Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5288
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorRatana Panluadthaien
dc.contributorรตน พันธ์เลือดไทยth
dc.contributor.advisorWoradech Na kromen
dc.contributor.advisorวรเดช ณ กรมth
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2023-04-18T02:53:19Z-
dc.date.available2023-04-18T02:53:19Z-
dc.date.created2565en_US
dc.date.issued2565en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5288-
dc.description.abstractThe objectives of this research were 1) Compare the business performance between traditional fashion clothing retailing strategy and online retailing of fashion clothing without warehouse, 2) Compare business stability between traditional fashion clothing retailing strategies and online retailing of fashion clothing without a warehouse. The sample population included 5 fashion clothing retail stores and 5 fashion traders using a dropshipping. The research tools were an interview form with a detailed questionnaire. Qualitative data analysis was applied with inference analysis together with descriptive data analysis of the information content derived from the questionnaires and interviews. Data were synthesized and summarized to find common characteristics of both retailing strategies and the differences identified from the information provided. The results showed that 1) The traditional fashion clothing retailing strategy has a higher turnover than the online retailing business. The cost of running a physical retail business is higher than running an online retail business, 2) The overall business stability of the online retail business must be constantly adjusted to meet changes in consumer behavior, which is a feature of contemporary retailing. A further finding was that the online retail businesses want to change their business model from being distributors only to being retailers who stock products themselves and therfore having a warehouse.en
dc.description.abstractการวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ คือ 1) เพื่อเปรียบเทียบผลประกอบการทางธุรกิจระหว่างกลยุทธ์การค้าปลีกเสินค้าแฟชั่นแบบดั้งเดิม และการค้าปลีกเสื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์แบบไม่มีคลังสินค้า (Dropshipping) และ 2) เพื่อเปรียบเทียบความมั่นคงทางธุรกิจระหว่างกลยุทธ์การค้าปลีกเสื้อผ้าแฟชั่นแบบดั้งเดิม และการค้าปลีกเสื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์แบบไม่มีคลังสินค้า (Dropshipping) กลุ่มตัวอย่าง คือ บุคคลที่ทำธุรกิจร้านค้าปลีกเสื้อผ้าแฟชั่นแบบมีหน้าร้าน จำนวน 5 ราย บุคคลที่ทำธุรกิจร้านค้าปลีกเสืื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์แบบไม่มีคลังสินค้า (Dropshipping) จำนวน 5 ราย ซึ่งได้มาจากการเลือกแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แบบสัมภาษณ์ที่มีลักษณะคำถามแบบเจาะลึก การวิเคราะห์ข้อมูลเชิงคุณภาพโดยการวิเคราะห์ข้อมูลแบบสร้างข้อสรุป และการวิเคราะห์ข้อมูลเชิงบรรยายตามที่ปรากฏในข้อความ ผลการวิจัยพบว่า 1) การทำธุรกิจค้าปลีกแบบมีหน้าร้านมีผลประกอบการที่สูงกว่าการทำธุรกิจค้าปลีกออนไลน์แบบไม่มีคลังสินค้า โดยต้นทุนของการทำธุรกิจค้าปลีกแบบมีหน้าร้านมีต้นทุนในการทำธุรกิจที่สูงกว่าการทำธุรกิจค้าปลีกออนไลน์แบบไม่มีคลังสินค้า 2) ความมั่นคงทางธุรกิจมีการปรับตัวเพื่อให้ทันต่อการเปลี่ยนแปลงของพฤติกรรมผู้บริโภคในปัจจุบัน คือ มีการทำธุรกิจในรูปแบบออนไลน์ร่วมด้วย ซึ่งการทำธุรกิจค้าปลีกออนไลน์แบบไม่มีคลังสินค้า ผู้ประกอบการต้องการปรับเปลี่ยนรูปแบบการทำธุรกิจจากการเป็นตัวแทนจำหน่ายไปเป็นการสต๊อกสินค้าเองth
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectการค้าปลีกออนไลน์แบบไม่มีหน้าร้านth
dc.subjectการค้าปลีกแบบมีหน้าร้านth
dc.subjectการดำเนินงานth
dc.subjectDropshippingen
dc.subjectTraditional tradeen
dc.subjectProcessen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationAdministrative and support service activitiesen
dc.subject.classificationMarketing and advertisingen
dc.titleการเปรียบเทียบรูปแบบการดำเนินงานระหว่างการค้าปลีกแบบมีหน้าร้าน และการค้าปลีกออนไลน์แบบไม่มีคลังสินค้าth
dc.titleThe comparison of strategy between traditional trade and dropshipen
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorWoradech Na kromen
dc.contributor.coadvisorวรเดช ณ กรมth
dc.contributor.emailadvisorworadechn@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorworadechn@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineภาควิชาบริหารธุรกิจth
Appears in Collections:คณะบริหารธุรกิจ เศรษฐศาสตร์และการสื่อสาร

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RatanaPanluadthai.pdf4.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.