Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5301
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorANAWIN POOHARIWONGSUKen
dc.contributorอนาวิล ภู่หริย์วงศ์สุขth
dc.contributor.advisorNanthawan Leamprechaen
dc.contributor.advisorนันทวัน เหลี่ยมปรีชาth
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2023-04-18T02:53:20Z-
dc.date.available2023-04-18T02:53:20Z-
dc.date.created2564en_US
dc.date.issued2564en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5301-
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study the perceived value of consumers affecting word-of-mouth for using photography services. The objectives of this study are 1) to study the perceived value of consumers. (customer's product value and total cost of customers) and word-of-mouth for using photography services 2) to study the total product value of customers affecting word-of-mouth in using photography services 3) to study the total cost of customers affecting word-of-mouth In using the photography service. The sample group is 404 people who have used photography services both male and female aged between 21-35 years old. Most of them are female aged between 21-25 years old with bachelor's degree. Monthly income is less than or equal to 10,000 baht and found that most of them choose to use the photography services only graduation ceremony. Analysis data uses statistical software packages, percentage distribution, mean, and predictive factors including Stepwise Multiple Regression Analysis at the 0.05 level of significance. The result showed that the total product value of the customer that affects the word-of-mouth of the Generation Y consumer's photography service is Image Value, Service Value, and the total cost of the customer affecting. The word-of-mouth for using photography services for Generation Y consumers is labor costs, energy costs, psychological costs, and pricing costs. (Monetary Price Cost)en
dc.description.abstractการวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาคุณค่าที่รับรู้ของผู้บริโภคที่มีผลต่อการบอกต่อในการใช้บริการถ่ายภาพ โดยมีวัตถุประสงค์ในการศึกษา 1) เพื่อศึกษาคุณค่าที่รับรู้ของผู้บริโภค (คุณค่าผลิตภัณฑ์ของลูกค้า และต้นทุนรวมของลูกค้า) และการบอกต่อการใช้บริการถ่ายภาพ 2) เพื่อศึกษาคุณค่าผลิตภัณฑ์รวมของลูกค้าส่งผลต่อการบอกต่อในการใช้บริการถ่ายภาพ 3) เพื่อศึกษาต้นทุนรวมของลูกค้าส่งผลต่อการบอกต่อในการใช้บริการถ่ายภาพโดยกลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้ที่เคยใช้บริการถ่ายภาพ ทั้งเพศ ชาย หญิง อายุระหว่าง 21-35 ปี จำนวน 404 คน ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 21 - 25 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้ต่อเดือนต่ำกว่าหรือเท่ากับ 10,000 บาท และพบว่าส่วนใหญ่เลือกใช้ในงานสำเร็จการศึกษาเพียงอย่างเดียว นำมาวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้โปรแกรมสำเร็จรูปทางสถิติ  ใช้สถิติแจกแจงร้อยละ ค่าเฉลี่ย และวิเคราะห์ปัจจัยทำนายด้วยสถิติสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ถดถอยเชิงพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) แบบขั้นตอน (Stepwise Method)  ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 ผลการวิจัยพบว่า คุณค่าผลิตภัณฑ์รวมของลูกค้าที่ส่งผลต่อการบอกต่อในการใช้บริการถ่ายภาพของผู้บริโภคเจเนอเรชั่นวาย คือ คุณค่าด้านภาพลักษณ์ (Image Value) คุณค่าด้านบริการ (Service Value) และต้นทุนรวมของลูกค้า ที่ส่งผลต่อการบอกต่อในการใช้บริการถ่ายภาพของผู้บริโภคเจเนอเรชั่นวาย คือ ด้านต้นทุนด้านแรงงาน พลังงาน (Energy Cost) ต้นทุนด้านจิตวิทยา (Psychic Cost)  และต้นทุนด้านราคา (ต้นทุนในรูปตัวเงิน) (Monetary Price Cost)th
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectช่างภาพอิสระth
dc.subjectการใช้บริการถ่ายภาพth
dc.subjectคุณค่าในสายตาผู้บริโภคth
dc.subjectเจนเนอเรชั่นวายth
dc.subjectการบอกต่อth
dc.subjectA freelance photographeren
dc.subjectThe use of photography servicesen
dc.subjectCustomer perceived valueen
dc.subjectGeneration Yen
dc.subjectWord of mouthen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationAdministrative and support service activitiesen
dc.subject.classificationMarketing and advertisingen
dc.titleคุณค่าที่รับรู้ของผู้บริโภคที่มีผลต่อการบอกต่อในการใช้บริการถ่ายภาพth
dc.titleCustomer Perceived Value on Word of mouth of the Photographers’ Serviceen
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorNanthawan Leamprechaen
dc.contributor.coadvisorนันทวัน เหลี่ยมปรีชาth
dc.contributor.emailadvisornanthawanl@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisornanthawanl@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineภาควิชาบริหารธุรกิจth
Appears in Collections:คณะบริหารธุรกิจ เศรษฐศาสตร์และการสื่อสาร

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AnawinPoohahariwongsuk.pdf3.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.