Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5295
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorCHANAPHAT SRITHADAen
dc.contributorฌาณพรรธน์ ศรีธาดาth
dc.contributor.advisorPhakjira Nugbanlengen
dc.contributor.advisorภัคจิรา นักบรรเลงth
dc.contributor.otherNaresuan Universityen
dc.date.accessioned2023-04-18T02:53:20Z-
dc.date.available2023-04-18T02:53:20Z-
dc.date.created2564en_US
dc.date.issued2564en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/5295-
dc.description.abstractThis research has main objectives to factors determining the prices of functional drinks in department stores and convenience stores in Mueang District, Phitsanulok Province. based on price information and product characteristics. During the period from November 2021 to January 2022, using the Hedonic Price Model and multiple regression analysis (OLS technique), the results showed that the negatively factors determining the prices were: size, sodium, sugar, vitamin C, vitamin A, zinc, Energy Drink, low sugar labeling or low-calorie, low shelf display and above eye level. Meanwhile the positive factors were: collagen and L-glutathione. The results indicate that consumers paid premium prices for some attributes, nutrition information.en
dc.description.abstractการวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยที่ใช้ในการกำหนดราคาของเครื่องดื่มฟังก์ชันนัลดริ้งค์ โดยอาศัยข้อมูลราคา และคุณลักษณะของผลิตภัณฑ์เครื่องดื่มฟังก์ชันนัลดริ้งค์ที่วางจําหน่ายในห้างสรรพสินค้าชั้นนำ และร้านค้าสะดวกซื้อในเขตพื้นที่ อำเภอเมือง จังหวัดพิษณุโลก  ในช่วงเดือนพฤศจิกายน  พ.ศ. 2564  ถึงเดือนมกราคม  พ.ศ. 2565 โดยใช้การวิเคราะห์แบบจำลองฮีดอนนิค การวิเคราะห์การถดถอยแบบพหุคูณด้วยเทคนิควิธีกำลังสองน้อยที่สุด ผลการศึกษาพบว่าปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ในเชิงลบกับราคา ได้แก่ ขนาด โซเดียม น้ำตาล วิตามินซี วิตามินเอ สังกะสี เครื่องดื่มประเภทชูกำลัง การระบุข้อความมีน้ำตาลน้อย หรือแคลอรี่ต่ำ ชั้นวางแสดงสินค้าระดับที่ต่ำ และสูงกว่าระดับสายตา ในขณะปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ในเชิงบวกกับราคา ได้แก่ คอลลาเจน และแอล กลูตาไธโอน ผลการศึกษาจึงชี้ให้เห็นว่า ผู้บริโภคจ่ายราคาส่วนเพิ่มให้กับข้อมูลคุณค่าทางโภชนาการth
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectแบบจำลองราคาฮีดอนนิคth
dc.subjectเครื่องดื่มฟังก์ชันนัลดริ้งค์th
dc.subjectHedonic Price Modelen
dc.subjectFunctional Drinken
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationOther service activitiesen
dc.subject.classificationMarketing and advertisingen
dc.titleปัจจัยในการกำหนดราคาเครื่องดื่มฟังก์ชันนัลดริ้งค์ โดยแบบจําลอง Hedonic Pricing Modelth
dc.titleFactors Determining the Price of Functional drink using Hedonic Pricing Modelen
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorPhakjira Nugbanlengen
dc.contributor.coadvisorภัคจิรา นักบรรเลงth
dc.contributor.emailadvisorpakchiran@nu.ac.then_US
dc.contributor.emailcoadvisorpakchiran@nu.ac.then_US
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineDepartment of Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineภาควิชาบริหารธุรกิจth
Appears in Collections:คณะบริหารธุรกิจ เศรษฐศาสตร์และการสื่อสาร

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChanaphatSrithada.pdf1.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.