Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5924
Title: การพัฒนาบทเรียนระบบงานสารบรรณบน Metaverse สําหรับบริการครูโรงเรียนบ้านโชคชัยพัฒนา
The Development lesson of correspondence work system Metaverse For teacher, Ban Chokchaipattana school.
Authors: Thanaphan Rakkhetkan
ธนาพันธุ์ รักเขตการ
Tipparat Sittiwong
ทิพรัตน์ สิทธิวงศ์
Naresuan University
Tipparat Sittiwong
ทิพรัตน์ สิทธิวงศ์
tipparats@nu.ac.th
tipparats@nu.ac.th
Keywords: การพัฒนาบทเรียน
โลกเสมือนจริง
งานสารบรรณ
The Development
Metaverse
Documentation Work
Issue Date: 2566
Publisher: Naresuan University
Abstract: The purposes of the research were: firstly to develop the documentation work system on Metaverse for teachers at Ban Chokchai Pattana School. Secondly, to compare the scores before and after using the documentation work system lesson on Metaverse for teachers. Thirdly is to study the opinions of users who use the documentation work system on Metaverse for teachers. The sample used in this research were teachers under Kamphaeng Phet Primary Educational Service Area Office 2 for the academic year 2022, totaling 13 people obtained by selecting a specific sample group (Purposive Sampling). The research tools were the documentation work system lesson on Metaverse for teachers, assessment questionnaire for the quality of documentation work system lesson on Metaverse for teachers at Ban Chokchai Pattana School, an online test on the subject of the documentation work regulations and questionnaire on the participants toward the documentation work system on Metaverse for teachers. The research results firstly showed that the documentation work system lesson on Metaverse for teachers had a very good quality of content , lesson quality was at a very good level and quality of Metaverse is at a very good level Secondly, teachers at Ban Chokchai Pattana School who accessed the lesson had higher scores after using the lesson than before using the lesson at the statistical, the result study on the opinions of the participants who using the documentation work system lesson on Metaverse for teachers in overall was at a very good level.
การศึกษาค้นคว้าในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อพัฒนาบทเรียนระบบงานสารบรรณบน Metaverse สำหรับบริการครูโรงเรียนบ้านโชคชัยพัฒนา 2) เพื่อเปรียบเทียบคะแนนก่อนและหลังการใช้บทเรียนระบบงานสารบรรณบน Metaverse สำหรับบริการครูโรงเรียนบ้านโชคชัยพัฒนา และ 3) เพื่อศึกษาความคิดเห็นของผู้เข้ารับการอบรมที่มีต่อบทเรียนระบบงานสารบรรณบน Metaverse สำหรับบริการครูโรงเรียนบ้านโชคชัยพัฒนา โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยในครั้งนี้ คือ ครูโรงเรียนบ้านโชคชัยพัฒนา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษากำแพงเพชร เขต 2 ประจำปีการศึกษา 2565 จำนวน 13 คน ได้มาโดยการเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) เครื่องมือในการวิจัย ได้แก่ 1) บทเรียนระบบงานสารบรรณบน Metaverse สำหรับบริการครูโรงเรียนบ้านโชคชัยพัฒนา 2) แบบประเมินคุณภาพบทเรียนระบบงานสารบรรณบน Metaverse สำหรับบริการครูโรงเรียนบ้านโชคชัยพัฒนา 3) แบบทดสอบออนไลน์ เรื่อง ระเบียบงานสารบรรณ และ 4) แบบสอบถามความคิดเห็นของผู้เข้ารับการอบรมที่มีต่อบทเรียนระบบงานสารบรรณบน Metaverse สำหรับบริการครูโรงเรียนบ้านโชคชัยพัฒนา ผลการวิจัยพบว่า 1) บทเรียนระบบงานสารบรรณบน Metaverse ที่พัฒนาขึ้นมีคุณภาพด้านเนื้อหาอยู่ในระดับดีมาก ด้านคุณภาพบทเรียนอยู่ในระดับดีมากและด้านคุณภาพของ Metaverse อยู่ในระดับดีมาก 2) ครูโรงเรียนบ้านโชคชัยพัฒนาที่เข้ารับการอบรมด้วยบทเรียนระบบงานสารบรรณบน Metaverse มีคะแนนหลังการใช้บทเรียนสูงกว่าก่อนการใช้บทเรียน และ 3) ผลการศึกษาความคิดเห็นของผู้เข้าใช้บทเรียนระบบงานสารบรรณบน Metaverse ที่พัฒนาขึ้นในภาพรวมอยู่ในระดับดีมาก
URI: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5924
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ThanaphanRakkhetkan.pdf3.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.