Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/4080
Title: การวิเคราะห์โมเดลเชิงสาเหตุของนวัตกรรมการใช้บริการขนส่งพัสดุในประเทศไทย
A causal model analysis of innovative parcel delivery service in Thailand
Authors: PEERANAT INKAEW
พีรณัฐ อินทร์แก้ว
Kanokkarn snae Namahoot
กนกกาญจน์ เสน่ห์ นมะหุต
Naresuan University. Faculty of Business,Economics and Communications
Keywords: นวัตกรรมทางเทคโนโลยี
นวัตกรรมด้านบริการ
คุณภาพการบริการ
การตระหนักด้านราคา
ทัศนคติของผู้ใช้บริการ
ความตั้งใจใช้บริการ
Technology Innovation
Service Innovation
Service Quality
Price Consciousness
Attitude
Intention to use
Issue Date: 2563
Publisher: Naresuan University
Abstract: This study aims to investigate innovation technology, service innovation, service quality and price consciousness that affected behavioral intention to use parcel delivery in Thailand with attitude as a mediator. Data were collected from 430 Thai people who have use parcel delivery. Structural equation model (SEM) was employed to examine the  relationship among variables. The results indicated that innovation technology, service innovation, service quality and price consciousness had the significantly indirect influence on behavioral intention to use parcel delivery with attitude as a mediator variable. Furthermore, attitude also had the significantly direct influence on behavioral intention to use parcel delivery           The result indicated that Technology Innovation  Service Innovation Service Quality Price Consciousness and Attitude had the significantly indirect influence on behavioral intention to use parcel delivery of the elderly at the 0.001 level with a β  value of 0.296, 0.109, 0.534 0.293 and 0.972 , respectively Technology Innovation  Service Innovation Service Quality Price Consciousness That indirectly influence the intention of using the parcel delivery service The attitudes of service users were statistically significant at the level of 0.001 with β values ​​of 0.2531, 0.087, 0.503 and 0.182
การวิจัยเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์ปัจจัยด้านนวัตกรรมทางเทคโนโลยี นวัตกรรมด้านบริการ คุณภาพการบริการ และการตระหนักด้านราคาที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการบริษัทขนส่งพัสดุในประเทศไทย โดยมีทัศนคติของผู้ใช้บริการเป็นตัวแปรส่งผ่าน รวบรวมข้อมูลจากผู้ที่เคยใช้บริการขนส่งพัสดุในประเทศไทย จำนวน 430 คน ใช้การวิเคราะห์ด้วยแบบจำลองเชิงสมการโครงสร้าง และใช้สถิติเชิงพรรณนาใน ผลการวิเคราะห์พบว่าปัจจัยด้านนวัตกรรมทางเทคโนโลยี นวัตกรรมด้านบริการ คุณภาพการบริการ และการตระหนักด้านราคา มีอิทธิพลทางตรงต่อทัศนคติของผู้ใช้บริการ และมีอิทธิพลทางอ้อมต่อความตั้งใจใช้บริการ โดยมีทัศนคติของผู้ใช้บริการเป็นตัวแปรส่งผ่าน           ผลการวิเคราะห์พบว่า ปัจจัยด้านนวัตกรรมทางเทคโนโลยี นวัตกรรมด้านบริการ คุณภาพการบริการ การตระหนักด้านราคา และ ทัศนคติของผู้ใช้บริการ มีอิทธิพลทางตรงต่อความตั้งใจใช้บริการขนส่งพัสดุอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.001 โดยมีค่า β เท่ากับ 0.296, 0.109, 0.534 0.293 และ 0.972 ตามลำดับ ทั้งนี้ปัจจัยด้านนวัตกรรมทางเทคโนโลยี นวัตกรรมด้านบริการ คุณภาพการบริการ การตระหนักด้านราคา ที่มีอิทธิพลทางอ้อมต่อความตั้งใจใช้บริการขนส่งพัสดุ โดยมีทัศนคติของผู้ใช้บริการเป็นตัวแปรส่งผ่านมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.001 โดยมีค่า β เท่ากับ 0.2531, 0.087, 0.503 และ 0.182 ตามลำดับ
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/4080
Appears in Collections:คณะบริหารธุรกิจ เศรษฐศาสตร์และการสื่อสาร

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
62062464.pdf8.28 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.