Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5706
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPattarawadee Prasomsaben
dc.contributorภัทรวดี ประสมทรัพย์th
dc.contributor.advisorSirikarn Chansombaten
dc.contributor.advisorศิริกาญจน์ จันทร์สมบัติth
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2023-08-15T07:26:58Z-
dc.date.available2023-08-15T07:26:58Z-
dc.date.created2565en_US
dc.date.issued2565en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5706-
dc.description.abstractThe Laos - China railway (Boten - Vientiane) has been constructed as a part of the Belt and Road Initiative (BRI) strategy and officially opened on December 3rd, 2021. The implementation of the Belt and Road Initiative (BRI) transport infrastructure has had significant impacts on the economic and transportation aspects of the ASEAN region, especially Thailand. As a case study, the XYZ delivery company offers both domestic and international freight services, with air transport being utilized for international shipments through cooperation between transport companies. The objectives of this research were to: (i) develop a Mixed Integer Linear Programming (MILP) model to support the appropriate location selection of the existing distribution center of XYZ delivery company; and (ii) develop a logistics transportation network of XYZ delivery company. The proposed MILP model was tested using the software Microsoft Excel Solver. The result indicates that the distribution center located in Udon Thani province is the most appropriate location with the lowest total cost of 4,640,169 Baht. Furthermore, the developed logistics network reveals the existing and future transportation linkages for both road and rail transportation. The results of this study can be valuable to interested parties for making informed decisions related to transportation and location selection.en
dc.description.abstractรถไฟลาว - จีน (ช่วงบ่อเต็น - เวียงจันทน์) ได้ถูกสร้างขึ้นเป็นส่วนหนึ่งของเส้นทางสายไหมแห่งศตวรรษที่ 21 และได้เปิดใช้งานอย่างเป็นทางการเมื่อวันที่ 3 ธันวาคม พ.ศ. 2564 ซึ่งการพัฒนาโครงสร้างพื้นฐานด้านการขนส่งนี้ก่อให้เกิดผลกระทบทางด้านเศรษฐกิจและด้านการขนส่งของประเทศต่าง ๆ ในภูมิภาคอาเซียน โดยเฉพาะอย่างยิ่งประเทศไทย บริษัทขนส่ง XYZ ได้ให้บริการขนส่งสินค้าทั้งภายในและต่างประเทศ สำหรับการขนส่งสินค้าไปยังต่างประเทศได้ดำเนินการขนส่งด้วยรูปแบบการขนส่งทางอากาศโดยบริษัทขนส่งที่มีความร่วมมือระหว่างกันเท่านั้น งานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาแบบจำลองทางคณิตศาสตร์แบบจำนวนเต็มแบบผสม (Mixed Integer Linear Programming: MILP) เพื่อสนับสนุนการเลือกทำเลที่ตั้งที่เหมาะสมของศูนย์กระจายสินค้าที่มีอยู่เดิมของบริษัทขนส่ง XYZ และ 2) เพื่อสร้างโครงข่ายโลจิสติกส์การขนส่งสินค้าของบริษัทขนส่ง XYZ ผลลัพธ์ที่ได้จากการประมวลผลด้วยการประยุกต์ใช้โปรแกรม Microsoft Excel Solver พบว่า ศูนย์กระจายสินค้าจังหวัดอุดรธานี เป็นตำแหน่งทำเลที่ตั้งที่เหมาะสมที่สุด เพื่อพัฒนาให้เป็นศูนย์กระจายสินค้าที่สามารถรองรับและกระจายสินค้าผ่านการเชื่อมโยงไปยังรถไฟลาว – จีน (ช่วงบ่อเต็น – เวียงจันทน์) โดยมีต้นทุนรวมที่ต่ำที่สุด คือ 4,640,169 บาท สำหรับโครงข่ายโลจิสติกส์ที่ถูกพัฒนาขึ้นช่วยทำให้ทราบถึงโครงข่ายการเชื่อมโยงทั้งรูปแบบการขนส่งทางถนนและทางราง ทั้งที่มีอยู่เดิมในปัจจุบัน และกำลังจะเกิดขึ้นในอนาคต เพื่อให้ผู้ที่สนใจสามารถนำเอาผลลัพธ์จากการวิจัยนี้ไปใช้เพื่อประกอบการตัดสินใจในการขนส่งสินค้าและการเลือกตำแหน่งทำเลที่ตั้งได้ th
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectศูนย์กระจายสินค้าth
dc.subjectการเลือกทำเลที่ตั้งth
dc.subjectรถไฟลาว-จีนth
dc.subjectแบบจำลองทางคณิตศาสตร์th
dc.subjectDistribution Centeren
dc.subjectLocation Selectionen
dc.subjectLaos-China railwayen
dc.subjectMathematical modelen
dc.subject.classificationComputer Scienceen
dc.subject.classificationTransportation and storageen
dc.subject.classificationMathematicsen
dc.titleการเลือกทำเลที่ตั้งศูนย์กระจายสินค้าของบริษัทขนส่ง XYZ เพื่อเชื่อมโยงโครงการรถไฟลาว – จีน (ช่วงบ่อเต็น – เวียงจันทน์) ด้วยการประยุกต์ใช้แบบจำลองทางคณิตศาสตร์en
dc.titleLocation Selection of Distribution Center for XYZ Delivery Company for Supporting Laos – China Railway Project (Boten - Vientiane) Using Mathematical Modellingth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorSirikarn Chansombaten
dc.contributor.coadvisorศิริกาญจน์ จันทร์สมบัติth
dc.contributor.emailadvisorsirikarnc@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorsirikarnc@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Science (M.S.)en
dc.description.degreenameวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต (วท.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
Appears in Collections:คณะโลจิสติกส์และดิจิทัลซัพพลายเชน

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PattarawadeePrasomsab.pdf3.74 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.