Please use this identifier to cite or link to this item:
http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5042
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Sucha Yoo-on | en |
dc.contributor | สุชา อยู่อ่อน | th |
dc.contributor.advisor | Angkana Onthanee | en |
dc.contributor.advisor | อังคณา อ่อนธานี | th |
dc.contributor.other | Naresuan University. Faculty of Education | en |
dc.date.accessioned | 2023-01-11T02:30:34Z | - |
dc.date.available | 2023-01-11T02:30:34Z | - |
dc.date.issued | 2565 | en_US |
dc.identifier.uri | http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5042 | - |
dc.description | Master of Education (M.Ed.) | en |
dc.description | การศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The objectives of this study were 1) to create and assess the efficiency of English learning activities based on SQ4R method with online platform to promote the ability of reading for main idea of grade 7 students according to criteria 75/75 2) to compare the ability of reading for main idea before and after using English learning activities based on SQ4R method with online platform. Research methodology is carried out in accordance with research and development process. A sample group consisted of 46 students in grade 7, semester 1, academic Year 2022, St.Joseph Nakhonsawan School. The experimental model One Group Pretest-Posttest Design. The Instruments used in the study were 1) English learning activities based on SQ4R method with online platform to promote the ability of reading for main idea. 2) The ability of reading for main idea assessment test. The descriptive statistics used on data analysis were basic statistics (, S.D) and t-test dependent. Research findings were as follows: 1) English learning activities based on SQ4R method with online platform had 6 steps were as follow; 1) Survey (S) 2) Question (Q) 3) Read (R) 4) Record (R) 5) Recite (R) and 6) Reflect (R). The content of learning activities consists of 3 activities as follows: 1) My family 2) Fantastic Fish and 3) Weird Food. That learning activities were suitable in the highest level ( Mean = 4.70, S.D. = 0.46). Learning activities were as effective as 76.67/78.80 2) Students who studied by English learning activities based on SQ4R method with online platform had the ability of reading for main idea higher than before at the significant level of .05 | en |
dc.description.abstract | งานวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อ 1) สร้างและทดสอบประสิทธิภาพของกิจกรรมการเรียนรู้ภาษาอังกฤษด้วยวิธีการสอน SQ4R ผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ เพื่อส่งเสริมความสามารถในการอ่านจับใจความ สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ตามเกณฑ์ 75/75 2) เปรียบเทียบความสามารถในการอ่านจับใจความก่อนและหลังการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ภาษาอังกฤษด้วยวิธีการสอน SQ4R ผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ เพื่อส่งเสริมความสามารถในการอ่านจับใจความ สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ระเบียบวิธีวิจัยดำเนินการตามกระบวนการวิจัยและพัฒนา กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนเซนต์โยเซฟนครสวรรค์ ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2565 จำนวน 46 คน โดยใช้แบบแผนการทดลอง One Group Pretest-Posttest Design เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) กิจกรรมการเรียนรู้และแผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ภาษาอังกฤษด้วยวิธีการสอน SQ4R ร่วมกับแพลตฟอร์มออนไลน์ 2) แบบทดสอบวัดความสามารถในการอ่านจับใจความ วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่า t-test แบบ dependent ผลการวิจัย พบว่า 1) กิจกรรมการเรียนรู้ภาษาอังกฤษด้วยวิธีการสอน SQ4R ร่วมกับแพลตฟอร์มออนไลน์ ประกอบด้วย 6 ขั้นตอน ได้แก่ ขั้นที่ 1 Survey (S) ขั้นที่ 2 Question (Q) ขั้นที่ 3 Read (R) ขั้นที่ 4 Record (R) ขั้นที่ 5 Recite (R) ขั้นที่ 6 Reflect (R) โดยมีเนื้อหาของกิจกรรมการเรียนรู้ จำนวน 3 กิจกรรม ได้แก่ กิจกรรมการเรียนรู้ที่ 1 เรื่อง My family กิจกรรมการเรียนรู้ที่ 2 เรื่อง Fantastic Fish และกิจกรรมการเรียนรู้ที่ 3 เรื่อง Weird Food กิจกรรมการเรียนรู้มีความเหมาะสมในระดับมากที่สุด ( Mean= 4.70, S.D. = 0.46) มีประสิทธิภาพเท่ากับ 76.67/78.80 2) ความสามารถในการอ่านจับใจความหลังการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ภาษาอังกฤษด้วยวิธีการสอน SQ4R ร่วมกับแพลตฟอร์มออนไลน์ สูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | th |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | Naresuan University | en_US |
dc.rights | Naresuan University | en_US |
dc.subject | กิจกรรมการเรียนรู้ภาษาอังกฤษ, วิธีการสอน SQ4R, แพลตฟอร์มออนไลน์, ความสามารถในการอ่านจับใจความ, ประสิทธิภาพของกิจกรรมการเรียนรู้ | th |
dc.subject | English learning activities SQ4R method online platform the ability of reading for main idea efficiency of learning activities | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.title | การพัฒนากิจกรรมการเรียนรู้ภาษาอังกฤษด้วยวิธีการสอน SQ4R ผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ เพื่อส่งเสริมความสามารถในการอ่านจับใจความ สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 | th |
dc.title | THE DEVELOPMENT OF ENGLISH LEARNING ACTIVITIES BASED ON THE SQ4R METHOD WITH AN ONLINE PLATFORM TO PROMOTE THE ABILITY TO READ FOR THE MAIN IDEA OF GRADE 7 STUDENTS | en |
dc.type | Independent Study | en |
dc.type | การค้นคว้าอิสระ | th |
Appears in Collections: | คณะศึกษาศาสตร์ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
61090215.pdf | 5.75 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.