Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/1536
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorTHANITCHA JITTAPARAMEEen
dc.contributorฐณิชฌา จิตตปารมีth
dc.contributor.advisorWarawude Rurkwararuken
dc.contributor.advisorวราวุธ ฤกษ์วรารักษ์th
dc.contributor.otherNaresuan University. Faculty of Business,Economics and Communicationsen
dc.date.accessioned2020-10-27T07:40:00Z-
dc.date.available2020-10-27T07:40:00Z-
dc.date.issued2562en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/1536-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe purposes of this research were: to study the relationship of personal factors and marketing factors (7Ps) to the behavior of choosing to use the service of independent tire dealers (sale and change) in Mueang District of Phitsanulok Province. The sample consisted of 406 people using questionnaires to collect data. The data were analyzed for percentage, average and standard deviation. Hypotheses were tested using Independent Sample (T-test), One-Way ANOVA and Chi-Square statistics. The results of the research showed that the service users give importance to the marketing factors in all 7 aspects at the high level, with an average value of 4.03. When considering each factor separately, it is found that the Process of providing services Is at the “Highest” level, while Product, Price, Distribution channel, Service personnel, and Physical aspects are at “High” level, and Marketing promotion is at “Moderate”. The hypotheses tests found that different personal factors yield different results. Gender gives different importance to marketing factors only in terms of Product, Distribution channels, and Physical aspects. Average monthly income gives different importance to marketing factors only in terms of Product, Price, Service Procedure, and Physical characteristics. Age, education level, and occupation give importance to marketing factors not differently. When analyzing the relationships, it was found that personal factors in every aspect were related to the behavior of using services, while the marketing factors have a relationship with the behavior of choosing the services in terms of Product, Distribution channels, Marketing promotion, Service personnel, and Physical aspects, all with statistical significance at the level of 0.05en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการเลือกใช้บริการ และปัจจัยทางการตลาด (7Ps) ที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการเลือกใช้บริการร้านจำหน่ายและเปลี่ยนยางรถยนต์อิสระในเขตอำเภอเมือง จังหวัดพิษณุโลก กลุ่มตัวอย่างจำนวน 406 คน ใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูล ข้อมูลที่ได้นำมาวิเคราะห์หาค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบสมมติฐานด้วยสถิติ Independent Sample (T-test), One-Way ANOVA และ Chi-Square ผลการวิจัยพบว่า ผู้เข้าใช้บริการให้ความสำคัญกับปัจจัยทางการตลาดทั้ง 7 ด้าน อยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ย 4.03 เมื่อพิจารณาเป็นรายด้านพบว่า ด้านขั้นตอนการให้บริการ อยู่ในระดับมากที่สุด ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจำหน่าย ด้านเจ้าหน้าที่ผู้ให้บริการ และด้านลักษณะทางกายภาพ อยู่ในระดับมาก และด้านส่งเสริมการตลาด อยู่ในระดับปานกลาง ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลที่แตกต่างกัน ด้านเพศ ให้ความสำคัญกับปัจจัยทางการตลาดด้านผลิตภัณฑ์ ด้านช่องทางการจำหน่าย และด้านลักษณะทางกายภาพแตกต่างกัน ด้านรายได้เฉลี่ยต่อเดือน ให้ความสำคัญกับปัจจัยทางการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านขั้นตอนการให้บริการ และด้านลักษณะทางกายภาพแตกต่างกัน ส่วนอายุ ระดับการศึกษา และอาชีพ ให้ความสำคัญกับปัจจัยทางการตลาดไม่แตกต่างกัน เมื่อวิเคราะห์ความสัมพันธ์ พบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลในทุก ๆ ด้าน มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการเลือกใช้บริการ และปัจจัยทางการตลาดมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการเลือกใช้บริการด้านผลิตภัณฑ์  ด้านช่องทางการจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านเจ้าหน้าที่ผู้ให้บริการ และด้านลักษณะทางกายภาพ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectร้านจำหน่ายและเปลี่ยนยางรถยนต์อิสระth
dc.subjectพฤติกรรมการเลือกใช้th
dc.subjectปัจจัยทางการตลาดth
dc.subjectIndependent Tire Shop (Sale and Change)en
dc.subjectService Selection Behavioren
dc.subjectMarketing Factorsen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยทางการตลาดกับพฤติกรรมการเลือกใช้บริการชนิดต่างๆ จากร้านจำหน่ายและเปลี่ยนยางรถยนต์อิสระ ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดพิษณุโลกth
dc.titleThe Relationship between Marketing Factors and Behavior in Various Services Selection from Customers of Independent Tire Shop (Sale and Change) in Muang District, Phitsanulok Province.en
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:คณะบริหารธุรกิจ เศรษฐศาสตร์และการสื่อสาร

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61070446.pdf3.48 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.