงพอใจ บางคนลังเลในการใช้แพลตฟอร์มนี้ จากการวิจัยครั้งนี้ พบว่าแพลตฟอร์มเทคโนโลยีการซื้อขายนั้นมีให้บริการอย่างกว้างขวางและมีข้อได้เปรียบมากมาย อย่างไรก็ตามเนื่องจากมีปัจจัยหลายประการที่ทำให้เกิดข้อจำกัด ที่ยังส่งผลต่อการเปลี่ยนแปลงของการค้าส่งในปัจจุบัน เกษตรกรและผู้ซื้อยังคงนิยมทำการค้าแบบดั้งเดิมต่อไปมากกว่าการเปลี่ยนมาขายส่งในตลาดอิเล็กทรอนิกส์  เช่น การตัดสินใจเลือกผลิตภัณฑ์ การผลิต ต้นทุน ระยะเวลาในการขนส่ง และคุณภาพของผลิตภัณฑ์th
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectแพลตฟอร์มตลาดค้าส่งth
dc.subjectธุรกิจแพลตฟอร์มth
dc.subjectตลาดเกษตรออนไลน์th
dc.subjectE-Marketplaceen
dc.subjectonline agricultural marketen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationOther service activitiesen
dc.subject.classificationWholesale and retail salesen
dc.titleการพัฒนาแพลตฟอร์มตลาดค้าส่งผลผลิตทางการเกษตรออนไลน์th
dc.titleDevelopment of an online platform for the agricultural wholesale marketen
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorWasin Liampreechaen
dc.contributor.coadvisorวศิน เหลี่ยมปรีชาth
dc.contributor.emailadvisorwasinl@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorwasinl@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Science (M.S.)en
dc.description.degreenameวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต (วท.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
Appears in Collections:คณะบริหารธุรกิจ เศรษฐศาสตร์และการสื่อสาร

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SippakornHanrak.pdf2.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.