Please use this identifier to cite or link to this item:
http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/1535
Title: | ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการซื้อสินค้าแบรนด์เนมของกลุ่มเพศทางเลือกในประเทศไทย THE EFFECTING FACTOR OF LUXURY PRODUCTS FOR LGBTQ IN THAILAND |
Authors: | TARIKAH CHATKAMONTHAM ธาริกา ฉัตรกมลธรรม Wasin Liampreecha วศิน เหลี่ยมปรีชา Naresuan University. Faculty of Business,Economics and Communications |
Keywords: | การตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าแบรนด์เนมของกลุ่มเพศทางเลือก ในประเทศไทย Accepting technology Decision to buy Online products |
Issue Date: | 2562 |
Publisher: | Naresuan University |
Abstract: | This research is a study. Factors influencing the purchase of brand-name products of the selected companies in Thailand to study the factors that affect the decision to buy the brand of alternative sex In this research study The researcher used the Mie Method Research, using quantitative and qualitative research. The quantitative research samples are 400 sex alternatives, namely L (Lesbian), G (Gay), B (Bisexual), T (Transgender), and Q (Queer).
The results showed that
1. Different personal factors affect the decision to buy brand - name products of alternative sex groups differently. The areas with the highest mean were The second factor of acceptance and acceptance was the use of brand name products of the alternative sex groups.
2. The hierarchical demand factors of the Abraham Maslow theory, all 5 levels, forward the decision to buy brand-name products of alternative sex groups The areas with the highest mean were The factors of needs, love and ownership, followed by the security. Physical demand and The factors of need for honor, reputation and pride respectively
The hypothesis test found that
1. The factors of acceptance and acceptance and the behavior of using brand name products of the alternative sex groups affect the decision to buy brand name products of the alternative sex groups in Thailand.
2. The factor of needs, love and ownership, followed by the security. Physical demand and The factors of need for honor, reputation and pride respectively Affecting the decision to buy brand-name products of alternative sex groups in Thailand Those that do not affect the purchase decision are Threatens the perfection of life งานวิจัยนี้เป็นการศึกษา ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการซื้อสินค้าแบรนด์เนมของกลุ่มเพศทางเลือกในประเทศไทย เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสิยใจซื้อสินค้าแบรนด์ของกลุ่มเพศทางเลือก ในการศึกษาวิจัยในครั้งนี้ ผู้วิจัยใช้รูปแบบการวิจัยแบบผสมผสาน (Mie Method Research) โดยใช้รูปแบบการวิจัยเชิงปริมาณและเชิงคุณภาพ โดยกลุ่มตัวอย่างการวิจัยเชิงปริมาณ คือ กลุ่มเพศทางเลือก ได้แก่ L (Lesbian), G (Gay), B (Bisexual), T (Transgender), และ Q (Queer) จำนวน 400 คน ผลการศึกษาพบว่า 1. ปัจจัยส่วนบุคคลที่แตกต่างกันมีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมของกลุ่มเพศทางเลือกแตกต่างกันพบว่า ด้านที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุดได้แก่ ปัจจัยด้านการยอมรับและการเป็นที่ยอมรับ รองลงมาคือ พฤติกรรมการใช้สินค้าแบรนด์เนมของกลุ่มเพศทางเลือก 2. ปัจจัยด้านความต้องการตามลำดับขั้นของทฤษฎี Abraham maslow ทั้ง 5 ขั้นส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมของกลุ่มเพศทางเลือก ด้านที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุดได้แก่ ปัจจัยด้านความต้องการความรักและความเป็นเจ้าของ รองลงมาคือ ปัจจัยด้านความมั่นคงปลอดภัย ปัจจัยด้านความต้องการทางกายภาพและ ปัจจัยด้านความต้องการเกียรติยศชื่อเสียงและความภาคภูมิใจตามลำดับ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า 1. ปัจจัยด้านการยอมรับและการเป็นที่ยอมรับ และ พฤติกรรมการใช้สินค้าแบรนด์เนมของกลุ่มเพศทางเลือกมีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมของกลุ่มเพศทางเลือกในประเทศไทย 2. ปัจจัยด้านความต้องการความรักและความเป็นเจ้าของ รองลงมาคือ ปัจจัยด้านความมั่นคงปลอดภัย ปัจจัยด้านความต้องการทางกายภาพและ ปัจจัยด้านความต้องการเกียรติยศชื่อเสียงและความภาคภูมิใจตามลำดับ มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมของกลุ่มเพศทางเลือกในประเทศไทย ส่วนที่ไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อได้แก่ คามต้องการความสมบูรณ์แบบของชีวิต |
Description: | Master of Business Administration (M.B.A.) บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) |
URI: | http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/1535 |
Appears in Collections: | คณะบริหารธุรกิจ เศรษฐศาสตร์และการสื่อสาร |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
61070286.pdf | 1.87 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.