Please use this identifier to cite or link to this item:
http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/4080
Title: | การวิเคราะห์โมเดลเชิงสาเหตุของนวัตกรรมการใช้บริการขนส่งพัสดุในประเทศไทย A causal model analysis of innovative parcel delivery service in Thailand |
Authors: | PEERANAT INKAEW พีรณัฐ อินทร์แก้ว Kanokkarn snae Namahoot กนกกาญจน์ เสน่ห์ นมะหุต Naresuan University. Faculty of Business,Economics and Communications |
Keywords: | นวัตกรรมทางเทคโนโลยี นวัตกรรมด้านบริการ คุณภาพการบริการ การตระหนักด้านราคา ทัศนคติของผู้ใช้บริการ ความตั้งใจใช้บริการ Technology Innovation Service Innovation Service Quality Price Consciousness Attitude Intention to use |
Issue Date: | 2563 |
Publisher: | Naresuan University |
Abstract: | This study aims to investigate innovation technology, service innovation, service quality and price consciousness that affected behavioral intention to use parcel delivery in Thailand with attitude as a mediator. Data were collected from 430 Thai people who have use parcel delivery. Structural equation model (SEM) was employed to examine the relationship among variables. The results indicated that innovation technology, service innovation, service quality and price consciousness had the significantly indirect influence on behavioral intention to use parcel delivery with attitude as a mediator variable. Furthermore, attitude also had the significantly direct influence on behavioral intention to use parcel delivery
The result indicated that Technology Innovation Service Innovation Service Quality Price Consciousness and Attitude had the significantly indirect influence on behavioral intention to use parcel delivery of the elderly at the 0.001 level with a β value of 0.296, 0.109, 0.534 0.293 and 0.972 , respectively Technology Innovation Service Innovation Service Quality Price Consciousness That indirectly influence the intention of using the parcel delivery service The attitudes of service users were statistically significant at the level of 0.001 with β values of 0.2531, 0.087, 0.503 and 0.182 การวิจัยเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์ปัจจัยด้านนวัตกรรมทางเทคโนโลยี นวัตกรรมด้านบริการ คุณภาพการบริการ และการตระหนักด้านราคาที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการบริษัทขนส่งพัสดุในประเทศไทย โดยมีทัศนคติของผู้ใช้บริการเป็นตัวแปรส่งผ่าน รวบรวมข้อมูลจากผู้ที่เคยใช้บริการขนส่งพัสดุในประเทศไทย จำนวน 430 คน ใช้การวิเคราะห์ด้วยแบบจำลองเชิงสมการโครงสร้าง และใช้สถิติเชิงพรรณนาใน ผลการวิเคราะห์พบว่าปัจจัยด้านนวัตกรรมทางเทคโนโลยี นวัตกรรมด้านบริการ คุณภาพการบริการ และการตระหนักด้านราคา มีอิทธิพลทางตรงต่อทัศนคติของผู้ใช้บริการ และมีอิทธิพลทางอ้อมต่อความตั้งใจใช้บริการ โดยมีทัศนคติของผู้ใช้บริการเป็นตัวแปรส่งผ่าน ผลการวิเคราะห์พบว่า ปัจจัยด้านนวัตกรรมทางเทคโนโลยี นวัตกรรมด้านบริการ คุณภาพการบริการ การตระหนักด้านราคา และ ทัศนคติของผู้ใช้บริการ มีอิทธิพลทางตรงต่อความตั้งใจใช้บริการขนส่งพัสดุอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.001 โดยมีค่า β เท่ากับ 0.296, 0.109, 0.534 0.293 และ 0.972 ตามลำดับ ทั้งนี้ปัจจัยด้านนวัตกรรมทางเทคโนโลยี นวัตกรรมด้านบริการ คุณภาพการบริการ การตระหนักด้านราคา ที่มีอิทธิพลทางอ้อมต่อความตั้งใจใช้บริการขนส่งพัสดุ โดยมีทัศนคติของผู้ใช้บริการเป็นตัวแปรส่งผ่านมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.001 โดยมีค่า β เท่ากับ 0.2531, 0.087, 0.503 และ 0.182 ตามลำดับ |
Description: | Master of Business Administration (M.B.A.) บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) |
URI: | http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/4080 |
Appears in Collections: | คณะบริหารธุรกิจ เศรษฐศาสตร์และการสื่อสาร |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
62062464.pdf | 8.28 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.