Please use this identifier to cite or link to this item:
http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5680
Title: | ความต้องจำเป็นในการพัฒนาการจัดการเรียนรู้ของครูในศตวรรษที่ 21 สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาสุโขทัย เขต 1 Necessary needs for the development of teacher learning management in the 21st century under the Office of Sukhothai Primary Educational Service Area 1 |
Authors: | Punyisa Pengyawong ปุญญิสา เปงยาวงษ์ Sathiraporn Chaowachai สถิรพร เชาวน์ชัย Naresuan University Sathiraporn Chaowachai สถิรพร เชาวน์ชัย sathirapornc@nu.ac.th sathirapornc@nu.ac.th |
Keywords: | ความต้องการจำเป็น การจัดการเรียนรู้ การจัดการเรียนรู้ในศตวรรษที่21 Needs Learning Management |
Issue Date: | 2565 |
Publisher: | Naresuan University |
Abstract: | The purpose of this study was to study the needs of the development of learning management for teachers in the 21st century under Sukhothai Primary Educational Service Area Office 1. The research method was to study the needs of the development of learning management for teachers in the 21st century which consisted of 285 people. The data were analyzed by mean, standard deviation, and PNI Modified. The result indicated that:
The result of the study of the needs of the development of learning management for teachers in the 21st century in overall found that the highest PNI Modified was learning management design in the 21st Century, followed by the conclusion after learning management and learning media innovation in the 21st century, respectively.
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความต้องการจำเป็นในการพัฒนาการจัดการเรียนรู้ของครูในศตวรรษที่ 21 สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาสุโขทัยเขต 1โดยมีวิธีดำเนินการวิจัย คือ การศึกษาความต้องการจำเป็นความต้องการจำเป็นในการพัฒนาการจัดการเรียนรู้ของครูในศตวรรษที่ 21 จำนวน 285 คนวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการจัดลำดับความสำคัญของต้องการจำเป็น (PNI Modified) ผลวิจัยพบว่าความต้องการจำเป็นในการพัฒนาการจัดการเรียนรู้ของครูในศตวรรษที่ 21 สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาสุโขทัยเขต 1 ในภาพรวมพบว่า ด้านการออกแบบการจัดการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 มีดัชนีความต้องการจำเป็นมากที่สุด รองลงมา ด้านการสรุปหลังการจัดการเรียนรู้ และด้านสื่อนวัตกรรมการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 ตามลำดับ |
URI: | http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5680 |
Appears in Collections: | คณะศึกษาศาสตร์ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PunyisaPengyawong.pdf | 1.32 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.