Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5831
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorAirinlada Chairotkitikonen
dc.contributorไอรินลดา ชัยโรจน์กิติกรth
dc.contributor.advisorThak Udomraten
dc.contributor.advisorทักษ์ อุดมรัตน์th
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2023-10-31T04:06:57Z-
dc.date.available2023-10-31T04:06:57Z-
dc.date.created2566en_US
dc.date.issued2566en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5831-
dc.description.abstractThe purpose of this research is. 1) To study the level of teachers' opinions towards the development of online teaching and learning of teachers. 2) To study the conditions and needs of online teaching and learning of teachers that affect the guidelines for developing online teaching and learning management of teachers. and 3) to study the recommendations for the development of online teaching and learning among teachers. This study is a Quantitative Research Methodology. A questionnaire was used as a tool to collect data from 313 teachers under Uttaradit Primary Educational Service Area Office 1. Statistics used in data analysis were Frequency, Percentage, Mean, Standard Deviation. and analyzing Multiple Regression in analyzing the hypothesis set.           The results were found. 1) A study of the level of teachers' opinions towards the development of online teaching and learning of teachers. Overall, the opinions were at the highest level. 2) The condition and needs of teachers in online teaching, including general information, teaching methods, Problems in online teaching and learning and needs in teaching and learning of teachers affecting the development of online teaching and learning management for teachers Statistically significant at the level of 0.05. and 3) Teachers should make use of various technology tools such as Zoom, Google Classroom, and other online platforms to improve their teaching and learning experience. Data from online assessments should be used. student interaction and other sources of information.   Keywords: instructional management conditions, teaching and learning development, online learningen
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาระดับความคิดเห็นของครูผู้สอนที่มีต่อแนวทางการพัฒนาการเรียนการสอนออนไลน์ของครูผู้สอน 2) เพื่อศึกษาสภาพและความต้องการในการเรียนการสอนออนไลน์ของครูผู้สอนที่ส่งผลต่อแนวทางการพัฒนาการจัดการเรียนการสอนออนไลน์ของครูผู้สอน และ 3) เพื่อศึกษาข้อเสนอแนะเกี่ยวกับแนวทางการพัฒนาการเรียนการสอนออนไลน์ของครูผู้สอน การศึกษาในครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research Methodology) โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากครูผู้สอนในสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาอุตรดิตถ์เขต 1 จำนวน 313 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และวิเคราะห์ค่าการถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression) ในการวิเคราะห์สมมติฐานที่ตั้งไว้           ผลการวิจัยพบว่า 1) การศึกษาระดับความคิดเห็นของครูผู้สอนที่มีต่อแนวทางการพัฒนาการเรียนการสอนออนไลน์ของครูผู้สอน โดยรวมมีความคิดเห็นอยู่ในระดับมากที่สุด 2) สภาพและความต้องการในการเรียนการสอนออนไลน์ของครูผู้สอน ได้แก่ ข้อมูลทั่วไป รูปแบบในการจัดการเรียนการสอน สภาพปัญหาในการเรียนสอนการสอนออนไลน์ และความต้องการในการเรียนการสอนของครูผู้สอน ส่งผลต่อแนวทางการพัฒนาการจัดการเรียนการสอนออนไลน์ของครูผู้สอน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และ 3) ครูควรมีการใช้เครื่องมือเทคโนโลยีต่าง ๆ เช่น Zoom, Google Classroom และแพลตฟอร์มออนไลน์อื่น ๆ เพื่อปรับปรุงประสบการณ์การสอนและการเรียนรู้ ควรมีการใช้ข้อมูลจากการประเมินออนไลน์ การโต้ตอบของนักเรียน และแหล่งข้อมูลอื่น ๆ   คำสำคัญ: สภาพการจัดการเรียนการสอน, การพัฒนาการเรียนการสอน, การเรียนออนไลน์th
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectสภาพการจัดการเรียนการสอน, การพัฒนาการเรียนการสอน, การเรียนออนไลน์th
dc.subjectinstructional management condition teaching and learning development online learningen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationTraining for teachers at basic levelsen
dc.titleแนวทางการพัฒนาการเรียนการสอนออนไลน์ของครูผู้สอนen
dc.titleGUIDELINES FOR THE DEVELOPMENT OF ONLINE TEACHING AND LEARNING FOR TEACHERS th
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorThak Udomraten
dc.contributor.coadvisorทักษ์ อุดมรัตน์th
dc.contributor.emailadvisorthaku@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorthaku@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Educational Administration and Developmenten
dc.description.degreedisciplineภาควิชาบริหาร วิจัย และพัฒนานวัตกรรมทางการศึกษาth
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AirinladaChairotkitikon.pdf1.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.