Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5690
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPhattarawin Changchaien
dc.contributorภัทรวิน แจ้งใจth
dc.contributor.advisorPichayapha Yuangsoien
dc.contributor.advisorพิชญาภา ยวงสร้อยth
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2023-08-15T07:24:40Z-
dc.date.available2023-08-15T07:24:40Z-
dc.date.created2565en_US
dc.date.issued2565en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5690-
dc.description.abstract              The purposes of this study were: 1) to develop and evaluate the quality of online learning lessons on Google Classroom integrated application with active learning in English for Agriculture for students comprehensive reading ability for Vocational Certificate students. 2) To compare the assessment results of comprehensive reading ability of Vocational Certificate students. Before and after using online learning lessons on Google Classroom integrated application with active learning in English for Agriculture. The samples used in this research, totaling 20 students were obtained by purposive sampling. They are the 3rd year Vocational Certificate students from Phrae College of Agriculture and Technology, Academic Year 2022. The research tools were: 1) Lessons plan on English for Agriculture 2) Online Lessons learning on Google Classroom 3) Lesson quality assessment form on Google Classroom, integrated application with active learning in English for Agriculture. 4) Reading ability assessment form. Statistics used in data analysis were mean, standard deviation. and t-test. The research results are as follows: 1) Online Learning lessons on Google Classroom integrated application with active learning in English for Agriculture had a very good quality of content ( x ̅ = 4.75, S.D.= 0.43 ). The quality of the lessons was at a very good level (x ̅ = 4.50, S.D.= 0.29). 2) The assessment results of comprehensive reading ability after using the online learning lessons on Google Classroom integrated application with active learning in English for Agriculture showed a higher scores than before using the learning lessons at the statistical significance level of .05.en
dc.description.abstract            การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อสร้างและประเมินคุณภาพของบทเรียนผ่าน Google Classroom ร่วมกับแอปพลิเคชันด้วยการจัดการเรียนรู้เชิงรุก เรื่อง ภาษาอังกฤษสำหรับงานเกษตร เพื่อพัฒนาความสามารถในการอ่าน สำหรับนักเรียนระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพ  2) เพื่อเปรียบเทียบผลประเมินความสามารถในการอ่านของนักเรียนระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพ ก่อนเรียนและหลังเรียนโดยบทเรียนผ่าน Google Classroom ร่วมกับแอปพลิเคชันด้วยการจัดการเรียนรู้เชิงรุก เรื่อง ภาษาอังกฤษสำหรับงานเกษตร สำหรับนักเรียนระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ นักเรียนระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพ ชั้นปีที่ 3 วิทยาลัยเกษตรและเทคโนโลยีแพร่ ปีการศึกษา 2565 จำนวน 20 คน ได้มาโดยการเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) เครื่องมือในการวิจัย ได้แก่ 1) แผนการจัดการเรียนรู้ เรื่อง ภาษาอังกฤษสำหรับงานเกษตร 2) บทเรียนผ่าน Google Classroom ร่วมกับแอปพลิเคชันด้วยการจัดการเรียนรู้เชิงรุก เรื่อง ภาษาอังกฤษสำหรับงานเกษตร 3) แบบประเมินคุณภาพบทเรียนผ่าน Google Classroom ร่วมกับแอปพลิเคชันด้วยการจัดการเรียนรู้เชิงรุก เรื่อง ภาษาอังกฤษสำหรับงานเกษตร 4) แบบประเมินความสามารถในการอ่าน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที (t-test) ผลการวิจัยพบว่า 1) บทเรียนผ่าน Google Classroom ร่วมกับแอปพลิเคชันด้วยการจัดการเรียนรู้เชิงรุก เรื่อง ภาษาอังกฤษสำหรับงานเกษตร ที่พัฒนาขึ้นมีคุณภาพด้านเนื้อหาอยู่ในระดับดีมาก ( x ̅ = 4.75, S.D.= 0.43 ) ด้านคุณภาพบทเรียนอยู่ในระดับดีมาก ( x ̅ = 4.50 ,S.D.= 0.29)  2) นักเรียนระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพ ชั้นปีที่ 3 วิทยาลัยเกษตรและเทคโนโลยีแพร่ ที่เรียนด้วยบทเรียนผ่าน Google Classroom ร่วมกับแอปพลิเคชันด้วยการจัดการเรียนรู้เชิงรุก เรื่อง ภาษาอังกฤษสำหรับงานเกษตร มีผลประเมินความสามารถในการอ่านหลังการใช้บทเรียนสูงกว่าก่อนใช้บทเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 th
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectการจัดการเรียนรู้เชิงรุกth
dc.subjectการพัฒนาบทเรียนผ่าน Google Classroomth
dc.subjectความสามารถในการอ่านth
dc.subjectแอปพลิเคชันth
dc.subjectActive Learningen
dc.subjectApplicationen
dc.subjectComprehensive reading abilityen
dc.subjectThe Development of Online Learning Lessons on Google Classroomen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationForeign languagesen
dc.titleการพัฒนาบทเรียนผ่าน Google Classroom ร่วมกับแอปพลิเคชันด้วยการจัดการเรียนรู้เชิงรุก เรื่อง ภาษาอังกฤษสำหรับงานเกษตร เพื่อพัฒนาความสามารถในการอ่าน สำหรับนักเรียนระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพth
dc.titleTHE DEVELOPMENT OF ONLINE LEARNING LESSONS ON GOOGLE CLASSROOM INTEGRATED APPLICATION WITH ACTIVE LEARNING IN ENGLISH FOR AGRICULTURE FOR STUDENTS COMPREHENSIVE READING ABILITY FOR VOCATIONAL CERTIFICATE STUDENTSen
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorPichayapha Yuangsoien
dc.contributor.coadvisorพิชญาภา ยวงสร้อยth
dc.contributor.emailadvisorpichayaphay@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorpichayaphay@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Educational Technology and Communicationsen
dc.description.degreedisciplineภาควิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษาth
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PhattarwinChangchai.pdf4.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.