Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5318
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorTITIPAN PHETSRIKRANen
dc.contributorธิติพันธ์ เพชรศรีกาญจน์th
dc.contributor.advisorWansuree Masagramen
dc.contributor.advisorวันสุรีย์ มาศกรัมth
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2023-04-18T02:56:13Z-
dc.date.available2023-04-18T02:56:13Z-
dc.date.created2020en_US
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5318-
dc.description.abstractThe purpose of this study is to design, implement, and test the feasibility of an educational platform for primary students' computational thinking learning. The Arducation Bot combines tangible technology and mobile technology to create intuitively approachable teaching computational thinking. The Arducation Bot system was tested with 177 primary students from Phitsanulok Thailand. A clear pattern of improved computational thinking was demonstrated by the pre-test and post-test scores and related data from the Arducation Bot. This low-cost and intuitive teaching tool can potentially develop skills in computational thinking and prepare students for computer science.en
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อออกแบบเครื่องมือและทดสอบความเป็นไปได้ของแพลตฟอร์มการศึกษาสำหรับการเรียนรู้เกี่ยวกับวิทยาการคำนวณของนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษาซึ่งเรียกว่า Arducation Bot การศึกษานี้จะผสมผสานเทคโนโลยีที่จับต้องได้และเทคโนโลยีมือถือเพื่อสร้างบทเรียนวิทยาการคำนวณที่สามารถเข้าถึงได้ง่าย ระบบArducation Botได้รับการทดสอบกับนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษาจำนวน177คนจากจังหวัดพิษณุโลกซึ่งผลการทดสอบมีรูปแบบที่ชัดเจนของการพัฒนาทักษะวิทยาการคำนวณที่ดีขึ้นโดยแสดงให้ถึงคะแนนก่อนการทดสอบหลังการทดสอบและข้อมูลจาก Arducation Bot เครื่องมือการสอนราคาประหยัดและใช้งานง่ายนี้สามารถพัฒนาทักษะวิทยาการคำนวณและเตรียมนักเรียนให้พร้อมสำหรับวิทยาการคอมพิวเตอร์th
dc.language.isoenen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectวิทยาการคำนวณth
dc.subjectหุ่นยนต์การศึกษาth
dc.subjectเทคโนโลยีที่จับต้องได้th
dc.subjectเทคโนโลยีบนมือถือth
dc.subjectComputational Thinkingen
dc.subjectEducational Roboticsen
dc.subjectTangible Technologyen
dc.subjectMobile Technologyen
dc.subject.classificationComputer Scienceen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.titleImproving Children’s Computational Thinking Skills Through Tangible Technologyen
dc.titleการพัฒนาทักษะวิทยาการคำนวณของเด็กโดยใช้อุปกรณ์ที่จับต้องได้th
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorWansuree Masagramen
dc.contributor.coadvisorวันสุรีย์ มาศกรัมth
dc.contributor.emailadvisorwansureem@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorwansureem@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Science (M.S.)en
dc.description.degreenameวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต (วท.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Computer Science and Information Technologyen
dc.description.degreedisciplineภาควิชาวิทยาการคอมพิวเตอร์และเทคโนโลยีสารสนเทศth
Appears in Collections:คณะวิทยาศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TitipanPhetsrikran.pdf8.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.