Please use this identifier to cite or link to this item:
http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5026
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Oranut Kaeomart | en |
dc.contributor | อรนุช แก้วมาตย์ | th |
dc.contributor.advisor | Angkana Onthanee | en |
dc.contributor.advisor | อังคณา อ่อนธานี | th |
dc.contributor.other | Naresuan University. Faculty of Education | en |
dc.date.accessioned | 2023-01-11T02:30:32Z | - |
dc.date.available | 2023-01-11T02:30:32Z | - |
dc.date.issued | 2565 | en_US |
dc.identifier.uri | http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5026 | - |
dc.description | Master of Education (M.Ed.) | en |
dc.description | การศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The objectives of this study were 1) construct and assess the efficiency of learning activities based on Blended Learning to promote English listening and speaking proficiency for grade 6 students according to criteria 75/75 2) compare English listening and speaking proficiency before and after using learning activities based on Blended Learning to promote English listening and speaking proficiency for grade 6. Research methodology is carried out in accordance with research and development process. A sample group consisted of 23 students in grade 6, semester 1, academic Year 2022, Ban Leam Rang Rathbamrung School, Phichit. The experimental model One Group Pretest-Posttest Design. The instruments used in the study were 1) learning activities and learning activities plans. 2) English listening and speaking proficiency assessment test. The descriptive statistics used on data analysis was basic statistics (Mean , S.D) and t-test dependent. Research findings were as follows: 1) the delvelopment of learning activities based on Blended Learning consisted of 5 steps; 1) lesson presentation 2) Shared 3) Applied Knowledge 4) presentation 5) evaluation. The content of learning activities consists of 3 activities as follows: 1) What food do you like? 2) How to make and 3) At the restaurant. That learning activities were suitable in the highest level (Mean = 4.82, S.D. = 0.39). and learning activities were as effective as 75.41/77.78 2) Students who studied by learning activities based on Blended Learning had the ability of English listening and speaking proficiency higher than before at the significant level of .05 | en |
dc.description.abstract | งานวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อ 1) สร้างและประเมินประสิทธิภาพกิจกรรมการเรียนรู้แบบผสมผสาน เพื่อส่งเสริมความสามารถในการฟังและการพูดภาษาอังกฤษ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ตามเกณฑ์ 75/75 2) เปรียบเทียบความสามารถในการฟังและการพูดภาษาอังกฤษก่อนเรียนและหลังเรียน ด้วยกิจกรรมการเรียนรู้แบบผสมผสาน เพื่อส่งเสริมความสามารถในการฟังและการพูดภาษาอังกฤษ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ระเบียบวิธีวิจัยดำเนินการตามกระบวนการวิจัยและพัฒนา กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนบ้านแหลมรัง “ราษฎร์บำรุง” จังหวัดพิจิตร ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2565 จำนวน 23 คน โดยใช้แบบแผนการทดลอง One Group Pretest-Posttest Design เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) กิจกรรมการเรียนรู้และแผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้แบบผสมผสาน 2) แบบประเมินความสามารถในการฟังภาษาอังกฤษและแบบประเมินความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษ วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่า t-test แบบ dependent sample ผลการวิจัย พบว่า การพัฒนากิจการเรียนรู้แบบผสมผสานมี 5 ขั้นตอน ได้แก่ ขั้นที่ 1 ขั้นนำเสนอบทเรียน ขั้นที่ 2 ขั้นแลกเปลี่ยนเรียนรู้ร่วมกัน ขั้นที่ 3 ขั้นประยุกต์ใช้ความรู้ ขั้นที่ 4 ขั้นนำเสนอผลงาน ขั้นที่ 5 ขั้นประเมินผล โดยมีเนื้อหาของกิจกรรมการเรียนรู้ จำนวน 3 เรื่อง ได้แก่ 1. What food do you like? 2. How to make และ 3. At the restaurant โดยกิจกรรมการเรียนรู้มีความเหมาะสมในระดับมากที่สุด (Mean= 4.82, S.D. = 0.39) และมีประสิทธิภาพเท่ากับ 75.41/77.78 2) ความสามารถในฟังและการพูดภาษาอังกฤษหลังเรียนด้วยกิจกรรมการเรียนรู้แบบผสมผสานสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | th |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | Naresuan University | en_US |
dc.rights | Naresuan University | en_US |
dc.subject | กิจกรรมการเรียนรู้แบบผสมผสาน, ความสามารถในการฟังภาษาอังกฤษ, ความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษ | th |
dc.subject | Blended Learning english listening proficiency speaking proficiency. | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.title | การพัฒนากิจกรรมการเรียนรู้แบบผสมผสาน เพื่อส่งเสริมความสามารถในการฟังและการพูดภาษาอังกฤษ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 | th |
dc.title | THE DELVELOPMENT OF LEARNING ACTIVITIES BASED ON BLENDED LEARNING TO PROMOTE ENGLISH LISTENING AND SPEAKING PROFICIENCY FOR GRADE 6 STUDENTS | en |
dc.type | Independent Study | en |
dc.type | การค้นคว้าอิสระ | th |
Appears in Collections: | คณะศึกษาศาสตร์ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
60091183.pdf | 3.92 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.