Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5805
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorParitsara Thaneeyaien
dc.contributorปริศรา ธานีใหญ่th
dc.contributor.advisorWarawude Rurkwararuken
dc.contributor.advisorวราวุธ ฤกษ์วรารักษ์th
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2023-10-31T03:58:07Z-
dc.date.available2023-10-31T03:58:07Z-
dc.date.created2565en_US
dc.date.issued2565en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5805-
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the factors that influence Generation Z's decision to join an organization in Thailand, using demographic and motivational factors as variables. A quantitative approach and questionnaires were used to collect data. The sample population of 400 respondents consisted of members of Generation Z in Thailand, the cohort born between 1995 and 2002. The statistics used to analyze the data were descriptive statistics such as percentage, mean, standard deviation, and inferential statistics, analyzed by independent sample t-tests, one-way ANOVAs, and multiple regression analysis. The results showed that the respondents had opinions on the factors of motivation that influenced the decision to join the organization of Generation Z people in Thailand in all 9 aspects, as follows: compensation and benefits, employment security, job characteristics, learning, and development, performance appraisal, career path, corporate reputation, relationship with colleagues, work values, and corporate social responsibility. Overall, it was at a high level with an average of 4.01. When considering each aspect, it was found that the respondents had a high level of opinion on the motivation factor in each aspect. The results of the hypothesis testing reveal that different demographic factors yield different results. The demographic factors are as follows: education, income, and work experience. There were different levels of decision making to join the organization, with a statistical significance of 0.05. Furthermore, sex and age have no significant effect on the decision making to join the organization. When analyzing the motivational factors, the results showed that compensation and benefits, employment security, relationship with colleagues, and work values influenced the decision to join the organization, with a statistical significance of 0.05. However, job characteristics, learning, and development, performance appraisal, career path, corporate reputation, and corporate social responsibility have not significantly influenced the decision to join the organization.en
dc.description.abstractการศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกเข้าทำงานในองค์กรของคน Generation Z มีจุดประสงค์เพื่อศึกษา ถึงปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ และปัจจัยด้านการจูงใจ ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกเข้าทำงานในองค์กรของคน Generation Z ในประเทศไทย กลุ่มตัวอย่าง คือ กลุ่มคนที่เกิดในช่วงปี พ.ศ. 2538 ถึง 2545 หรือ ค.ศ. 1995 ถึง 2002 ในประเทศไทย จำนวน 400 คน ทำการเก็บข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามทำการเก็บข้อมูลโดยใช้แบบสอบถาม สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ การแจกแจงความถี่ (Frequency) ค่าเฉลี่ย (Mean) และอัตราร้อยละ (Percentage) และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) การทดสอบที (t-test) การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (One-way ANOVA) และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผู้ตอบแบบสอบถามมีระดับความคิดเห็นต่อปัจจัยด้านการจูงใจที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกเข้าทำงานในองค์กรของคน Generation Z ในประเทศไทย ทั้ง 9 ด้าน โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ย 4.01 เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ปัจจัยด้านการจูงใจ ทั้ง 9 ด้าน ได้แก่ ปัจจัยด้านผลตอบแทนและสวัสดิการ ปัจจัยด้านความมั่นคงในหน้าที่การงาน ปัจจัยด้านลักษณะงาน การเรียนรู้และพัฒนาความสามารถ ปัจจัยด้านการประเมินผลการปฏิบัติงาน ปัจจัยด้านการเจริญก้าวหน้าในงาน ปัจจัยด้านชื่อเสียงขององค์กร ปัจจัยด้านความสัมพันธ์กับเพื่อนร่วมงาน ปัจจัยด้านค่านิยมในการทำงาน และปัจจัยด้านความรับผิดชอบต่อสังคมขององค์การ อยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยด้านลักษณะประชากรศาสตร์ ที่แตกต่างกัน ด้านระดับการศึกษา ด้านรายรับเฉลี่ยต่อเดือน และด้านประสบการณ์ในการทำงาน ที่แตกต่างกัน มีระดับการตัดสินใจเลือกเข้าทำงานในองค์กร แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 ส่วนด้านเพศ และด้านอายุ ที่แตกต่างกัน มีระดับการตัดสินใจเลือกเข้าทำงานในองค์กร ไม่แตกต่างกัน เมื่อวิเคราะห์ปัจจัยด้านการจูงใจ พบว่า ปัจจัยด้านผลตอบแทน และสวัสดิการ ปัจจัยด้านความมั่นคงในหน้าที่การงาน ปัจจัยด้านความสัมพันธ์กับเพื่อนร่วมงาน ปัจจัยด้านค่านิยมในการทำงาน มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกเข้าทำงานในองค์กร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 ส่วนปัจจัยด้านลักษณะงาน การเรียนรู้และพัฒนาความสามารถ ปัจจัยด้านการประเมินผลการปฏิบัติงาน ปัจจัยด้านการเจริญก้าวหน้าในงาน ปัจจัยด้านชื่อเสียงขององค์กร และปัจจัยด้านความรับผิดชอบต่อสังคมขององค์การ ไม่มีมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกเข้าทำงานในองค์กรth
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectGeneration Zth
dc.subjectการตัดสินใจเลือกอาชีพth
dc.subjectปัยจัยจูงใจในการตัดสินใจเลือกเข้าทำงานth
dc.subjectGeneration Zen
dc.subjectCareer decision makingen
dc.subjectMotivation to join organizationen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationAdministrative and support service activitiesen
dc.subject.classificationHistory and archaeologyen
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกเข้าทำงานในองค์กรของคน Generation Zth
dc.titleTHE FACTORS AFFECTING GENERATION Z DECISION TO JOIN THE ORGANIZAION.en
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorWarawude Rurkwararuken
dc.contributor.coadvisorวราวุธ ฤกษ์วรารักษ์th
dc.contributor.emailadvisorwarawuder@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorwarawuder@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineภาควิชาบริหารธุรกิจth
Appears in Collections:คณะบริหารธุรกิจ เศรษฐศาสตร์และการสื่อสาร

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ParitsaraThaneeyai.pdf1.97 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.