Please use this identifier to cite or link to this item:
http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5681
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Kochchakorn Jaigaroon | en |
dc.contributor | กชกร ใจการุณ | th |
dc.contributor.advisor | Tamronglak U-nakarin | en |
dc.contributor.advisor | ทำรงลักษณ์ เอื้อนครินทร์ | th |
dc.contributor.other | Naresuan University | en |
dc.date.accessioned | 2023-08-15T07:24:38Z | - |
dc.date.available | 2023-08-15T07:24:38Z | - |
dc.date.created | 2565 | en_US |
dc.date.issued | 2565 | en_US |
dc.identifier.uri | http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5681 | - |
dc.description.abstract | The purposes of this research were to compare students’ English vocabulary reading skills before and after learning by the phonics method and to investigate the satisfaction of grade 4 students at Watdonkloy School toward the using of phonics method. The study was conducted with a group of 13 students from grade 4 at Watdonkloy School, and were chosen by purposive sampling in the second semester, 2022. The research instruments were 8 lesson plans with phonics method, English vocabulary reading test for pre-test and post-test, and the learning satisfaction towards the phonics method. Data were analyzed by the use of mean, standard deviation, and t-test. The research results were found as follows: 1) The students’ English vocabulary reading skills after learning by the phonics method (the average score of reading post-test) were higher than before learning by the phonics method (the average score of reading pre-test) at .05 level of statistical significance. 2) The satisfaction of grade 4 students at Watdonkloy School toward the using of phonics method was at the highest level. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบทักษะการอ่านคำศัพท์ภาษาอังกฤษก่อนและหลังเรียนด้วยวิธีการสอนแบบโฟนิกส์ และเพื่อศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนวัดดอนกลอย ที่มีต่อวิธีการสอนแบบโฟนิกส์ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนวัดดอนกลอย อ.หนองขาหย่าง จ.อุทัยธานี ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2565 จำนวน 13 คน เครื่องมือวิจัย ได้แก่ แผนการจัดการเรียนรู้โดยใช้วิธีการสอนแบบโฟนิกส์ จำนวน 8 แผน แบบทดสอบทักษะการอ่านคำศัพท์ภาษาอังกฤษก่อนเรียนและหลังเรียนด้วยวิธีการสอนแบบโฟนิกส์ และแบบสอบถามความพึงพอใจของผู้เรียนหลังจากได้เรียนรู้โดยใช้วิธีการสอนแบบโฟนิกส์ ซึ่งวิเคราะห์ข้อมูลที่ใช้ทดสอบทักษะการอ่านคำศัพท์ภาษาอังกฤษก่อนเรียนและหลังเรียน และความพึงพอใจของผู้เรียนโดยการใช้สถิติ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัย พบว่า ทักษะการอ่านคำศัพท์ภาษาอังกฤษของนักเรียนหลังเรียนด้วยวิธีการสอนแบบโฟนิกส์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนวัดดอนกลอย สูงกว่าก่อนเรียนด้วยวิธีการสอนแบบโฟนิกส์อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 โดยมีค่าเฉลี่ยของคะแนนสอบก่อนเรียนด้วยวิธีการสอนแบบโฟนิกส์เท่ากับ 1.15 และมีค่าเฉลี่ยของคะแนนสอบหลังเรียนเท่ากับ 19.23 และนักเรียนมีความพึงพอใจต่อวิธีการสอนแบบโฟนิกส์ในระดับมากที่สุด โดยมีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.69 | th |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | Naresuan University | en_US |
dc.rights | Naresuan University | en_US |
dc.subject | การสอนแบบโฟนิกส์ | th |
dc.subject | ทักษะการอ่านคำศัพท์ภาษาอังกฤษ | th |
dc.subject | ความพึงพอใจ | th |
dc.subject | Phonics method | en |
dc.subject | Vocabulary reading skill | en |
dc.subject | learning satisfaction | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.subject.classification | Psychology | en |
dc.subject.classification | Education | en |
dc.subject.classification | Training for teachers at basic levels | en |
dc.title | ผลการใช้วิธีการสอนแบบโฟนิกส์ที่มีต่อพัฒนาการด้านทักษะการอ่านคำศัพท์ภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โรวเรียนวัดดอนกลอย อำเภอหนองขาหย่าง จังหวัดอุทัยธานี | th |
dc.title | EFFECTS OF USING PHONICS METHOD TO DEVELOP VOCABULARY READING SKILL OF 4TH GRADE STUDENTS IN WATDONKLOY SCHOOL, NONGKHAYANG DISTRICT, UTHAI THANI | en |
dc.type | Independent Study | en |
dc.type | การค้นคว้าอิสระ | th |
dc.contributor.coadvisor | Tamronglak U-nakarin | en |
dc.contributor.coadvisor | ทำรงลักษณ์ เอื้อนครินทร์ | th |
dc.contributor.emailadvisor | tamronglaku@nu.ac.th | en_US |
dc.contributor.emailcoadvisor | tamronglaku@nu.ac.th | en_US |
dc.description.degreename | Master of Education (M.Ed.) | en |
dc.description.degreename | การศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Department of Education | en |
dc.description.degreediscipline | ภาควิชาการศึกษา | th |
Appears in Collections: | คณะศึกษาศาสตร์ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
KochchakornJoigaroon.pdf | 1.8 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.