Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5511
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPenphitcha Jaiyoden
dc.contributorเพ็ญพิชชา ใจยอดth
dc.contributor.advisorThirasak Uppamaiathichaien
dc.contributor.advisorธีรศักดิ์ อุปไมยอธิชัยth
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2023-05-30T02:20:50Z-
dc.date.available2023-05-30T02:20:50Z-
dc.date.created2565en_US
dc.date.issued2565en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5511-
dc.description.abstract        The objectives of this research were to study needs assessment and the guidelines for promote performance agreement of teachers under Tak Secondary Educational Service Area Office. There were two steps of the research, the first step was the study of the needs assessment for promote performance agreement of teachers under Tak Secondary Educational Service Area Office. The samples were 242 government teacher upper assistant teacher’s academic titles in Tak Secondary Educational Service Area Office.The sample was determined by stratified random sampling giving the school. The tools used in the study were dual–response format questionnaires. The data was collected by the researcher itself. The data analysis was processed by statistical analysis which are frequency percentage mean and standard deviation (S.D.) while the Priority Needs Index (PNImodified) and the content analysis was performed to assess the needs. The second step was the study of guidelines for promote performance agreement of teachers under Tak Secondary Educational Service Area Office. The data was collected by using interviewing method which was held by the 5 qualified experts. The data were analyzed by content analysis. The results were shown that:         1. The overall needs assessment index for make a performance agreement of teachers under Tak Secondary Educational Service Area Office was 0.11. The performance of learning management were the highest needs assessment indexes (PNImodified = 0.13), followed by the work development agreements that is a challenge in the improving student of learning outcomes (PNImodified = 0.12), while The performance of promote and support learning management was the lowest (PNImodified = 0.08).         2. The study of guidelines for the promote performance agreement of teachers under Tak Secondary Educational Service Area Office found that the Educational Service Office should setup the seminars and workshops to improve about Performance agreement. Administrators promote participate in training. The teachers should study and exchange knowledge in the Professional Learning Community (PLC) to conclude a performance agreement.en
dc.description.abstract        การศึกษาวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความต้องการจำเป็นและแนวทางในการส่งเสริมการจัดทำข้อตกลงในการพัฒนางาน ตำแหน่งครู สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่ การศึกษามัธยมศึกษาตาก โดยวิธีดำเนินการวิจัยแบ่งออกเป็น 2 ขั้นตอน ได้แก่ ขั้นตอนที่ 1 การศึกษาความต้องการจำเป็นในการจัดทำข้อตกลงในการพัฒนางาน ตำแหน่งครู สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาตาก กลุ่มตัวอย่าง คือ ข้าราชการครู ตำแหน่งครู โรงเรียนในสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาตาก จำนวน 242 คน โดยใช้วิธีการสุ่มแบบแบ่งชั้น เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบสอบถามที่มีรูปแบบการตอบสนองแบบรายคู่ การเก็บรวบรวมข้อมูลโดยดำเนินการเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยตนเอง การวิเคราะห์ข้อมูลด้วยค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าดัชนีความต้องการจำเป็น (PNImodified)  ขั้นตอนที่ 2 การศึกษาแนวทางในการส่งเสริมการจัดทำข้อตกลงในการพัฒนางาน ตำแหน่งครู สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาตาก ข้อมูลได้มาจากการสัมภาษณ์ผู้ทรงคุณวุฒิ จำนวน 5 คน วิเคราะห์ข้อมูลโดยการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการศึกษา พบว่า         1. ความต้องการจำเป็นในการจัดทำข้อตกลงในการพัฒนางาน ตำแหน่งครู สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาตากในภาพรวมเท่ากับ 0.11 เมื่อพิจารณา รายด้านพบว่า ด้านผลการปฏิบัติงานการจัดการเรียนรู้ มีดัชนีความต้องการจำเป็นสูงสุด (PNImodified  = 0.13) รองลงมา คือ ด้านข้อตกลงในการพัฒนางานที่เป็นประเด็นท้าทายในการพัฒนาผลลัพธ์การเรียนรู้ของผู้เรียนสูงสุด (PNImodified = 0.12) และด้านผลการปฏิบัติงานการส่งเสริมและสนับสนุนการจัดการเรียนรู้ มีดัชนีความต้องการจำเป็นต่ำที่สุด (PNImodified  = 0.08)         2. ผลการศึกษาแนวทางในการส่งเสริมการจัดทำข้อตกลงในการพัฒนางาน ตำแหน่งครู สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาตาก พบว่า สำนักงานเขตพื้นที่ควรจัดอบรม ประชุมเชิงปฏิบัติการเกี่ยวกับการจัดทำข้อตกลงในการพัฒนางาน ผู้บริหารสถานศึกษาส่งเสริมและสนับสนุนในการเข้าร่วมการอบรม และครูควรมีการศึกษาและแลกเปลี่ยนเรียนรู้ชุมชนแห่งการเรียนรู้ทางวิชาชีพ (PLC) เพื่อจัดทำข้อตกลงในการพัฒนางานth
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectความต้องการจำเป็นth
dc.subjectข้อตกลงในการพัฒนางานth
dc.subjectพัฒนาครูth
dc.subjectNeedsen
dc.subjectPerformance agreementen
dc.subjectTeacher Developmenten
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationTraining for teachers at basic levelsen
dc.titleการศึกษาความต้องการจำเป็นและแนวทางในการส่งเสริมการจัดทำข้อตกลงในการทำงานตำแห่งครู สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมตากth
dc.titleTHE STUDY OF NEEDS AND GUIDELINES FOR PROMOTE PERFORMANCE AGREEMENT OF TEACHERS UNDER THE SECONDARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE TAKen
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorThirasak Uppamaiathichaien
dc.contributor.coadvisorธีรศักดิ์ อุปไมยอธิชัยth
dc.contributor.emailadvisorthirasaku@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorthirasaku@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Educational Administration and Developmenten
dc.description.degreedisciplineภาควิชาบริหาร วิจัย และพัฒนานวัตกรรมทางการศึกษาth
Appears in Collections:คณะศึกษาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PenphitchaJaiyod.pdf2.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.